2025-04-08, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cauvie
Häromdagen på jobbet så hade en tjej på sig högklackat, oftast brukar hon gå i låg sulade sneakers och det slog mig verkligen hur hennes högklackat påverkade mig som kille. Jag blev genuint tänd på henne när hon klampade runt där med sina höga klackar och nästan kom upp i ögonhöjd. Helt sjukt hur skor kan påverka ens 'hormoner' sådär på oss killar.

Oftast när tjejer har låg sulade vanliga skor så ser de ofta lite "goofy" eller bara allmänt alldagliga ut men så fort typ en 6 cm + klack åker på så blir de genast attraktivare och framförallt betydligt sexigare.

Vad är själva förklaringen rent biologiskt till detta egentligen?

Förklaring = Du kollar på modeller och porr ... Du kopplar högklackat med modeller och porr
Citera
2025-04-08, 14:49
Medlem
Kvinnor får en femininare gång med högklackat.
Citera
2025-04-08, 16:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mosamig
Förklaring = Du kollar på modeller och porr ... Du kopplar högklackat med modeller och porr
Så behöver det väl nödvändigtvis inte vara. Det är väl som när män har på sig lite ledigare kläder som man tycker de är sexiga, än när de har stramar upp sig med omanliga kläder och accessoarer. Då ser man dem inte ens.
Citera
2025-04-08, 17:44
Javisst är det snyggt med högklackat, men det är inte snyggt när det ökar risken för att utveckla hallux valgus och leder till deformiteter av tårna.

Högklackade skor ska man endast använda till special occasions och absolut inte varje dag.
Senast redigerad av Babushka7 2025-04-08 kl. 18:04.
Citera
2025-04-10, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ensamvarg666
Så behöver det väl nödvändigtvis inte vara. Det är väl som när män har på sig lite ledigare kläder som man tycker de är sexiga, än när de har stramar upp sig med omanliga kläder och accessoarer. Då ser man dem inte ens.

Killar har väl mestadels lite ledigare kläder. Sällan jag ser uppklädda män. Någon ful skjorta bär väl kostymnissarna titt som tätt. Men det är ju deras vardagliga look. Inget märkvärdigt.
Citera
2025-08-28, 00:22
Medlem
Ja alltså tjejer som INTE har högklackat ser allt för säckiga och bedrövliga ut. Ingen stil. Mer högklackat tjejer!!
Citera
2025-08-28, 14:42
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Femme.Fatale
För att högklackat i princip är den mest tydliga symbolen för av samhället socialt konstruerad kvinna.

Kom igen, det är för att man vickar på röven när man har högklackat.
Blir du kåt om Rolf Lassgård går i högklackat eller?
Citera
2025-08-28, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Kom igen, det är för att man vickar på röven när man har högklackat.
Blir du kåt om Rolf Lassgård går i högklackat eller?

Jag tycker högklackat är överskattat. Det är mycket sexigare om en kvinna är barfota. Kläder och skor är bara i vägen för deras skönhet.
Citera
2025-08-28, 19:49
Medlem
Saltkatts avatar
Jag tycker mest det verkar få dem att snubbla. Barfota är klart vackrast och sexigast. Då kan man ta foten i munnen direkt utan att behöva krångla till det också.
Citera
2025-08-29, 08:41
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Jupp, den enda hon får behålla på i sängen. Men håller med andra rumpan blir otroligt läcker och dessutom höga klackar tänker man ju strippor så högklackat är "sexkodat".
Citera
2025-08-29, 08:45
Medlem
WTFSTHLMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Högklackade skor är skapade just för att framhäva den kvinnliga figuren. Benen sträcks och kvinnan blir rakare i ryggen (tvingas bli det). Så inte konstigt att män i regel blir mer tända när en kvinna går i dessa skor.

Precis! Kvinnor är till sin natur avslappnade nästan slött hösäckiga i hållningen men klackarna gör att de ser bra ut, det är ett faktum.
Citera
2025-08-29, 08:59
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Jag tycker högklackat är överskattat. Det är mycket sexigare om en kvinna är barfota. Kläder och skor är bara i vägen för deras skönhet.

Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Jag tycker mest det verkar få dem att snubbla. Barfota är klart vackrast och sexigast. Då kan man ta foten i munnen direkt utan att behöva krångla till det också.

Fast var hittar man brudar som går ut barfota för att bli uppraggade då, finns det några hippieklubbar kvar nuförtiden? Men det där med att de ska vara barfota när du väl har de hemma sköter sig väl själv, traskar de omkring med sina (stilett)klackar inne så kan de förstöra golvet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in