Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-02-21, 19:35
  #1
Medlem
Vill ha lite softare strain som inte slår så hårt + hjälpa mot min ryggsmärta.
Vilken CBD föreslår ni?
Citera
2018-02-21, 21:13
  #2
Medlem
orebrostadschefs avatar
CBD Blue Shark från Barneys Farm finns på sweseeds för en relativt billig peng. Ration mellan THC och CBD är 1:1 och överstiger inte 6:5%.
Annars finns det andra strains med högre CBD ratio men till en högre peng. Lycka till!
Citera
2018-02-21, 22:01
  #3
Medlem
Har Indicas högre CBD-halt än Sativas?
Citera
2018-02-22, 04:54
  #4
Avstängd
Italyboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .454
Vill ha lite softare strain som inte slår så hårt + hjälpa mot min ryggsmärta.
Vilken CBD föreslår ni?

Dom bästa om man har ont
https://cannabis.net/blog/medical/th...onic-back-pain


De finns i hög CBD versioner. Frön du kan köpa i Sverige är

FEMINIZED= Bulldog White Widow Extreme (CBD)

AUTO= Greenhouse White Widow Auto CBD

FEMINIZED= Dinafem - OG Kush CBD

FEM= Bulldog Girl Scout Cookies Extreme (CBD)


Painkiller XL - Royal Queen Seeds

Klistrar in lite info om favoriten Painkiller XL - Royal Queen Seeds Information

Case in point: Painkiller XL . This new strain combines two well-received parents, Juanita la Lagrimosa (Spanish for "Juanita the Tearful") and Royal Highness, which are themselves genetic hybrids of other precursor strains: Juanita the Tearful from Queen Mother and a Mexican-Afghan blend; Royal Highness from Dance Hall and Respect 13. On and on the strains date back in agricultural time, each new variety with its own unique smell, taste, color, high and medical benefit. However, in the past decade, a goal of all this tinkering has been what some producers are starting to call “Royal Respect” with the soul of marijuana's benefits going toward both body and mind.

Painkiller XL is notable for its near-equal representation of 6 percent tetrahydrocannabinol (THC) and 7 percent cannabidiol (CBD), achieved by a seed that's 70 percent sativa and 30 percent indica. While the sativa variety of cannabis is widely known for producing more of a mental, cerebral high, and indica has a reputation for contributing more toward its physical high, other factors are more important to consider: THC is the compound given most of the credit for that head high, with CBD takes the credit for marijuana's many proven medicinal benefits, which range vastly from relieving pain, anxiety, migraines, fibromyalgia and even mad cow disease to easing many of the most deleterious symptoms of AIDS, diabetes, epilepsy and Parkinson's disease. These are just a handful of the dozens of ailments marijuana is being prescribed to combat by doctors across the globe and in more than a dozen U.S. states. Cooperatives at medical marijuana dispensaries have been at the forefront of providing CBD-rich cannabis buds and oils for their patients, who undoubtedly appreciate being able to purchase the strain best-suited to ease their particular ailments.

This new strain joins others rich in both CBD and THC like Euphoria, Royal Medic, Medical Mass and Danceworld that seek to actually not necessarily downplay cannabis' psychoactive effects in favor of optimizing its healing role, but instead equalize the two. According to the California-based Steep Hill Cannabis Analysis Laboratory, this equalization brings to the cannabis user not just the physically healing aspects, but also the spiritually and psychologically healing benefits as well. There are other strains with very little THC and more CBD than Painkiller XL , but rare are such splendid balances. Producers of this strain say it produces a considerable amount of pain relief, with a mild, relieving mental euphoria.

With a flowering time of eight weeks, the Painkiller XL seed can produce 525 to 575 grams per plant indoors. Inside, the dried yield is 400 to 450 grams per plant. Inside, the plants average in height at about 31.5 inche (80 cm); outside, the average height is about 53 inches (135 cm), with harvest time at the end of September.

THC 9%
CBD 9%
Yield Indoor 500-550gr m2
Height Indoor 60 - 100 cm
Flowering time 8 weeks
Genetic background Respect 13 x Juanita la Lagrimosa
Type Sativa: 75% Indica: 25%
Effect Physical, clear high

Flesta olika shops säljer alla nämnda med flera.

Den sista Painkiller XL går bara köpa här
cstreet.se
cstreet har även en annan jättefin och lättodlad sort BLUE DREAM CBD ifrån Humboldt seeds
Den är mkt bra till värk och ger en skön feeling

En annan bra grej är ju köpa en CBD MIX av olika Hög CBD frön
Sensimilla.se säljer de

Spliff Seeds - CBD Medi Kush Feminiserade ifrån Sweseeds är fina grejjer med.


