Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-02-17, 21:08
  #1
Medlem
Dragonflashs avatar
Jag satt inne för ca:18 år sedan och hade innan fängelse domen haft en fest.
Då fick man inte vara för många om man hade hakkors symboler.
Varför tillämpas hets mot folkgrupp och vad har runorna gjort demokratin?
Citera
2018-02-17, 21:12
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonflash
Jag satt inne för ca:18 år sedan och hade innan fängelse domen haft en fest.
Då fick man inte vara för många om man hade hakkors symboler.
Varför tillämpas hets mot folkgrupp och vad har runorna gjort demokratin?

Lagen tillkom strax efter WW2 som ZOG vann. Givetvis är det ingen högoddsare precis att gissa sig till vilka som "influerat" att denna lag kom till och står över grundlagarna. Lagen har dessutom skärpts under årens lopp.

Varför den tillämpas? Svaret är att ingen skall kunna kritisera eller våga ifrågasätta ZOG. För det är ZOG som ligger bakom massinvandring, mångkultur, globalism, alla krig och konflikter (även på Sveriges gator), ekonomiska kriser etc.
Citera
2018-02-17, 21:15
  #3
Medlem
Dragonflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goyimcuck
Lagen tillkom strax efter WW2 som ZOG vann. Givetvis är det ingen högoddsare precis att gissa sig till vilka som "influerat" att denna lag kom till och står över grundlagarna. Lagen har dessutom skärpts under årens lopp.

Varför den tillämpas? Svaret är att ingen skall kunna kritisera eller våga ifrågasätta ZOG. För det är ZOG som ligger bakom massinvandring, mångkultur, globalism, alla krig och konflikter (även på Sveriges gator), ekonomiska kriser etc.


Jag vet att självaste lagen tillkom 1996 men innan dess var det ok att ha tex solrune symboler på sig.
Citera
2018-02-17, 21:21
  #4
Medlem
Zaedrewss avatar
För att Sverige och svenskarna ska känna skyldighet för skit som våra förfäder inte ens vara delaktiga i. Enkelt uttryckt. Jag kan förstå att länder som Tyskland kan ha sina lagar men det är ju sjukt att Sverige ska ha det som inte ens var en del av varken WW1 eller WW2. Om vi var en del så var det t.ex utifrån att nästan ingen jude i Danmark åkte i läger för att Sverige tog emot dom alla och skyddade dom.

Lagen om hets handlade ju om skydd för judar. Som Sverige liksom borde få medalj för att ha skyddat istället för en lag som nu gör det svårt för vanliga svenskar att ens vara kritiska till att bli massinvandrade av judarnas fiende nr 1 muslimer...
Citera
2018-02-17, 21:24
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonflash
Jag vet att självaste lagen tillkom 1996 men innan dess var det ok att ha tex solrune symboler på sig.

Lagen tillkom 1946.

Ja, den lagen skärps hela tiden. Ju mer judemedvetna folk blir, desto mer kommer ZOG att lobba för att politrukerna skärper lagen.
Citera
2018-02-17, 21:30
  #6
Medlem
Varför ska en lag inte tillämpas? Den blir ju rätt meningslös då.
Citera
2018-02-17, 21:38
  #7
Medlem
Dragonflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RulleRivare
Varför ska en lag inte tillämpas? Den blir ju rätt meningslös då.

Den är ganska värdelös eftersom den angriper partisymboler.
https://lagen.nu/begrepp/Hets_mot_folkgrupp
Citera
2018-02-17, 22:36
  #8
Medlem
Dragonflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
För att Sverige och svenskarna ska känna skyldighet för skit som våra förfäder inte ens vara delaktiga i. Enkelt uttryckt. Jag kan förstå att länder som Tyskland kan ha sina lagar men det är ju sjukt att Sverige ska ha det som inte ens var en del av varken WW1 eller WW2. Om vi var en del så var det t.ex utifrån att nästan ingen jude i Danmark åkte i läger för att Sverige tog emot dom alla och skyddade dom.

Lagen om hets handlade ju om skydd för judar. Som Sverige liksom borde få medalj för att ha skyddat istället för en lag som nu gör det svårt för vanliga svenskar att ens vara kritiska till att bli massinvandrade av judarnas fiende nr 1 muslimer...


Det är rätt tydligt att det skett i samförstånd och att reglerna är till för att snäva och kontrollera.
Det är ett slag mot yttrandefriheten och mot alla som tänkas vilja bära symboler för sin sak.
Att man sedan dömer mot långa fängelsestraff tycker jag är konstigt och att det efterföljs skrämmande. Hade det funnits någon vilja alls så hade människor reagerat och burit sina symboler.
Andra världskriget är bara ett exempel på hur illa det kan gå om regler blir för hårda. Se tex. Efterkrigstidens Jugoslavien. Som exempel, man hittar massgravar årligen.
Att sedan historien skulle slå tillbaks mot oskyldiga är ett tecken på att judendomen siktade på Sverige och övriga länder som inte var med i kriget.
Det sistnämnda har hursomhelst ingenting med lagen om hets mot folkgrupp idag att göra!
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Solkors
__________________
Senast redigerad av Dragonflash 2018-02-17 kl. 22:47.
Citera
2018-02-17, 23:18
  #9
Medlem
Varför den tillämpas? För att människor inte ska se sig som bättre än en annan människa.

Bara för att du råkar vara vit och blåögd så är du inte bättre än en som inte är vit och blåögd. Eller någon som råkar vara homosexuell eller handikappad. Eller psykiskt sjuk.
Citera
2018-02-17, 23:55
  #10
Medlem
Dragonflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tradgardsflum
Varför den tillämpas? För att människor inte ska se sig som bättre än en annan människa.

Bara för att du råkar vara vit och blåögd så är du inte bättre än en som inte är vit och blåögd. Eller någon som råkar vara homosexuell eller handikappad. Eller psykiskt sjuk.

Jag tror inte att det har med saken att göra om man är blåögd eller inte.
Lagar är till för att snäva brottslighet inte vara ett direkt hot emot yttrandefriheten.
Det är löjligt att påstå någonting sådant.
Citera
2018-02-18, 00:11
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonflash
Jag tror inte att det har med saken att göra om man är blåögd eller inte.
Lagar är till för att snäva brottslighet inte vara ett direkt hot emot yttrandefriheten.
Det är löjligt att påstå någonting sådant.

Du skrev om hakkors vilket hitler använde sig av. Hitler ansåg att den rena rasen var vita med blont hår och blå ögon därav referensen.

Om jag vore tex Jude skulle jag ta väldigt illa vid mig om någon använder en sån härskarteknik och håller med om de tankar och idéer som fanns i nazityskland. Och då skulle jag självklart vilja att det fanns någon sorts lag där det blir en grupp som öppet har fientliga åsikter på något sätt får påföljder.
Citera
2018-02-18, 00:16
  #12
Medlem
Dragonflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tradgardsflum
Du skrev om hakkors vilket hitler använde sig av. Hitler ansåg att den rena rasen var vita med blont hår och blå ögon därav referensen.

Om jag vore tex Jude skulle jag ta väldigt illa vid mig om någon använder en sån härskarteknik och håller med om de tankar och idéer som fanns i nazityskland. Och då skulle jag självklart vilja att det fanns någon sorts lag där det blir en grupp som öppet har fientliga åsikter på något sätt får påföljder.


Härskartekniken är inte det samma som "mastermind", någonting som oftast röda arbetare "roar" sig med för att verka sinnessjuka? Eller har jag fel?
Det finns inget patent på hakkors eller solsymboler då ska inte heller Göran Perssons generation x, få uttala sig med sina symboler.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback