Citat:
Ursprungligen postat av
aFvRenOndskA
Nej det är bara telefonen jag inte riktigt kan med ibland.
Nej jag skadar inte någon/ något, annat än ditt och andra foliehattars egon.
Vad är det engelska ordet för foliehatt förresten? Eller varför inte konspiratoriskt lagd stolle?
Rättshaveristernas existens är unik för Sverige, något som är följs av en havererad psykvård och ett tandlöst rättsväsende.
Människor som lever på att bråka med myndigheter hör hemma i en madrasserad cell.
"Rättshaverism" är unikt för Sverige, det har du rätt i. Nu vill jag att du berättar för mig vad det motsvarande ordet heter på engelska. Mitt tips till dig är att du bryta ner det till två olika saker.
I ena änden har vi en kverulant. En sådan kan få en parkeringsbot när bilen uppenbarligen stått fel och kan inte köpa detta. Personen har gjort fel i grunden men accepterar inget. Ett hyffsat bra exempel på detta är John Ausonius.
I andra änden har vi människor som råkat ut för något där denna har rätt och inte accepterar detta. Att sätta sin tilltro till staten är något mer naiva människor får ägna sig åt. Se bara på den utveckling vi haft i Sverige dom senaste 50 åren.
Den stora historiska tilltron till staten i Sverige har dock lagt samman dessa två men det är du alltför klenbegåvad att ta till dig. Det är dock inte ditt fel utan dina föräldrars och dessa i sin tur.
Vad vi ser nu är en klart negativ utveckling ingen vettig svensk kan önska sig i sin närhet. Kan du berätta lite mer om dina tankar?