Flashback bygger pepparkakshus!
2023-02-28, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duality
Troligtvis en hel del odiagnosticerade psykiska problem i stil med autism, schizofreni, BPD, empatistörningar m.fl.

Säger inte att alla är drabbade, men en hel del är det säkert. En "normal" person med undermåligt utseende blir inte mobbad av vare sig sitt eget kön eller det motsatta, om man inte beter sig på ett sätt som stöter bort folk och får dem att bli illa till mods. Nu med internet och sociala medier så kan personer med problem flockas tillsammans och grunda någon slags ideologi eller rörelse för att försöka pracka på andra deras misär.

Det som stör mig allra mest med Incel/MGTOW/Red Pill och andra grupper är hur de ständigt försöker använda vetenskap (och pseudovetenskap) för att rationalisera och förklara deras problem på ett sätt som lägger skulden på antingen kvinnor eller "naturen" i allmänhet. Lite som konspirationsfixerade foliehattar, faktiskt.
Det stämmer inte.
Man bli mobbad även om man inte sagt något överhuvudtaget.
Samt bli hånad för man är utan sex, även om någon inte sagt något taskigt.
Det låter som du menar också att mobbning är okej ibland.
Senast redigerad av Lejonet95 2023-02-28 kl. 18:11. Anledning: ..
Citera
2023-02-28, 18:11
Medlem
Arazands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lejonet95
Det stämmer inte.
Man bli mobbad även om man inte sagt något överhuvudtaget.
Samt bli hånad för man är utan sex, även om någon inte sagt något taskigt.
Talar du av erfarenhet? Det har i vilket fall varit så för mig periodvis
Citera
2023-02-28, 18:11
Medlem
Arazands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saxomophon
Eller så har vi en väldigt bra chef, medan hr kollega incel vid varje tillfälle han får en tillrättavisning för sitt beteende mot kvinnor skärper sig och fungerar bra i 1-2 dagar och sedan börjar om igen. Chefens chefer skulle vi däremot diskutera över en kopp kaffe en stund 😉

Min poäng är dock att vissa män får skylla sig själva. Sen innebär inte det att alla som lever i ofrivilligt celibat är likadana, men det finns unikum som fungerar illa socialt och därmed blir bortvalda, helt naturligt. Därför är jag inte beredd att per automatik se varje incel som ett offer, det finns helt klart variationer/grader i helvetet.
Vad är ditt råd till en incel?
Citera
2023-02-28, 18:14
Medlem
Arazands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist
Jo fy fan vad det är synd om dom men stört att ge sig på kvinnorna när dom egentligen bara ska skära upp sina handleder
Låter det verkligen helt rimligt? Alltså om jag utgår från mig själv skulle det krävas mindre än det för att blodigt suicid är aktuellt men ska verkligen ALLA följa mitt exempel då?
Citera
2023-02-28, 18:15
Medlem
Citat:
Eller så har vi en väldigt bra chef, medan hr kollega incel vid varje tillfälle han får en tillrättavisning för sitt beteende mot kvinnor skärper sig och fungerar bra i 1-2 dagar och sedan börjar om igen. Chefens chefer skulle vi däremot diskutera över en kopp kaffe en stund 😉

Min poäng är dock att vissa män får skylla sig själva. Sen innebär inte det att alla som lever i ofrivilligt celibat är likadana, men det finns unikum som fungerar illa socialt och därmed blir bortvalda, helt naturligt. Därför är jag inte beredd att per automatik se varje incel som ett offer, det finns helt klart variationer/grader i helvetet.
Med din logik, om du tycker vissa män får skylla sig själv, då skulle lika väl olika män tycka att kvinnor ska skylla sig själv för någon orsak och de ska anpassa sig till männen.
Om man har olika svårigheter så finns det inget att skylla sig själv för man hade inte den möjligheten ens först.

Du snackar även om att man inte kan kräva något och ingen är skyldig någon annan något.
Nu säger du att vissa personer är skyldiga andra något socialt.

Att vissa är otrevliga kan vara ett resultat över hur man blivit behandlad av andra, du säger själv att du anpassar efter vad olika personer sagt om de är ett offer eller inte.

Om någon får skylla sig själv för sex, så blir det ologiskt om sex samtidigt ska vara ingen rättighet och ingen skyldighet till någon annan.
Senast redigerad av Lejonet95 2023-02-28 kl. 18:37. Anledning: ..
Citera
2023-02-28, 18:27
Medlem
Något som är viktigt att förstå som incel är att det finns aldrig någon garanti att du får ligga, oavsett hur mycket du anstränger dig eller försöker jobba med dig själv. Det kan fortfarande finnas yttre faktorer som gör att du inte lyckas ändå. Jag pratar då om någon man har samtyckande sex med utan att pengar är inblandade. Du kan dock öka chanserna för dig själv igenom att jobba med dig själv och utsätta dig själv för situationer där du kan träffa någon. Men fungerar du väldigt annorlunda mot för de flesta andra så jobbar du i ständig uppförsbacke, och det kan vara jävligt svårt att hitta likasinnade som fattar tycke för dig. Både när det gäller vänskap, kärlek, och sex. Dock bör man ändå inte ge upp i första taget, det är viktigt att göra så gott man kan så att man åtminstone som äldre kan säga att jag gjorde mitt bästa utifrån min begränsade förmåga.
Citera
2023-02-28, 18:30
Medlem
Trots andelen Incels ökar och nu är 63% män utan någon partner mellan 20 till 30 år. Finns det ingen anledning att tvinga in kvinnor i heterosexuella relationer.

https://nypost.com/2023/02/23/6-out-of-10-young-men-are-single-disturbing-reasons-why/

3 år sedan var det 51% av männen utan relation. För kvinnor har det ökat 2%

Unga kvinnor blir allt mer LGBT.

Det som skulle kunna göras att LGBT kvinnor skaffar döttrar. Rika män skulle kunna sponsra detta och finansiera detta.
Citera
2023-02-28, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arazand
Vad är ditt råd till en incel?

Att jobba upp sitt sociala nätverk utan att låsa sig vid att man måste träffa någon att ha sex med. Det ökar chanserna till en fin och utvecklande relation med tiden, med eller utan sex. Om man å andra sidan inte är så socialt lagd, att satsa på sig själv och sina egna intressen för att må bra hela livet. Man är inte en misslyckad människa bara för att man inte fått till det sexuellt, livet är större och roligare än så. Det blir dock vad man gör det till.
Citera
2023-02-28, 18:40
Medlem
Citat:
Att jobba upp sitt sociala nätverk utan att låsa sig vid att man måste träffa någon att ha sex med. Det ökar chanserna till en fin och utvecklande relation med tiden, med eller utan sex. Om man å andra sidan inte är så socialt lagd, att satsa på sig själv och sina egna intressen för att må bra hela livet. Man är inte en misslyckad människa bara för att man inte fått till det sexuellt, livet är större och roligare än så. Det blir dock vad man gör det till.
Blir ologiskt när du samtidigt säger att man är inte misslyckad om man inte har sex men samtidigt ska någon skylla sig själv när de inte har sex samt att det är naturligt när vissa blir utan sex.
Citera
2023-02-28, 18:42
Medlem
Citat:
Med din logik, om du tycker vissa män får skylla sig själv, då skulle lika väl olika män tycka att kvinnor ska skylla sig själv för någon orsak och de ska anpassa sig till männen.
Om man har olika svårigheter så finns det inget att skylla sig själv för man hade inte den möjligheten ens först.

Du snackar även om att man inte kan kräva något och ingen är skyldig någon annan något.
Nu säger du att vissa personer är skyldiga andra något socialt.

Att vissa är otrevliga kan vara ett resultat över hur man blivit behandlad av andra, du säger själv att du anpassar efter vad olika personer sagt om de är ett offer eller inte.

Om någon får skylla sig själv för sex, så blir det ologiskt om sex samtidigt ska vara ingen rättighet och ingen skyldighet till någon annan.

Vrid som du orkar. Anpassningsförmåga är en nödvändig egenskap i vilken relation som helst, men man kan inte kräva det av en partner. Antingen passar det och man vill anpassa sig, eller så passar det inte och då anpassar man sig inte. Det som aldrig funkar är att ge sig själv rätten att bestämma över andra, att de måste anpassa sig efter dig men du ska inte ge något tillbaka. Med den inställningen kommer du inte få till någon relation.
Citera
2023-02-28, 18:46
Medlem
Citat:
Vrid som du orkar. Anpassningsförmåga är en nödvändig egenskap i vilken relation som helst, men man kan inte kräva det av en partner. Antingen passar det och man vill anpassa sig, eller så passar det inte och då anpassar man sig inte. Det som aldrig funkar är att ge sig själv rätten att bestämma över andra, att de måste anpassa sig efter dig men du ska inte ge något tillbaka. Med den inställningen kommer du inte få till någon relation.
Du säger själv att vissa ska skylla sig själva men ingen person har då velat ge något tillbaka samt man vill bestämma över den personen.

Skylla sig själv är endast när män missgynnas tycker du?
Citera
2023-02-28, 18:47
Medlem
Citat:
Blir ologiskt när du samtidigt säger att man är inte misslyckad om man inte har sex men samtidigt ska någon skylla sig själv när de inte har sex samt att det är naturligt när vissa blir utan sex.

Om ditt mått på ett bra liv är så litet att allt hänger på om du får ligga eller inte så har du det svårt i onödan. Livet är mer än sex. Inget sex betyder inte att livet är dåligt. Om du å andra sidan låter det påverka dig så mycket att du blir bitter eller börjar förpesta tillvaron för andra så ser du själv till att du får ett dåligt liv. Du är ansvarig för hur ditt liv blir. Så enkelt är det.

Nu tar jag kväll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in