• 1
  • 2
2018-02-21, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MyPleasure
Brukar ofta bero på brist på b12.
Behepan finns för runt en femtiolapp på apoteket.
tack för tipset. har ej ätit b12 innehållande mat på flera månader så det kan nog vara det
Citera
2018-02-22, 02:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mnish
tack för tipset. har ej ätit b12 innehållande mat på flera månader så det kan nog vara det

Om du kör plantbased oavsett anledning så är det nödvändigt att tilsätta b12. Börja omedelbart är mitt tips och be om ett blodprov i samma veva så får du se vad ditt värde är på
Citera
2018-02-22, 03:35
Medlem
Har dina föräldrar, far- och morföräldrar blivit gråhåriga tidigt? Att få grått hår tidigt, brukar oftast vara genetiskt betingat.
Grått hår beror, för övrigt, på att pigmentplattorna i hårbotten ersätts med luft.
Citera
2018-02-22, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TjocktillSmal
Om du kör plantbased oavsett anledning så är det nödvändigt att tilsätta b12. Börja omedelbart är mitt tips och be om ett blodprov i samma veva så får du se vad ditt värde är på
nej är allätare. dock kött äter jag inte ofta. men äter kyckling fisk osv. vilka åtgärder görs om man får reda på att man har lågt(?) blodprov
Citera
2018-02-22, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neptunas
Har dina föräldrar, far- och morföräldrar blivit gråhåriga tidigt? Att få grått hår tidigt, brukar oftast vara genetiskt betingat.
Grått hår beror, för övrigt, på att pigmentplattorna i hårbotten ersätts med luft.
har en kusin som blev det tidigt. men kusin är väl ganska avlägset i detta fall?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in