2018-02-21, 15:21
Medlem
Gjorde ett vaginalt ultraljud och gyn såg då fläckar i urinen/urinblåsan. Några gissningar på vad det kan vara?
Anledningen till ultraljudet var kraftig buksmärta och förhöjda crp värden, blev inlagd 4 dagar och de hittade ingen anledning till det. De kunde inte se blindtarm på skiktröntgen heller. Nu mår jag bra, detta var ett par veckor sen. Det enda jag funderar över är att jag senaste året ofta går på toa och aldrig/sällan känner att jag är klar.
Citera
2018-02-21, 15:29
Medlem
Hoppas att det inte är dödlig cancer.
Citera
2018-02-21, 15:45
Medlem
Flamsans avatar
Kan vara njursten/njurgrus det kan göra ont som fan och kan även ge samma symtom som en urinvägsinfetion.

Kissar du blod har du sedan du fick besvär kissat blod?

Jag har haft besvär med vad som verkat vara urinvägsinfektioner och även ätit antibiotika mot det flera gånger det senaste året.

Och i fredags knallade jag iväg till VC igen för en ny dos antibiotika trodde jag i alla fall. Men nej inget tecken på urinvägsinfektion inte heller odlingen visade något. Och tydligen var det blod i urinen. Så läkarna skickade iväg en remiss till urulogen. Och de ringde idag jag ska genomgå lite undersökningar för att kolla om jag har cancer. Sköterskan sa det rent ut antagligen för jag visste precis vad undersökningarna vad för något. Då min man har haft urinblåsecancer för tre år sedan, han är idag friskförklarad.

Så jag skulle nog be om fler undersökningar om jag var i dina kläder
Citera
2018-02-23, 16:09
Medlem
Skickade en egenremiss till urologen så får se vad de säger
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in