Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-23, 02:22
  #1
Medlem
Zot^s avatar
Hej, jag har nyligen uppgraderat till windows 10. När jag ska installera netflix appen från windows store så finns där ingen install knapp någonstans. Detta gäller för ALLA andra appar också.

What the fuck?

Windows 10 pro, säger att exemplaret är äkta.

Provat wsreset, funkar inte.
Provat ändra datum och tid inställning, funkar inte.
Kört powershell.exe Get-AppXPackage -AllUsers | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register "$($_.InstallLocation)\AppXManifest.xml"}, funkar inte

Självklart redan installerat alla uppdateringar och startat om datorn, funkar såklart inte.

Retar gallfeber på mig.

Har någon en lösning? Vore tacksam.

kort system info: intel i7 7700k, gtx 1070, soundblaster e5, samsung 850 evo SSD 1tb som windows disk.
__________________
Senast redigerad av Zot^ 2018-02-23 kl. 02:25.
Citera
2018-02-23, 02:33
  #2
Medlem
Zot^s avatar
Var tydligen tvungen att köra powershell som administratör, skulle kollat nogrannare på felmeddelandet det gav innan jag blev förbannad och stängde ner skiten. Varför den inte kördes som admin när jag är inloggad som admin kan man ju undra men hur som helst är det fixed nu.

Tråden kanske kan få vara kvar ifall någon annan stackare råkar ut för problemet. Eller så kan mod slänga/låsa den om ni vill.

Godnatt på er.
Citera
2018-02-23, 07:29
  #3
Medlem
Soluss avatar
Windows låter aldrig program fatta beslut angående något i datorn som potentiellt kan ställa till med oreda, oavsett vilken användare du är inloggad som. Det är liksom det som är hela vitsen med UAC. Vill du ha bort det beteendet så måste du stänga av UAC helt och hållet, vikter jag verkligen inte tycker att du ska göra.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback