2018-02-21, 11:26
Medlem
RonHowards avatar
Blockera samtal mellan vissa tidpunkter och tillåt endast "favoritmarkerade" nummer att nå dig vid dessa tider. Så är saken klar.

Vill du ta det längre så gör du som folk redan skrivit, gör en polisanmälan, ta en kopia och skicka till din operatör och begär att få ut numret.
Citera
2018-02-21, 11:36
Medlem
LuluBrooksies avatar
Förr i tiden hade Telia en spårningstjänst man betalade för. Fast det var nog bara via fasta nätet?
Googlade, det heter Telia Spårning och kostar 600 kr per gång.
Det var en jättelång länk så googla du med "telia Spårning"

Citat:
Telia Spårning för fast eller mobilt abonnemang är till för dig som besväras av ovälkomna telefonsamtal. Telia Spårning är i de flesta fall inte det första man bör ta till. Prova först Telia Nummerpresentation, då ser du vem som ringer
Citera
2018-02-21, 12:19
Medlem
Paijters avatar
Gör polisanmälan för att få det dokumenterat. Blir lättre om ett år när det behövs kontaktförbud.
Citera
2018-02-21, 14:32
Medlem
Ni får inte fram numret genom truecaller heller?
Citera
2018-02-21, 14:35
Medlem
Femme.Fatales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wigilante
Dom/han/hon/det ringer 3-4 gånger per natt och det brukar börja med mig eller med tjejen, det varierar. Jag kan befinna mig i helt andra länder ibland när det ringer medans hon är hemma i Sverige, jag fick samtal kl. 02, kl 03 och kl 04.30 nu sist. Och då befann vi oss i olika länder. Men det här har pågått ganska länge nu och för min del gör det inget (gillar att driva med idioter som ringer) men tjejen jobbar inte hemmifrån så hon måste tyvärr hålla tider och kunna ha en ostörd sömn eftersom hon måste prestera på arbetet.
Vi har båda haft samma nummer i 5 år eller mer och vill inte gärna byta. Mitt är inte dolt (går att se på hitta.se) dock är hennes hemligt.
Undrar en hel del om denna personen och vad meningen med det är..
Det var inte svar på min fråga. Jag frågade varför ni svarar. Stäng av ljudet. Om det är ett nr ni inte känner igen så svara aldrig. En seriös person pratar då in ett meddelande. Ni uppmuntrar personen genom att ni svarar.
Citera
2018-02-21, 14:59
Medlem
Förmodligen nåt gammalt strul till flickvännen, men hon låtsas inte veta...
Citera
2018-02-21, 15:10
Medlem
Har du tagit nåns flickvän? Rätt åt dig hoppas det händer värre saker för dig
Citera
2018-02-21, 16:04
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ja, har som sagt någon dåre som ringer mig och min flickvän varje natt/morgon och bara flåsar och/eller är tyst i luren. Antar att det är någon stalker till tjejen (hon har haft ett par st genom åren). Men nu till frågan: finns det något sätt att få stopp på detta? Har inget emot att polisanmäla men då ska det LEDA någonstans och inte bara vara en anmälan som läggs ner inom ett par dagar, vill få ut numret till denna person eller identitet eller åtminstonde att dom ska få ett brev hem från snuten så han/hon fattar att vi vet vem som ligger bakom skiten. Jag och tjejen har verkligen INGEN aning vem detta kan vara.

All hjälp uppskattas.

Mvh

Ringer han med dolt nummer eller kontantkortsnummer? Om du har numret här kan du skriva ut det så får Flashback bomba killen med samtal på natten.

Edit: Förövrigt säkert någon din tjej stött på i något sammanhang...Obehagligt, hoppas ni röker ut honom från hans soprum.
Citera
2018-02-22, 03:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Femme.Fatale
Det var inte svar på min fråga. Jag frågade varför ni svarar. Stäng av ljudet. Om det är ett nr ni inte känner igen så svara aldrig. En seriös person pratar då in ett meddelande. Ni uppmuntrar personen genom att ni svarar.

Ännu bättre att stänga av telefonen när man går och lägger sig. Varför ha den påkopplad när man sover?
Citera
2018-02-27, 04:28
Medlem
Wigilantes avatar
Ska in och göra en anmälan om detta imorgon då han/hon precis ringde igen. Håller er uppdaterade på hur responsen blir..

Hoppas det är någon stalker till tjejen som man får reda på namnet på.. !
Citera
2018-03-05, 00:48
Medlem
stokkes avatar
Citat:
Ska in och göra en anmälan om detta imorgon då han/hon precis ringde igen. Håller er uppdaterade på hur responsen blir..

Hoppas det är någon stalker till tjejen som man får reda på namnet på.. !

Polisen kommer inte att göra ett skit. Se till att beställ spårning via operatören istället. Då får du i alla fall numret som personen ringer ifrån. Även om det är ett kontantkort kan du ju börja ringa upp och personen blir kanske skrämd av att du fått fram numret.
Citera
2018-03-05, 00:52
Medlem
Skaffa skyddat nummer till dig och tjejen så slipper ni att bli uppringda av t ex konstiga stalkers.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in