2018-02-22, 07:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SunTzu
Menar du på fullaste allvar att du tror att problemen med korruption och kåranda försvinner bara för att det är en fristående enhet som utreder? Det är såklart bättre än alternativet (Att polisen utreder sig själva, vi vet ju att Polisen inte är kapabel att göra det själva utan att mörka, därför denna enhet inrättades) men det gör knappast att problemet försvinner.

Varenda människa som jobbat i krogmiljö har sett poliser använda övervåld upprepade gånger utan att torska. Det är för att kollegorna täcker upp för varandra.

Nej denna enhet inrättades för att undvika jäv. Andra länder har liknande system och i en internationell jämförelse så står sig svensk internutredande polis högt. Detta har flera studier gjorda sedan 70 talet visat så dessa problem med korruption är till 95% era hjärnspöken endast.

Och nej igen. Dem TROR att dem bevittnat " övervåld". Ganska ointressant Mao, då det är saligheten definition av en brottslig gärning som är intressant ur ett vetenskapligt perspektiv.

Så, tag av foliehatten och kom med i verkligheten.
Citera
2018-02-22, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aFvRenOndskA
Nej denna enhet inrättades för att undvika jäv. Andra länder har liknande system och i en internationell jämförelse så står sig svensk internutredande polis högt. Detta har flera studier gjorda sedan 70 talet visat så dessa problem med korruption är till 95% era hjärnspöken endast.

Och nej igen. Dem TROR att dem bevittnat " övervåld". Ganska ointressant Mao, då det är saligheten definition av en brottslig gärning som är intressant ur ett vetenskapligt perspektiv.

Så, tag av foliehatten och kom med i verkligheten.

Vad fan tror du jäv innebär?

Om man har varit med ett tag så är det inte frågan om något debatterat övervåld. Att se snutar ge någon som tjafsar en känga är inte vardagsmat, men inget ovanligt.
Citera
2018-02-22, 12:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SunTzu
Vad fan tror du jäv innebär?

Om man har varit med ett tag så är det inte frågan om något debatterat övervåld. Att se snutar ge någon som tjafsar en känga är inte vardagsmat, men inget ovanligt.

Ja. Du verkar dock inte ha fattat vad det är. Det handlar inte om vad myndigheter klarar eller inte klarar, utan vad lagar och regler säger.

Varit med i vad? Scientologernas konspiratoriska stolleförbund?

Att du sett polisingripande som DU klassar som " övervåld" säger faktiskt noll och intet huruvida det gick riktigt till eller inte. Du varken kan , skall, eller har någon som helst kunskap att bedöma detta.
Citera
2018-02-22, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tsifnori
Det verkar som jag hade rätt från början. Förundersökningen kommer antagligen läggas ned; "Brott kan ej styrkas".
Var har du fått det ifrån?
Citera
2018-02-22, 15:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 0.999...
Jeje, ta du och stoppa upp dina lagar och regler i röven där dom här hemma. Medlöpare av din sort skall knappast sitta och mästra andra. Tycker du att reglerna efterlevs bra i valfri förort förresten?

Man kan ganska lugnt säga att grisföraktet blir alltmer större bland allmänheten och med all rätt. Om den här presumtiva våldtäktsmannen visar sig vara skyldig så skall han självklart hängas ut här. Det samma gäller alla poliser som blir dömda för brott.

Känslan och obehaget att man som regimlojal blir uthängd för dom brott man begår skall vara allenarådande.

Jo det är faktiskt alldeles utmärkt att jag gör det så att var och en som läser dessa forum kan se vilka tomtar ni är.

Ja internutredande polis efterföljer reglerna bra. Detta har konstaterats i fler än en utredning. Att din verklighet ( som fö bara existerar i ditt huvud) ser annorlunda ut intresserar inte den normale svenska medborgaren. Förakta polisen är det bara ett fåtal bittra rättshaverister som gör pga div inbillade oförrätter.

Häng ut bäst du vill. Tänk bara på att idag så sätter ingen vettig människa tilltro till sinnessjuka rättshaverister som lägger ut offentliga handlingar, kryddade med lite person angrepp
Citera
2018-02-22, 15:11
Bannlyst
Citat:
Personen är helt efterbliven och försvarar även narkotikapåverkade poliser som rammar mötande trafik under ruset. Det är själva sinnebilden av en svag medlöpare som tyr sig till den sida som råkar vara starkast för stunden.

Hade du ens fattat vad jag skrivit i den diskussionen, då hade det gått in att jag inte försvarat någon, utan bara förklarat hur svensk lagstiftning funkar. Att du lyckades missförstå detta betyder inte att jag är efterbliven. Din verklighetsuppfattning är dock en annan femma. Du verkar inte må så bra. Sök hjälp.
Citera
2018-02-22, 15:18
Medlem
0.999...s avatar
Citat:
Jo det är faktiskt alldeles utmärkt att jag gör det så att var och en som läser dessa forum kan se vilka tomtar ni är.

Ja internutredande polis efterföljer reglerna bra. Detta har konstaterats i fler än en utredning. Att din verklighet ( som fö bara existerar i ditt huvud) ser annorlunda ut intresserar inte den normale svenska medborgaren. Förakta polisen är det bara ett fåtal bittra rättshaverister som gör pga div inbillade oförrätter.

