Citat:
Ursprungligen postat av
kraftfoder
Hur gamla/mogna är dina barn? Behöver de ledsagas ända in till förskolan? En möjlighet är att du släpper av barnen, och de får gå de sista metrarna in på skolan själva. Skulle det funka för er?
Annars får ni väl ge er av tidigare, så ni hinner gå de där 300 metrarna (600m tur-retur).
Edit: Nej, det är inte okej att stå tio minuter och lämna bilen vid parkeringsförbud. Att släppa av/hämta upp är okej, men då ska man sitta kvar i bilen mer eller mindre för att det ska vara ok.
Barnen är 1,5 och 4 så tänker inte släppa av dom :P Tror nog inte jag skulle vara bekväm med det under förskoleålder oavsett. Det blir väl till skolåldern kanske.
Citat:
Ursprungligen postat av
Argon2000
Det finns ingen tid då det är färre föräldrar som lämnar? 10min innan eller efter vanlig tid du lämnar?
Eller är det alltid fullt?
Ibland är det tomt, ibland är det fullt. Kanske hälften av gångerna jag parkerar vid trottoaren. Andra föräldrar är inte så pass punktliga att jag kan planera min hämtning/lämning utifrån dem.
Citat:
Ursprungligen postat av
kodsnickrarn
Precis som andra skrivit så är det inte tiden i sig som avgör om det är parkering eller inte.
Det räknas inte som parkering om det "pågår aktivitet" vid bilen, t.ex. i/urstigning, lastning/lossning et.c., men det finns inget som säger att en lossning måste ske på mindre än just 10minuter.
/K
Tycker ju tiden borde vara av vikt. Man är ju lika mycket ivägen om man sitter i en halvtimme och väntar på någon eller 2h om man ska flytta. Men visst, det är ju ett annat syfte. Jag kan då anse att jag lastar ur barnen ur bilen :P
Att gå 600m är väl inte hela världen, dock är det rena parkeringskaoset på gatan längre ner där man får parkera. 300m är bästa senario. Kan nog mycket väl lika gärna bli 600m och då lägga till tiden att leda efter ledig ficka så blir det tidskrävande.
Citat:
Ursprungligen postat av
EMMA1994
Räknas som parkering tyvärr det jag sen kan bli så irriterad på är hur man kan göra 3 p platser till en förskola alltid samma problem på de flesta skolor hur tänker man när man bygger .
Det är ju upp till förskolan hur många platser dom vill hyra. Jag kan förstå att dom inte vill hyra 10 P-platser som står tomma större delen av dagen. Det är ju främst morgon/eftermiddag som föräldrar är där.