2018-02-22, 00:15
Medlem
kastad420s avatar
Vilken plånbok rekommenderar ni? Jag är ute efter en online plånbok men vill inte bara välja en för risken finns väl att ägarna till sidan tar en pengar?
Citera
2018-02-22, 06:26
Medlem
Sados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kastad420
Vilken plånbok rekommenderar ni? Jag är ute efter en online plånbok men vill inte bara välja en för risken finns väl att ägarna till sidan tar en pengar?

Finns 10 trådar om detta. Säkra online wallets är en oxymoron.
Citera
2018-02-22, 06:32
Medlem
Hur tänker du?

Ska du ha en plånbok eller pengarna på ett moln (hemsida)?

Skaffa bara Ledger, trezor från deras officiella hemsida även om det kostar extra?
Citera
2018-02-24, 19:16
Medlem
Undrar också detta och jag har sökt samt skrivit i en annan tråd.
Söker egentligen efter en online wallet där jag kan regga mig med en anonym e-post för att sedan kunna ta emot btc för att sedan skicka till en sista wallet?

Utan att behöva verifiera mig utav sms, id eller något sådant. (Ska då också kunna skicka iväg de btc jag tar emot till en annan wallet utan att behöva verifiera på något sätt)

Gärna lätt hanterlig också.
Citera
2018-02-24, 20:48
Bannlyst
Coinbase och Jaxx mm dessa är bra då jag säkrar mina btc där även etherum och litecoin har jag sparat på coinebase. kan skicka över direkt till Svenska banken om jag nu vill det
Citera
2018-02-24, 21:03
Medlem
Jag har bread på mobilen. smidig
Citera
2018-02-24, 21:33
Medlem
Jag förstår inte hur ni tänker.
Man ska under Inga omständigheter ha sin kryptovaluta online.
En hackerattack och sen är allt borta.

Nej krypto ska vara antingen på en Destop wallet som tex Exodus eller på en Trezor/Ledger Hardware Wallet
Citera
2018-02-25, 05:50
Medlem
Lilabanans avatar
Jag använder blockchain.info, tänkte göra en insättning men då ska man ju skicka bild på ID osv..

Vet någon om de har en minimum gräns på hur mycket man kan köpa som safello?
Citera
2018-02-25, 10:32
Medlem
polagoms avatar
Om du har tillräckligt mycket pengar i Bitcoins eller annan kryptovaluta så ska du definitivt skaffa en Ledger eller Trezor. Ingen tvekan.
Citera
2018-02-25, 19:10
Medlem
Jag har exodus, har inte några stora belopp som motiverar en trezor eller dylikt.
Citera
2018-02-25, 21:20
Bannlyst
Bitcoin Core eller Electrum.
Citera
2018-02-26, 07:02
Medlem
silverbringas avatar
Jag tycker Bread funkar bra som mobil wallet för mindre summor. För större summor skulle jag nog liksom andra rekommenderar, titta på en hårdvarubaserad, typ Ledger eller Trezor.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in