Haft nöjjet prova nästan alla dessa med vänner som odlar mkt CBD

Spliff Seeds - CBD Medi Kush
BLUE DREAM CBD denna har jag för mig fanns både AUTO och FEMINIZED
Painkiller XL
Dinafem - OG Kush CBD
Dessa fyra skulle jag provat om jag var du.


Feminized är bäst om du ska odla inomhus
De veggar du i 18h 2-4veckor. Sen kör du 8-10veckor 12h ljus per dygn endast.
Auto drar onödigt mycket el inomhus, 18-20h ifrån början till slut, men är bra utomhus i norden oftast
Feminized sorterna har bättre lineage, och brukar vara potentare även.
__________________
Senast redigerad av Italyboy 2018-02-22 kl. 05:22.
Citera
2018-02-22, 15:54
  #5
Medlem
En får tacke för utförligt svar
Citera
2018-02-22, 22:02
  #6
Medlem
haze autoflowering CBD från dinafem är bra, håller bra kvalite när man odlar dem, finns på Cstreet för 230kr för 3 fröer
https://www.cstreet.se/produkt/haze-...nised-seeds-3/

https://growdiaries.com/diaries/1160-haze-cbd





alternativt dinamed från dinafem, har i princip inget thc med mycket cbd
Citera
2018-02-23, 00:06
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Italyboy
Haft nöjjet prova nästan alla dessa med vänner som odlar mkt CBD

Spliff Seeds - CBD Medi Kush
BLUE DREAM CBD denna har jag för mig fanns både AUTO och FEMINIZED
Painkiller XL
Dinafem - OG Kush CBD
Dessa fyra skulle jag provat om jag var du.



Jag tackar också för ditt utförliga svar Om du skulle behöva välja någon/några av alla de indicas och cbd-strains du testat, vilka skulle du säga ger minimalt med head high och mest body stone? Det vill säga, att inte bli bortblåst huvudet som man brukar bli av många andra cannabissorter.
Citera
2018-02-23, 10:52
  #8
Medlem
Greenwhites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uniik
Har Indicas högre CBD-halt än Sativas?

Ja indicas brukar ha mer cbd än sativa-strains.
Citera
2018-02-23, 14:15
  #9
Avstängd
Italyboys avatar
Generellt när vi pratar dessa special High CBD low THC strains så går de alla mest i kroppen.
Allt över 4 % i CBD känns i kroppen nästan omedelbart om det röks eller vapes.

Oljor tar långtid. flera dagar, de är utan THC helt
Röka känns direkt nästan. 1-4 minuter , det är lite THC i även, eller kanske medium i vissa sorter

Ingen av dessa hög CBD strains går i skallen så hårt att man blir nervös om man inte är extremt känslig.

Det skiljer lite i Phenos


Själv kör jag just nu MIX, blandar vanligt med lite hög cbd , jag får på så vis lite lägre THC lite mer CBD. High THC medium CBD kanske man kan kalla det jag röker. Mixar/ grindar vanligt och hi cbd grönt samtidigt i samma grinder som jag Vape sen

Jag själv tror inte på Hampa olja.
Men jag vet att Cannabis CBD röka med THC är jätte nice

Enbart hög THC gör mig lite nervös ibland, men blandat med hög CBD strains och vanligt mår jag toppen nu jämt.
CBD är bra när man röker THC, synd att flera inte förstår det.
Många som nojjar i onödan, hoppas ni alla läser den här tråden . Då kommer alla kunna njuta sen. ALLA

Just nu odlar jag själv en speciell mix som jag tror mkt på för mig själv som person.
Odlar just nu Hög CBD Durban poison Sativa och en Tung vanlig indica med hög THC.

8.00Tänkt sen börja dagarna med Hög CBD Durban sativa enbart varje morgon. Bli alert och glad, trygg

12.00 Sedan vid lunch mixa 75% cbd durban sativa och 25% indica i, vara alert och glad

16.00 Kväll 50% indica 50% cbd durban bli lite mer chill

21-22.00 Innan läggdags bara tunga indican, bli mkt chill och somna
4doser alla olika mängd , olika medicinska behov daglig bruk av 2 olika strains dagligen.
Det kommer bli bra med ren hög THC indica sen till natten tror jag eftersom man fått mkt CBD under dagen i sig, och CBD sitter kvar länge

Det är tanken, hoppas den blir perfekt för mig .


