• 1
  • 2
2018-02-17, 20:40
Medlem
Finns det verkligen ingenting du blir lite gladare av att göra?

Jag tror nästan alla får en dipp i livet när allt känns meningslöst.

Du kanske behöver ett miljöombyte? Nytt jobb eller flytta till en annan stad eller annat land?
Citera
2018-02-17, 20:47
Medlem
Xylulose-5-ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raketforandringen
Finns ingenting jag brinner för på riktigt. Finns inget jag har tillräckligt med vilja för att uppnå, spelar ingen roll i sammanhanget heller. Har lyckats med en att flytta, skaffa jobb och körkort. Men nu då? Är 25 år gammal och helst utav allt vill jag bara vara ifred från allt och alla, knarka lite på helgerna, äta mat jag tycker om. På semestern kanske åka iväg någonstans för sådant är roligt. Men jag har inget ändamål jag vill uppfylla. Totalt ointressant människa men samtidigt skiter jag i vilker för jag är riktigt lat.

Frågan är hur resterande år av ett troligtvis långt liv lär se ut för någon som inte riktigt vill någonting i livet..

Sluta runka.
Det är inget skämt. Det tänder dig på alla cylindrar igen. Du blir taggad, motivierad och passionerad
Kolla in nofap etc.
Citera
2018-02-17, 20:55
Medlem
Citat:
Finns ingenting jag brinner för på riktigt. Finns inget jag har tillräckligt med vilja för att uppnå, spelar ingen roll i sammanhanget heller. Har lyckats med en att flytta, skaffa jobb och körkort. Men nu då? Är 25 år gammal och helst utav allt vill jag bara vara ifred från allt och alla, knarka lite på helgerna, äta mat jag tycker om. På semestern kanske åka iväg någonstans för sådant är roligt. Men jag har inget ändamål jag vill uppfylla. Totalt ointressant människa men samtidigt skiter jag i vilker för jag är riktigt lat.

Frågan är hur resterande år av ett troligtvis långt liv lär se ut för någon som inte riktigt vill någonting i livet..

100% likadan
Citera
2018-02-17, 20:59
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Couplet
Som kroniskt intresserad av precis allting, så kan jag inte riktigt relatera, mer än att jag i perioder är extremt introvert och att jag är lat i största allmänhet. Min undran rör ditt nick - är det ironiskt, eller säger det något om dig som person? För mig stämmer det inte överens med den beskrivning du ger av dig själv, och det skulle ju kunna antyda något, tänker jag.

Roligt du tog upp det. Jag får många gånger nästan maniska perioder där jag ser positivt och får en mening. Men tillslut efter en tid känner jag så mycket självklarheter om känslorna jag känner att det inte riktigt är något egentligen som blir värt att upprätthålla. Som att verkligheten kommer ikapp och jag inser saker och ting. Men annars ligger det helt klart något i det..
Citera
2018-02-17, 21:03
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bjornen-sover
Finns det verkligen ingenting du blir lite gladare av att göra?

Jag tror nästan alla får en dipp i livet när allt känns meningslöst.

Du kanske behöver ett miljöombyte? Nytt jobb eller flytta till en annan stad eller annat land?

Jo, absolut finns det saker som är roliga att göra, men majoriteten av tiden som kallas vardag är vad som är verkligheten och den flyr jag bara med tillfälliga dopaminkickar. Behöver inte vara droger.

Men där finns däremot ingenting jag är intresserad av att göra som räknas som passion eller så. På grund av detta så skrevs tråden och jag har jävligt svårt att förstå vad jag ska göra av alla år. Jag är mycket ensamvarg och nöjer mig som sagt med att leva enket.
Citera
2018-02-17, 22:56
Medlem
Sithlord189s avatar
börja med någonting kreativt. Fotografera, måla etc.
Vem vet du kanske fastnar helt totalt. Alltid roligt att testa på nya saker, iaf i mitt fall
Citera
2018-02-18, 02:06
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sithlord189
börja med någonting kreativt. Fotografera, måla etc.
Vem vet du kanske fastnar helt totalt. Alltid roligt att testa på nya saker, iaf i mitt fall

Tro mig, har försökt, mycket. Är bara allmänt ointresserad. Vill kolla runt på lite youtube, ha det enkelt och tryggt. Kolla film. Jobba förstås och få pengar, men sedan bara vara jag.
Citera
2018-02-18, 19:21
Citat:

Det är absolut inte nyttigt!

Jag kan sitta dagarna i ända, framför datorn, lyssnandes på radion o konsumera enorma mängder kaffe. Just nu är det så, men det börjar bli bättre. Att jag kom iväg igår o umgicks med mina väninnor lite var mycket bra. De frågade förra helgen, men då ville jag bara vara hemma o läsa om utländska mediciner.

Min flickvän gjorde slut, eftersom jag prioriterade inte henne, jag är medveten om det, så jag är inte arg på henne, vi är fortfarande goda vänner.

Jag har börjat komma ut till min dagliga verksamhet igen, vilket är mycket bra, då man måste komma ut o träffa folk och vara lite social. Man mår bättre av det, även om det kan kännas olustigt att ta itu med det.

Jag berusar mig ibland, o jag äter i princip bara samma sak; (FB) Hur onyttigt är egentligen hamburgare? Den ätstörningen är lika svår att bli av med som anorexia, det är inget skämt.

Vad jag tänker om framtiden? Absolut ingenting... Hoppas jag når 70, sen tar jag mitt liv.
Citera
2018-02-19, 01:06
Medlem
Pungsvings avatar
Ingen bryr sig.
Citera
2018-02-19, 14:00
Citat:
Ursprungligen postat av Pungsving
Ingen bryr sig.
Det är det som det leder till, till sist.

Det finns fortfarande vänner som bryr sig om mig, o jag vill absolut inte mista dom. Men om man fortsätter att bara sitta hemma, så kommer de till sist att sluta bry sig.
Citera
2018-02-19, 14:11
Avstängd
Den här världen är ointressant tycker jag.. vill bara sova
Citera
2018-02-20, 06:42
Medlem
milanbajo2s avatar
Citat:
knarka lite på helgerna
Och så kommer det fortsätta. Till sist hittar du dig drog, en substans som passar dig, och då vill du inget annat än att vara än mer i fred. Du kommer äta mycket kebab och pizza och röka tobak då och då. Spela dator, kolla porr och surfa. Typiskt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in