Häng ut bäst du vill. Tänk bara på att idag så sätter ingen vettig människa tilltro till sinnessjuka rättshaverister som lägger ut offentliga handlingar, kryddade med lite person angrepp

Jag börjar mer och mer misstänka att du sitter och skriver från någon form av skyddad verkstad. Är det inte telefonen som är dum mot dig och stavar fel så är det någon annan. Hur det än ligger till med det så gör du mer skada än nytta för den saken du säger dig lobba för.

Vad är förresten det engelska ordet för rättshaverist? Kan du definera en sådan?
Citera
2018-02-22, 15:41
Bannlyst
Citat:
Jag börjar mer och mer misstänka att du sitter och skriver från någon form av skyddad verkstad. Är det inte telefonen som är dum mot dig och stavar fel så är det någon annan. Hur det än ligger till med det så gör du mer skada än nytta för den saken du säger dig lobba för.

Vad är förresten det engelska ordet för rättshaverist? Kan du definera en sådan?

Nej det är bara telefonen jag inte riktigt kan med ibland.

Nej jag skadar inte någon/ något, annat än ditt och andra foliehattars egon.

Vad är det engelska ordet för foliehatt förresten? Eller varför inte konspiratoriskt lagd stolle?

Rättshaveristernas existens är unik för Sverige, något som är följd av en havererad psykvård och ett tandlöst rättsväsende.

Människor som lever på att bråka med myndigheter hör hemma i en madrasserad cell.
Senast redigerad av aFvRenOndskA 2018-02-22 kl. 15:59.
Citera
2018-02-22, 15:58
Medlem
0.999...s avatar
Citat:
Nej det är bara telefonen jag inte riktigt kan med ibland.

Nej jag skadar inte någon/ något, annat än ditt och andra foliehattars egon.

Vad är det engelska ordet för foliehatt förresten? Eller varför inte konspiratoriskt lagd stolle?

Rättshaveristernas existens är unik för Sverige, något som är följs av en havererad psykvård och ett tandlöst rättsväsende.

Människor som lever på att bråka med myndigheter hör hemma i en madrasserad cell.

"Rättshaverism" är unikt för Sverige, det har du rätt i. Nu vill jag att du berättar för mig vad det motsvarande ordet heter på engelska. Mitt tips till dig är att du bryta ner det till två olika saker.

I ena änden har vi en kverulant. En sådan kan få en parkeringsbot när bilen uppenbarligen stått fel och kan inte köpa detta. Personen har gjort fel i grunden men accepterar inget. Ett hyffsat bra exempel på detta är John Ausonius.

I andra änden har vi människor som råkat ut för något där denna har rätt och inte accepterar detta. Att sätta sin tilltro till staten är något mer naiva människor får ägna sig åt. Se bara på den utveckling vi haft i Sverige dom senaste 50 åren.

Den stora historiska tilltron till staten i Sverige har dock lagt samman dessa två men det är du alltför klenbegåvad att ta till dig. Det är dock inte ditt fel utan dina föräldrars och dessa i sin tur.

Vad vi ser nu är en klart negativ utveckling ingen vettig svensk kan önska sig i sin närhet. Kan du berätta lite mer om dina tankar?
Citera
2018-02-22, 16:09
Bannlyst
Citat:
"Rättshaverism" är unikt för Sverige, det har du rätt i. Nu vill jag att du berättar för mig vad det motsvarande ordet heter på engelska. Mitt tips till dig är att du bryta ner det till två olika saker.

I ena änden har vi en kverulant. En sådan kan få en parkeringsbot när bilen uppenbarligen stått fel och kan inte köpa detta. Personen har gjort fel i grunden men accepterar inget. Ett hyffsat bra exempel på detta är John Ausonius.

I andra änden har vi människor som råkat ut för något där denna har rätt och inte accepterar detta. Att sätta sin tilltro till staten är något mer naiva människor får ägna sig åt. Se bara på den utveckling vi haft i Sverige dom senaste 50 åren.

Den stora historiska tilltron till staten i Sverige har dock lagt samman dessa två men det är du alltför klenbegåvad att ta till dig. Det är dock inte ditt fel utan dina föräldrars och dessa i sin tur.

Vad vi ser nu är en klart negativ utveckling ingen vettig svensk kan önska sig i sin närhet. Kan du berätta lite mer om dina tankar?

Du får ta reda på det själv. Jag jag bryr mig föga.

Ja det finns en ganska stor flora med olika rättshaverister i Sverige. Dock är deras oförrätter alltid inbillade, oavsett om deras tillstånd beror på sinnessjukdom eller annat.

Ja det är en negativ utveckling att samhället skall dadda dessa individer. Något i gen vettig person egentligen önskar sig.

Att acceptera verkligheten har fö inget att göra med vad/ vem man sätter tilltro till. Än mer naivt är det att tro på skrikhalsar på nätet, som bara kan lägga ut offentliga handlingar kryddade med könsord och personangrepp.
Citera
2018-02-23, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Var har du fått det ifrån?

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vastmanland/valdtaktsanklagad-polis-har-forsatts-pa-fri-fot

Eftersom han släppts och misstankarna mot polismannen sänkts så räknar jag med att "Brott kan ej styrkas".
Citera
2018-02-23, 09:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tsifnori
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vastmanland/valdtaktsanklagad-polis-har-forsatts-pa-fri-fot

Eftersom han släppts och misstankarna mot polismannen sänkts så räknar jag med att "Brott kan ej styrkas".

Precis. Det är så det brukar sluta, oavsett vem den misstänkte är.

Hur illa foliehattarna än tycker om det då gäller straffrättsliga bestämmelser även poliser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in