Hur det smakar skiter jag i, men man får hoppas det blir bra där med
Kommer fin kureras

Att jämt röka samma sort, samma samma nej inget för mig. Trist i längden.
Jag tror och vet att variation är bra för människan generellt. Inte alla såklart Men flesta skulle nog må bäst så

Den totala dagliga dosen kommer variera även.
Måndag och tisdag som jag ser som vita dagar nästan kommer högst 1g gå åt av allt.
Onsdag ser jag som lill lördar då går det kanske åt 1.5g totalt.
Medans lördag är lördag, då är det fest ju, då kanske det går åt 2g totalt.

Jag tror detta blir perfekt för mig. Fortfarande gissningar i mängd och så, man vet inte hur potent det blir exakt, man vet inte hur man reagerar heller exakt innan man verkligen prövat.
Men det jag läst och provat på liknande , har fungerat väl nu för mig.

Fler kanske borde prova på experimentera ?


Att Indica innehåller mer CBD än Sativor idag är fel att säga.
20år sen var det så.
Finns många Sativa dominanta och Sativor med hög CBD idag.

Det jag tycker marknaden saknar är Hög THC MEDIUM CBD strains om jag fick önska.
THC 12-15% CBD 3-5% i en och samma planta.
Hojta till när det kommer, slipper man mixa som jag nu
__________________
Senast redigerad av Italyboy 2018-02-23 kl. 14:56.
Citera
2018-02-23, 14:52
  #10
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Italyboy
Generellt när vi pratar dessa special High CBD low THC strains så går de alla mest i kroppen.
Allt över 4 % i CBD känns i kroppen nästan omedelbart om det röks eller vapes.

Oljor tar långtid. flera dagar, de är utan THC helt
Röka känns direkt nästan. 1-4 minuter , det är lite THC i även, eller kanske medium i vissa sorter

Ingen av dessa hög CBD strains går i skallen så hårt att man blir nervös om man inte är extremt känslig.

Det skiljer lite i Phenos


Själv kör jag just nu MIX, blandar vanligt med lite hög cbd , jag får på så vis lite lägre THC lite mer CBD. High THC medium CBD kanske man kan kalla det jag röker. Mixar/ grindar vanligt och hi cbd grönt samtidigt i samma grinder som jag Vape sen

Jag själv tror inte på Hampa olja.
Men jag vet att Cannabis CBD röka med THC är jätte nice

Enbart hög THC gör mig lite nervös ibland, men blandat med hög CBD strains och vanligt mår jag toppen nu jämt.
CBD är bra när man röker THC, synd att flera inte förstår det.
Många som nojjar i onödan, hoppas ni alla läser den här tråden . Då kommer alla kunna njuta sen. ALLA

Just nu odlar jag själv en speciell mix som jag tror mkt på för mig själv som person.
Odlar just nu Hög CBD Durban poison Sativa och en Tung vanlig indica med hög THC.

8.00Tänkt sen börja dagarna med Hög CBD Durban sativa enbart varje morgon. Bli alert och glad, trygg

12.00 Sedan vid lunch mixa 75% cbd durban sativa och 25% indica i, vara alert och glad

16.00 Kväll 50% indica 50% cbd durban bli lite mer chill

21-22.00 Innan läggdags bara tunga indican, bli mkt chill och somna
4doser alla olika mängd , olika medicinska behov daglig bruk av 2 olika strains dagligen.
Det kommer bli bra med ren hög THC indica sen till natten tror jag eftersom man fått mkt CBD under dagen i sig, och CBD sitter kvar länge

Det är tanken, hoppas den blir perfekt för mig .


Hur det smakar skiter jag i, men man får hoppas det blir bra där med
Kommer fin kureras

Att jämt röka samma sort, samma samma nej inget för mig. Trist i längden.
Jag tror och vet att variation är bra för människan generellt. Inte alla såklart Men flesta skulle nog må bäst så

Visst har du rätt i det du skriver, men det är tyvärr inte så enkelt som att bara inse detta och sen köra på. Man måste ha tillgång till strains med hög CDB-halt, och det är ju inte direkt så att gemene man bara kan välja och vraka.

Dom flesta kranar säljer strains med hög THC-halt, som Amnesia Haze och liknande, just därför att det är vad dom flesta vill ha (ofta är det yngre personer som bara vill bli så höga som möjligt och inte bryr sig om såna här saker) - utbud och efterfrågan.

Jag hade en kran tidigare som odlade medicinsk MJ själv och sålde överskottet till en mindre kundkrets och det var riktigt bra gräs ofta med hög CBD-halt. Men efter det har jag inte lyckats hitta det, och dom flesta kranar har själva inte en aning om detta eller bryr sig inte.

Sen kan man givetvis göra som du och odla själv, men det är inte alla som kan göra det (inkl. mig själv som bor i en liten 1:a där det stinker gräs ut i trappuppgången tom om man röker ut genom fönstret). I framtiden kommer jag dock göra det, men det är då det. Tills vidare får man ta det man får, tyvärr.
Citera
2018-02-23, 21:41
  #11
Avstängd
Italyboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
Visst har du rätt i det du skriver, men det är tyvärr inte så enkelt som att bara inse detta och sen köra på. Man måste ha tillgång till strains med hög CDB-halt, och det är ju inte direkt så att gemene man bara kan välja och vraka.

Dom flesta kranar säljer strains med hög THC-halt, som Amnesia Haze och liknande, just därför att det är vad dom flesta vill ha (ofta är det yngre personer som bara vill bli så höga som möjligt och inte bryr sig om såna här saker) - utbud och efterfrågan.

Jag hade en kran tidigare som odlade medicinsk MJ själv och sålde överskottet till en mindre kundkrets och det var riktigt bra gräs ofta med hög CBD-halt. Men efter det har jag inte lyckats hitta det, och dom flesta kranar har själva inte en aning om detta eller bryr sig inte.

Sen kan man givetvis göra som du och odla själv, men det är inte alla som kan göra det (inkl. mig själv som bor i en liten 1:a där det stinker gräs ut i trappuppgången tom om man röker ut genom fönstret). I framtiden kommer jag dock göra det, men det är då det. Tills vidare får man ta det man får, tyvärr.

Hej
Jag instämmer 100% till allt du skrivit.

Det positiva är att kranarna kränger skit som faktiskt får flesta bli rädda för cannabis.
MKT ångest och snetändningar.
Det är bra tycker jag.

Flesta kommer undan med prova det en eller två gånger.
DÖDSKNARK

Om alla fick hög CBD röka, då skulle alla vilja röka om och om igen.

CBD kran
Ingen vill dras med det tyvärr.
Hög CBD begäran är sjukdom i grunden eller jobbig tillstånd.

Få tag på Hög CBD
Det är inget man kan önska nej tyvärr.
Man blir tvungen odla själv eller ha sjuka polare som är bra

Önskar dig lycka till i framtiden.
Du vet vad du behöver.
Se till att få det

MÅ VÄL
Citera
2018-02-24, 19:04
  #12
Avstängd
Italyboys avatar
Jag har hört mig för och läst mer själv nu.

Hög CBD strains , sorter som går på BODY och vilka som går på HEAD mest listar jag nedan nu några


BODY:
CBD Nordle (CBD Crew) http://en.seedfinder.eu/cloud/effect...BD_Nordle.html

CBD Therapy (CBD Crew) http://en.seedfinder.eu/cloud/effect...D_Therapy.html


MEST BODY, LITE HEAD ÄVEN
CBD Mango Haze (CBD Crew) http://en.seedfinder.eu/cloud/effect...ango_Haze.html

CBD MediHaze (CBD Crew) http://en.seedfinder.eu/cloud/effect..._MediHaze.html


HEAD: Det finns ingen Hög CBD strain som endast går åt HEAD.
Hög CBD känns alltid i kroppen


MEST HEAD, MEN BODY ÄVEN:
CBD Critical Cure (Barneys Farm) http://en.seedfinder.eu/cloud/effect...ical_Cure.html

Purple Orange CBD (Dinafem) http://en.seedfinder.eu/cloud/effect...range_CBD.html


Nedan listar jag Hög CBD sorter som är lämpliga för nybörjare även att odla

8st Indica dominanta HÖG CBD till nybörjar odlaren

1 CBD Auto White Widow - Dutch Passion Seeds
2 Critical Mass CBD - Dinafem Seeds
3 Critical+ CBD Auto - Dinafem Seeds
4 Shark Shock CBD - Dinafem Seeds
5 Green House Seeds - The Church CBD Finns FEM och AUTO
6 CBD Crew – Nordle Feminized Seeds
7 CBD Critical Cure Barney’s Farm

Sativa/Indica 50/50
Med Gom 1.0 Grass-O-Matic Kör den i 18h ifrån början till slut, det är en halvAuto

Nedan listar jag Hög CBD Sativor lämpliga till nybörjarodlare

1 Amnesia CBD - Dinafem Seeds
2 Royal Medic Royal Queen Seeds
3 CBD Mango Haze CBD Crew
4 Dance World Royal Queen Seeds Den har hög THC 15% även Hög CBD minst 7% CBD
5 Nebula II CBD Paradise Seeds
6 Durga Mata II i Paradise Seeds
7 CBD Yummy CBD Crew


Hoppas detta uppskattas, var ett helvete skriva upp allt här
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback