Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-21, 01:24
  #1
Medlem
Håller på att redigera ett projekt som kommer vara klart om ca 1 år och undrar om filerna (som jag har på externa hårddisken) kommer stanna i FCP efter att jag matat ut den?
Har hänt mig några gånger förr när jag jobbat med annat att det istället kommit upp en röd skärm där det hade stått "Missing Files". I det fallet hade jag råkat radera klippet, men undrar om det är säkert att mata ut hårddisken utan att det kommer upp, så att jag kan fortsätta jobba på projektet.

Tacksam för svar!
Citera
2018-02-21, 08:48
  #2
Medlem
Hoppas du Säkerhetskopierar varje gång du Ändra / Redigerat något
Tänk om den går sönder eller något liknande

Därför man använder Time Machine eller liknande program
Citera
2018-02-21, 13:42
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tillhoppsjapp
Håller på att redigera ett projekt som kommer vara klart om ca 1 år och undrar om filerna (som jag har på externa hårddisken) kommer stanna i FCP efter att jag matat ut den?
Har hänt mig några gånger förr när jag jobbat med annat att det istället kommit upp en röd skärm där det hade stått "Missing Files". I det fallet hade jag råkat radera klippet, men undrar om det är säkert att mata ut hårddisken utan att det kommer upp, så att jag kan fortsätta jobba på projektet.

Tacksam för svar!

Om filerna ligger på en extern disk som du sedan matar ut, så kan självfallet inte Final Cut nå filerna
Citera
2022-06-11, 09:49
  #4
Medlem
whatthedeuces avatar
Öppna FCP & i inställningar kan du välja kopiera filer till programmet eller jobba med dom på befintlig plats.
Du behöver dock ej välja att kopiera, Om du iställer gör plats på din hdisk, öppnar ”movies” eller vad din mapp heter, filmer kanske om du kör på Sve. Där i finner du en lila fil, kopiera den till hdisken så är du safe.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback