Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-02-19, 22:07
  #1
Medlem
I en gastkramande artikel, bakom betalvägg, skriver Chang Frick lögner om Egor Putilov:

”Så sålde Putilov tjänster för uppehållstillstånd – när han arbetade på Migrationsverket”.

https://nyheteridag.se/plus/sa-salde...grationsverket

Citat:
”Mellan januari 2012 och mars 2015 arbetar Putilov på Migrationsverket som handläggare. Där arbetar han med en mängd ärenden där människor vill invandra till Sverige, precis som han själv tidigare har gjort. Men vid sidan om det jobbet bedriver Putilov även en annan verksamhet.
Företaget säger sig kunna vara behjälpliga med att ordna uppehållstillstånd till Sverige, genom att arrangera företag som migranterna kan arbeta i.”

I samma anda fortsätter artikeln. Det visar sig att knappt ett ord är sant, det mesta är påhittade lögner baserade på vilda antaganden. Verksamheten var t.ex. inte alls den som beskrivs i artikeln och Egor var aldrig verksam i företaget samtidigt som han arbetade som handläggare på Migrationsverket. Egor själv påvisar lögnerna i sin krönika här:

https://samnytt.se/sa-har-forfalskad...ick-sin-nyhet/

Vid konfrontation uppvisar journalisten Chang Frick ingen som helst ånger över att ha publicerat rena lögner om Egor Putilov som person och hans yrkesmässiga verksamhet. Istället hänvisar Chang Frick Egor till PO.

Uppenbarligen gör Chang detta endast för pengar. Har journalist-branschen bara plats för psykopater? Är marknaden så mättad att det endast är empatibefriade personer som saknar all form av medkänsla som har en ekonomisk chans att försörja sig som journalist?

Personligen hade jag skämts ihjäl om jag hade blivit ertappad med att ha publicerat lögner om någon annan och självklart gjort allt i min makt för att försöka återställa den skada jag åsamkat offret.
__________________
Senast redigerad av LinusSarud 2018-02-19 kl. 22:26.
Citera
2018-02-19, 22:41
  #2
Medlem
Nationalslaktarens avatar
Chang är en narcissist/psykopat, så han skiter i sånt där.
Citera
2018-02-19, 22:47
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nationalslaktaren
Chang är en narcissist/psykopat, så han skiter i sånt där.

En uppenbar sådan. Det är lätt att trilla i fällan och gilla psykopater, men det är lika lätt att hata dem över allt annat. Chang har triggat alla mina varningssignaler sedan lång tid tillbaka och denna historia bekräftar många farhågor jag har haft om honom. Det är så genomskinligt.
Citera
2018-02-19, 22:54
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LinusSarud
I en gastkramande artikel, bakom betalvägg, skriver Chang Frick lögner om Egor Putilov:

”Så sålde Putilov tjänster för uppehållstillstånd – när han arbetade på Migrationsverket”.

https://nyheteridag.se/plus/sa-salde...grationsverket



I samma anda fortsätter artikeln. Det visar sig att knappt ett ord är sant, det mesta är påhittade lögner baserade på vilda antaganden. Verksamheten var t.ex. inte alls den som beskrivs i artikeln och Egor var aldrig verksam i företaget samtidigt som han arbetade som handläggare på Migrationsverket. Egor själv påvisar lögnerna i sin krönika här:

https://samnytt.se/sa-har-forfalskad...ick-sin-nyhet/

Vid konfrontation uppvisar journalisten Chang Frick ingen som helst ånger över att ha publicerat rena lögner om Egor Putilov som person och hans yrkesmässiga verksamhet. Istället hänvisar Chang Frick Egor till PO.

Uppenbarligen gör Chang detta endast för pengar. Har journalist-branschen bara plats för psykopater? Är marknaden så mättad att det endast är empatibefriade personer som saknar all form av medkänsla som har en ekonomisk chans att försörja sig som journalist?

Personligen hade jag skämts ihjäl om jag hade blivit ertappad med att ha publicerat lögner om någon annan och självklart gjort allt i min makt för att försöka återställa den skada jag åsamkat offret.

Du skriver "Påhittade lögner" Påhittad, är inte det själva definitionen av en lögn ifall du berättar den som en sanning? När du skriver påhittade lögner så blir ju betydelsen det omvända nämligen att just lögnen är påhittad och är den påhittad så borde ju påståendet vara sant.... Men oavsett så tycker jag att Changs texter idag är bedrövliga....
Citera
2018-02-19, 22:59
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Warulv
Du skriver "Påhittade lögner" Påhittad, är inte det själva definitionen av en lögn ifall du berättar den som en sanning? När du skriver påhittade lögner så blir ju betydelsen det omvända nämligen att just lögnen är påhittad och är den påhittad så borde ju påståendet vara sant.... Men oavsett så tycker jag att Changs texter idag är bedrövliga....

Du kan ha rätt! Ibland trasslar jag in mig i lingvistiska fallgropar.
Citera
2018-02-19, 23:17
  #6
Medlem
Har betraktat Chang som en lite skum person sedan han tillsammans med extremisten Wåg satt och letade efter "påhittade lögner" och liknande som handlade om SD. Han har ibland gjort ett bra journalistiskt jobb men något fel på kompassen verkar han ha.
Jag tror det är ren avundsjuka. Egor Putilov har snabbt seglat upp som den skickligaste nyhetsjournalist vi har i Sverige och den nivån har Chang inte nått upp till trots en helt egen tidning.
Citera
2018-02-19, 23:31
  #7
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LinusSarud
I en gastkramande artikel, bakom betalvägg, skriver Chang Frick lögner om Egor Putilov:

”Så sålde Putilov tjänster för uppehållstillstånd – när han arbetade på Migrationsverket”.

https://nyheteridag.se/plus/sa-salde...grationsverket



I samma anda fortsätter artikeln. Det visar sig att knappt ett ord är sant, det mesta är påhittade lögner baserade på vilda antaganden. Verksamheten var t.ex. inte alls den som beskrivs i artikeln och Egor var aldrig verksam i företaget samtidigt som han arbetade som handläggare på Migrationsverket. Egor själv påvisar lögnerna i sin krönika här:

https://samnytt.se/sa-har-forfalskad...ick-sin-nyhet/

Vid konfrontation uppvisar journalisten Chang Frick ingen som helst ånger över att ha publicerat rena lögner om Egor Putilov som person och hans yrkesmässiga verksamhet. Istället hänvisar Chang Frick Egor till PO.

Uppenbarligen gör Chang detta endast för pengar. Har journalist-branschen bara plats för psykopater? Är marknaden så mättad att det endast är empatibefriade personer som saknar all form av medkänsla som har en ekonomisk chans att försörja sig som journalist?

Personligen hade jag skämts ihjäl om jag hade blivit ertappad med att ha publicerat lögner om någon annan och självklart gjort allt i min makt för att försöka återställa den skada jag åsamkat offret.

Är det inte dit man ska vända sig om man vill fälla en artikel?

Det är väl fullständigt glasklart att Egor är en väldigt shady figur. Byten av namn, byte av födelsestad, märkliga mejl skickade från SD till Ab. Och inte minst den där husaffären som nog får anses vara en av de bästa i modern tid av en man med 200 papp på fickan. Att han köpte denna kåk värd 12 miljoner för 6 miljoner men bara betalale 200 000, han fick inget banklån, mannen som ägde huset sitter nu i fängelse.
Vore snarare märkligt om Frick INTE granskade mannen.
Citera
2018-02-19, 23:46
  #8
Medlem
Annonsblockerarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Är det inte dit man ska vända sig om man vill fälla en artikel?

Det är väl fullständigt glasklart att Egor är en väldigt shady figur. Byten av namn, byte av födelsestad, märkliga mejl skickade från SD till Ab. Och inte minst den där husaffären som nog får anses vara en av de bästa i modern tid av en man med 200 papp på fickan. Att han köpte denna kåk värd 12 miljoner för 6 miljoner men bara betalale 200 000, han fick inget banklån, mannen som ägde huset sitter nu i fängelse.
Vore snarare märkligt om Frick INTE granskade mannen.

Det kan nog vara så att Egor Putilov förtjänar en granskning. Det argumenterar jag inte emot.

Chang Frick vill väldigt gärna in i PK-värmen. Han brukar jämföra sin sajt med Nyheter24 och Dagens Nyheter. Då är det ju bara naturligt att han börjar sprida lite fake news som sina förebilder.

Kanske hoppas Chang Frick att denna artikel ska ta honom ett steg närmare inträde i Publicistklubben.
Citera
2018-02-20, 01:16
  #9
Medlem
stone_sleepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biomatec
Har betraktat Chang som en lite skum person sedan han tillsammans med extremisten Wåg satt och letade efter "påhittade lögner" och liknande som handlade om SD. Han har ibland gjort ett bra journalistiskt jobb men något fel på kompassen verkar han ha.
Jag tror det är ren avundsjuka. Egor Putilov har snabbt seglat upp som den skickligaste nyhetsjournalist vi har i Sverige och den nivån har Chang inte nått upp till trots en helt egen tidning.

Så Chang är skum men inte Egor PutinLove som ingen vet någonting om, vart han föddes, vilket land han kom ifrån, vad han heter och liknande?
__________________
Senast redigerad av stone_sleeper 2018-02-20 kl. 01:20.
Citera
2018-02-20, 06:14
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Är det inte dit man ska vända sig om man vill fälla en artikel?

Det är väl fullständigt glasklart att Egor är en väldigt shady figur. Byten av namn, byte av födelsestad, märkliga mejl skickade från SD till Ab. Och inte minst den där husaffären som nog får anses vara en av de bästa i modern tid av en man med 200 papp på fickan. Att han köpte denna kåk värd 12 miljoner för 6 miljoner men bara betalale 200 000, han fick inget banklån, mannen som ägde huset sitter nu i fängelse.
Vore snarare märkligt om Frick INTE granskade mannen.

Det är nog ingen som har något emot granskning av skumma typer, men denna artikel är ingen granskning; det är snarare ren smutskastning.

Om man måste hitta på och skriva lögner om en person för att få denne att framstå "shady", så brukar det vara ett tecken på att personen är raka motsatsen. Om en person är skum så behöver man inte ljuga ihop en historia.
Citera
2018-02-20, 10:31
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stone_sleeper
Så Chang är skum men inte Egor PutinLove som ingen vet någonting om, vart han föddes, vilket land han kom ifrån, vad han heter och liknande?
Man ska inte tro på all smörja som kommer ur USA:s globalistiska trollfabriker.
Islamisten Waberi som Moderata Samlingspartiet placerade som ledamot i försvarsutskottet. Vet du var han föddes. Vilket land han kom ifrån, vad han egentligen heter osv?
Likadant är det med markservicepersonalen på Arlanda - anonyma mohammedaner.

Försvarsministern utövar nu ministerstyre och hänger ut Egor Putilov som rysk spion.
Var det någon som hängde ut Waberi, Omar Mohammed och miljöpartiets bostadsminister som de spioner de i verkligheten var?
Man ska inte sila mygg och svälja kameler så fort husse rycker i snöret utan ta en egen funderare.
Citera
2018-02-20, 13:07
  #12
Medlem
ChristianXs avatar
Frick besvarar kritiken:

Citat:
Under gårdagen publicerade Nyheter Idag en PLUS-artikel med rubrik ”Så sålde Putilov tjänster för uppehållstillstånd – när han arbetade på Migrationsverket”. Påståendet i rubriken har täckning i texten. Jag visar att Putilov, genom ett företag han äger med en kollega, erbjuder just detta.

Jag visar även i artikeln hur de bägge företagarna är aktiva på ryskspråkiga forum som handlar om att flytta från Ryssland. Där upplyser Putilovs företag hur man kan gå till väga för att få uppehållstillstånd genom att registrera svenskt företag. På sin egen hemsida erbjuder de att ta hand om pappersarbete för detta ändamål.

Jag skriver ingenstans att det är olagligt, för det jag har inte funnit något som pekar på. Men att bolaget varit aktivt och att erbjudandet funnits på företagshemsidan samtidigt som Putilov arbetade på Migrationsverket – det är ett obestridligt faktum.

https://nyheteridag.se/egor-putilovs...et-jag-pastar/
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback