2019-07-24, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Åtta år??? Det är ju helt absurt. Även om man nu skulle tycka att han förtjänar åtta år, så måste man fan i mig jämföra med vad folk får som begår grova överfallsvåldtäkter eller misshandlar nån till döds. (grov överfallsvåldtäkt ger sällan mer än fyra år, dvs hälften) Men det är så det här jävla pisslandet funkar. Förstör eller ta en privatpersons liv och du ska sitta så kort tid som är möjligt. Ägna dig åt ekonomisk brottslighet på vad som ändå får betraktas som rätt låg nivå med följden att staten går miste om skattepengar och staten ser till att du får sitta inlåst så länge som bara är möjligt. Då finns det tydligen nån mening med långa straff..

Trevligt att vårt land inte ens försöker dölja hur det värderar människoliv jämfört med pengar.

Fast här handlar det ju mest om att han blåst privatpersoner på pengar de betalat i förhoppning om att han ska fixa deras liv till det bättre.

Skattedelen är ett addendum.

Jag tycker inte att man ska se 8 år som orimligt länge för den här typen av brottslighet. Se hellre de låga straffen för våldsbrott som förargande.

Sen en personlig åsikt; att utgång efter 2/3 av avtjänat straff ska tas bort helt. Oavsett brott.
Citera
2019-07-24, 01:17
Medlem
Jaecps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finnj-vel
Har följt denna kille ett tag. Får se om polisen har använt min info Oavsett så kommer han åka dit ordentligt. Bedrägeri, 40 personer, 14 miljoner och flera företag, tippar på 30 dagars fängelse, ute efter 20 dagar och staten betalar allt.

Killen med koll.
Citera
2019-07-24, 01:44
Medlem
Då ska vi se.. speltorsk, kolatorsk, bedragare, skattefifflare och sjukdomsspridare.
"Kul" kille.

Åtta år låter helt ok. Synd att det inte kopplats med livstids utvisning också.
Citera
2019-07-24, 07:30
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av geek12
Det är Simon Kachoa punkt slut. Han tog min depositionsavgift och på plats så är maten helt åt helvete, sjukt arrogant är han också. Riktigt svin!

Grattis att ha så jävligt dåligt omdöme. Han har inte stulit pengar du och dina likar har gett honom dem.
Citera
2019-07-24, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Grattis att ha så jävligt dåligt omdöme. Han har inte stulit pengar du och dina likar har gett honom dem.

Över 4000 inlägg och du skriver som en utvecklingsstörd pajas.

Varför?

Hört talas om komma?

Han åker in nu, svarting, lev med det.
Citera
2019-07-24, 08:09
Medlem
Citat:
Åtta år??? Det är ju helt absurt. Även om man nu skulle tycka att han förtjänar åtta år, så måste man fan i mig jämföra med vad folk får som begår grova överfallsvåldtäkter eller misshandlar nån till döds. (grov överfallsvåldtäkt ger sällan mer än fyra år, dvs hälften) Men det är så det här jävla pisslandet funkar. Förstör eller ta en privatpersons liv och du ska sitta så kort tid som är möjligt. Ägna dig åt ekonomisk brottslighet på vad som ändå får betraktas som rätt låg nivå med följden att staten går miste om skattepengar och staten ser till att du får sitta inlåst så länge som bara är möjligt. Då finns det tydligen nån mening med långa straff..

Trevligt att vårt land inte ens försöker dölja hur det värderar människoliv jämfört med pengar.

Men vet ni inte att ekonomisk brottslighet och narkotikabrott straffas hårdast i rättväsendet.

Detta eftersom det inte bara "skadar" människor, utan även staten och dess ekonomiska intäkter.

Jag menar, gäsp, kom in i matchen.
Citera
2019-07-24, 08:18
Medlem
karma's only a bitch if you are
Citera
2019-07-24, 08:40
Medlem
Isnatts avatar
Ser mest fram mot vilket skick han kommet ut från fängelset i
8 år om han sköter sig hinner han gott och väl bli superbiff eller en klump.
Citera
2019-07-24, 09:31
Medlem
mjaubrums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Ser mest fram mot vilket skick han kommet ut från fängelset i
8 år om han sköter sig hinner han gott och väl bli superbiff eller en klump.

Kan redan se rubrikerna.
"TV-profilens nya superkropp - så här gör du"
Citera
2019-07-24, 09:36
Medlem
Marcens avatar
8 år... Han hade kunnat passa på att mörda någon också och bara sitta ett par år extra.
Citera
2019-07-24, 09:52
Medlem
OG81s avatar
Wow!! 8 år för ekobrott!! Är inte det godisförbud för våldtäkt??
Citera
2019-07-24, 10:40
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:

Brott mot staten, i form av skattebrott, straffas hårt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in