2018-02-24, 21:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pibesill
Då utbildningen löper på 24 månader och ej ger en högskole examen så är det per definition ej en högskola, vad universiteten har med detta att göra förstår jag ej.

För att göra utbildningen attraktivare så ges studenter möjlighet att tillgodogöra sig dessa poäng på högskola,det skrämmande är att utbildningen är klar efter 24 plus 6 månader.

Då du ej förstår skillnaden på strafflindring bedömt på person mot ett yrke så föreslår jag att du provar att besöka en högskola.

Jag föreslår att du tar av dig foliehatten och studerar lagtext och rättsfall.
Citera
2018-02-24, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aFvRenOndskA
Jag föreslår att du tar av dig foliehatten och studerar lagtext och rättsfall.

Jag är medveten om att din läsförståelse ej är optimal men vad har lagtext och rättsfall med polisutbildning att göra?

Prova att googla polisutbildning och högskola så bör du få ett antal träffar,läser du sakta och två gånger så skall du se att även du förstår.

Kärt barn har många namn och i förra tråden var jag pundare,rättshaverist,polishatare och foliehatt.

Besökte du doktorn?
Citera
2018-02-25, 09:51
Medlem
zykl0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tsifnori
Kvinnan var otrogen och ångrade sig?

Även om jag förstår att det finns rötägg överallt så känns ändå polismän som de sista som våldtar. De har extremt mycket att förlora på det.

Haha, det är snarare vanligare bland poliser då yrket lockar till sig personlighetstypen.

Sen är det ganska liten risk, vem ska man anmäla en polis till? Polisen..
Citera
2018-02-25, 12:04
Medlem
Mycket snack om massa ovesäntliga saker.

Om polishögskola och hur lätt lr svårt det är för en polis att få ett annat jobb. Har inget med fallet att göra.

Vem är Polisen? Tjejens namn bör det ju ej spekuleras om. Hon har det nog svårt nog nu.

OM det nu verkligen har skett 1 våldtäkt.

Läste här tror jag att misstanken ändrats.

Kan hon hittat på detta? För hon vill åt polisen på något vis?

Men vem är polisen?
Citera
2018-02-25, 13:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pibesill
Jag är medveten om att din läsförståelse ej är optimal men vad har lagtext och rättsfall med polisutbildning att göra?

Prova att googla polisutbildning och högskola så bör du få ett antal träffar,läser du sakta och två gånger så skall du se att även du förstår.

Kärt barn har många namn och i förra tråden var jag pundare,rättshaverist,polishatare och foliehatt.

Besökte du doktorn?

Lagtext har att göra med straffrabatt i allra högsta grad.

Nej det är inte jag som saknar läsförståelse då det är du som uppenbart både är obildad och oförmögen att läsa på vad domstolar har att för hålla sig till vid utdömande av påföljd.

Jag vet mkt väl om hur polisutbildningen ser ut, den ger idag högskolepoäng och drivs ,iaf på vissa orter( Umeå), på universitetet. Den är idag dock allt för teorietisk och fokuserar på fel saker, värdegrundstrams och div farbror Barbro kurser, istället för praktiska polisiära moment.

Doktorn går jag till regelbundet då jag på äldre dagar tyvärr drabbats av astma.

Ja du är en foliehatt.

Fler frågor?
Senast redigerad av aFvRenOndskA 2018-02-25 kl. 13:27.
Citera
2018-02-26, 08:37
Medlem
Champagneoclocks avatar
Har inte följt tråden på ett tag och tycker den tappat focus.
Vem är den misstänkte polisen och vem är ett ev brottsoffer?
Det är väl mer intressant.
Citera
2018-02-26, 09:30
Medlem
Mc Donald's,
städa, diska, Dela ut reklam mm.
Citat:
Ursprungligen postat av aFvRenOndskA
Nej. Dem har en utbildning som är svår att kunna använda till något annat. Detta beror iofs på vad man jobbat med inom polisen.
Citera
2018-02-26, 19:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rinkeby4
Mc Donald's,
städa, diska, Dela ut reklam mm.

Även denna typ av arbetsgivare kommer att undra vad den sökande gjort innan. Alltså anställer dem någon arbetslös 19 åring istället.
Citera
2018-02-26, 21:22
Medlem
Stackars tjej... Åklagaren som tog över fallet, Elisabeth Brandt är ju välkänd för att lägga locket, strunta i att söka bevis och skydda sina poliser. Varför tror ni hon sitter just på internutredningen???
Ett helt jävla skämt är vad detta är!
Kommer ni inte ihåg detta???

https://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/article22006938.ab
(FB) Polischef anmäldes för barnporrbrott – utredningen lades ner

https://www.metro.se/artikel/storm-av-kritik-mot-kammar%C3%A5klagaren-xr
Senast redigerad av Vasila 2018-02-26 kl. 21:32.
Citera
2018-02-26, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pelly
Mycket snack om massa ovesäntliga saker.

Om polishögskola och hur lätt lr svårt det är för en polis att få ett annat jobb. Har inget med fallet att göra.

Vem är Polisen? Tjejens namn bör det ju ej spekuleras om. Hon har det nog svårt nog nu.

OM det nu verkligen har skett 1 våldtäkt.

Läste här tror jag att misstanken ändrats.

Kan hon hittat på detta? För hon vill åt polisen på något vis?

Men vem är polisen?

Håller med tråden har tappat fokus. Spelar väl fan ingen roll om polisen har svårt att få jobb efter en våldtäkt?
Enligt källor ska det vara nån som heter p#t#r Oj#kang#s
Nån som känner till äcklet? Finns tydligen inget på Google eftersom han jobbar "ute på gatan" civil
Lika för lagen existerar visst inte när det är farbror blå som piskar på en tjej och våldtar.
Är ju inte direkt första gången det mörkas något inom kåren.
Citera
2018-02-26, 22:30
Medlem
Om det är han så är jag lite förvånad faktist, inte fått det känslan av honom, baserar det på saker vi pratat om. Vem är tjejen? Vad är hennes historia
Citera
2018-02-26, 22:33
Medlem
Marre1976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1Party
Fredrick Andersson.

Vem är det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto