• 1
  • 2
2018-02-21, 08:36
Medlem
Du kommer inte att ta livet av dig, det är bara skitsnack och det vet du med. Blir du tillräckligt desperat så kommer du fixa fram 20k genom rån eller annat. 20k är inte ens mycket pengar.

Men dra det skitsnacket om självmord etc för kyrkan så kan det hända att dom sponsrar din operation.

Annars dra fett med morfin och förvärra skadan så en operation är tvunget för att få dig arbetsför igen, då kommer du få din operation.

Men alltså 20k, skojar du med mig? Räcker med att du rånar två dagskassor från ett par turk kiosker för fasen. Du är inte desperat ännu helt enkelt.

Känner en kille som hann att råna i princip varenda butik i sitt samhälle han bodde i på en dag, och det på en moppe. För visso torskade han sen men du hinner ju dra till Tyskland och genomföra operationen innan något händer.
Senast redigerad av StupidMonkey 2018-02-21 kl. 08:48.
Citera
2018-02-21, 10:35
Medlem
Drinkycrows avatar
Om hela ta livet av sig pga pengar stämmer borde du ju först försöka smuggla en större mängd narkotika. Om du torskar kan du ju ta livet av dig, om du lyckas så är pengarna inget problem. Oddsen borde ju kvitta om självmord är alternativet.
Citera
2018-02-21, 12:52
Medlem
199797s avatar
Tjata på läkaren!! Jag bröt fotleden på 2 ställen på nyårsafton, åkte till akuten på natten men dom skickade hem mig och sa att jag skulle komma tillbaka nästa dag för att dom inte hade någon som kunde röntga. Återkom nästa morgon och fick då reda på att jag skulle opereras samma kväll men på annat sjukhus. Fick skjuts till andra sjukhuset och blev inlagd där, sen på kvällen kommer en doktor och meddelar att operationen blivit uppskjuten till nästa morgon, så det var bara att ligga där att vänta, sen kom morgonen och då blev jag meddelad att den blev uppskjuten till kvällen istället, då blev jag jävligt irriterad och sa att det här är helt jävla sjukt och hur fan kan det vara så här? Ska jag bara ligga här eller. Då fick jag operation nästan direkt.

Dom är helt jävla invalida och värdelösa och lata, så det är bara att tjata tjata tjata!
Citera
2018-02-21, 13:42
Medlem
Det du lider av kallas löparknä. Enkelt att behandla med manuell medicin. Gå till en naprapat. Krävs bara en behandling för att bli bra.
Citera
2018-02-25, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wreck-It-Ralph
Ja, ni läste rätt. 20 000 spänn alltså. Jag har haft ENORMA smärtor i mitt knä i snart tre år, och på senaste tiden har det blivit riktigt olidligt - det gör ont från att jag vaknar till att jag somnar i princip, till och med sömnen blir sämre för det gör så jävla ont fan. Enligt magnetröntgen visar det sig vara Iliotibial band syndrome av en kraftig sort enligt dokton, om han nu har rätt. Iaf, den svenska sjukvården är fan sämst och det finns inte på kartan att de kommer bekosta någonting mer sjukgymnastik - men jag svär till Gud när jag säger att det inte hjälper mot den här skadan jag har. Den är i stort, stort behov av en operation, annars ser jag ingen mening med att ens fortsätta leva. Den smärtan jag har är fan riktigt brutal. Jag kan inte träna pga. det här vilket får mig att bli alldeles deprimerad, jag kan i princip inte jobba för det gör så pass ont, och jag mår allmänt jävla piss 24/7 pga. den här smärtan. Höjdpunkten på dagen är ärligt talat när jag sover för då känner jag inte av smärtan någonting, sen när jag vaknar tänker jag direkt - NEJ, fan - vill bara somna om så jag slipper den här smärtan mer alltså - sen genomplågar man ytterligare en dag i brutal smärta, det gör ont till och med när jag ligger eller sitter ner. Att ha sex är knappt att tänka på så ont det gör.

Hur som helst, jag har inget jobb eller pengar, får ut några tusenlappar i bidrag/månaden just nu som ska räcka till nödvändigheter (däribland lite painkillers i form av somadril från Darknet, det hjälper lite grand men inte jättemycket), och jag kan i princip inte spara undan någonting. Jag kan absolut inte få något lån (även om jag skulle få det kan jag inte betala tillbaka det utan inkomst), och att få ett bidrag till en operation utomlands alt. en operation här i Sverige finns inte på kartan, det gör bara inte det. Tro mig, ni kanske säger att visst - klart du får hjälp om det är så här illa, men tro mig - jag får inte det! Den absolut, absolut enda lösningen på mitt problem är att utföra en operation för att en gång för alla bli kvitt med den här jävla skadan i mitt ben jag har, men det stora kruxet är att jag har inte råd med det och det börjar tära skiten ur mig! Det kostar efter lite research ungefär 15000 (s.k. knäartiskopi), plus resekostnader på några tusenlappar, att utföra operationen som billigast i bland annat Tyskland och Polen. Men jag har inte 20 000 och som det ser ut nu kommer jag aldrig uppnå det, och jag orkar fan inte med en jävla dag till knappt med ett i princip sönderköttad knäled. Det gör så jävla fucking ont. Jag skojar inte. Alternativet att bli kvitt med smärtan en gång för alla är självmord. Det är helt gratis.

Ta inte livet ditt, det kanske känns hopplöst nu men det kommer vända. jag har varit i liknande problem med sjukdomar och smärta med stora besvär. fick nästan en rullator och jag var 24.. men sjukgymnastik i varmvattenbassäng hjälpte mig sakta men säkert med tiden.
Citera
2018-02-25, 23:51
Medlem
JagSkaTaDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wreck-It-Ralph
Ja, ni läste rätt. 20 000 spänn alltså. Jag har haft ENORMA smärtor i mitt knä i snart tre år, och på senaste tiden har det blivit riktigt olidligt - det gör ont från att jag vaknar till att jag somnar i princip, till och med sömnen blir sämre för det gör så jävla ont fan. Enligt magnetröntgen visar det sig vara Iliotibial band syndrome av en kraftig sort enligt dokton, om han nu har rätt. Iaf, den svenska sjukvården är fan sämst och det finns inte på kartan att de kommer bekosta någonting mer sjukgymnastik - men jag svär till Gud när jag säger att det inte hjälper mot den här skadan jag har. Den är i stort, stort behov av en operation, annars ser jag ingen mening med att ens fortsätta leva. Den smärtan jag har är fan riktigt brutal. Jag kan inte träna pga. det här vilket får mig att bli alldeles deprimerad, jag kan i princip inte jobba för det gör så pass ont, och jag mår allmänt jävla piss 24/7 pga. den här smärtan. Höjdpunkten på dagen är ärligt talat när jag sover för då känner jag inte av smärtan någonting, sen när jag vaknar tänker jag direkt - NEJ, fan - vill bara somna om så jag slipper den här smärtan mer alltså - sen genomplågar man ytterligare en dag i brutal smärta, det gör ont till och med när jag ligger eller sitter ner. Att ha sex är knappt att tänka på så ont det gör.

Hur som helst, jag har inget jobb eller pengar, får ut några tusenlappar i bidrag/månaden just nu som ska räcka till nödvändigheter (däribland lite painkillers i form av somadril från Darknet, det hjälper lite grand men inte jättemycket), och jag kan i princip inte spara undan någonting. Jag kan absolut inte få något lån (även om jag skulle få det kan jag inte betala tillbaka det utan inkomst), och att få ett bidrag till en operation utomlands alt. en operation här i Sverige finns inte på kartan, det gör bara inte det. Tro mig, ni kanske säger att visst - klart du får hjälp om det är så här illa, men tro mig - jag får inte det! Den absolut, absolut enda lösningen på mitt problem är att utföra en operation för att en gång för alla bli kvitt med den här jävla skadan i mitt ben jag har, men det stora kruxet är att jag har inte råd med det och det börjar tära skiten ur mig! Det kostar efter lite research ungefär 15000 (s.k. knäartiskopi), plus resekostnader på några tusenlappar, att utföra operationen som billigast i bland annat Tyskland och Polen. Men jag har inte 20 000 och som det ser ut nu kommer jag aldrig uppnå det, och jag orkar fan inte med en jävla dag till knappt med ett i princip sönderköttad knäled. Det gör så jävla fucking ont. Jag skojar inte. Alternativet att bli kvitt med smärtan en gång för alla är självmord. Det är helt gratis.

Vad hindrar dig ifrån att börja odla eget smärtlindrande?
Citera
2018-02-25, 23:57
Bannlyst
Tell the doctors exactly this if you are truly contemplating suicide, minus the dnm stuff. Go to another country if you must to get your knee looked at.
Citera
2018-02-26, 00:38
Medlem
Passepartouts avatar
Om du inte har försörjningsstöd kan du söka fondmedel hos FVO http://www.foreningenfvo.se

Lägg ner omsorg på en korrekt ansökan och beskriv smärtan du lever med. FVO är generösa, om de beviljar din ansökan är det troligt att du kan få hela beloppet.

Här kan du också leta dig fram till stiftelser (hästjobb att hitta, men kan löna sig) som kan komma ifråga. http://web05.lansstyrelsen.se/stift/...b/SSearch.aspx

Edit: Bor du i Stockholms län kan du exempelvis söka fondmedel hos Stadsmissionen.
Senast redigerad av Passepartout 2018-02-26 kl. 00:42.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in