Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-20, 07:27
  #601
Medlem
Finns här i tråden någon mer precis uppgift om var hon steg ur taxin? Hittills har det påståtts att det i alla fall inte var vid bostaden.
Citera
2018-02-20, 07:31
  #602
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Eftersom det är så hemligt det som hittades en bit bort så får vi då spekulera. Kan det ha varit ett mordvapen som hittats? Kniv, pistol eller batong eller är det tillhörigheter från offret? Klädesplagg, väska osv..

Tolkar man de två inläggen som bara säger a men inte b så verkar det inte vara något trevligt direkt. Sen är det oklart om det är något som hittats som på så sätt avslöjar dödsorsaken eller om det är något annat
Citera
2018-02-20, 07:46
  #603
Medlem
TengilW68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gustavhoo
Hittade också detta, men osmakliga inlägg/sida..

http://folketsblad.com/satumara/eski...dad-pa-natten/

Sanningshalten av detta är inget jag kan gå i god för.


Känns ju som om personen bakom "artikeln" bara har scannat av det som har skrivits i den här tråden och krafsat ihop en sammanfattning av inläggen. Spekulativt utan något nytt alls.
Citera
2018-02-20, 07:57
  #604
Medlem
Om vi ska behöva spekulera om vad som hittats i J's närhet så gissar jag på, att det är någon tillhörighet från GM. Typ ett taxikort, leg...
Citera
2018-02-20, 08:08
  #605
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dbdb-
Tror inte heller att det är han spekulerade endast vidare på teorin om att G:ff eller hans kumpaner skulle haft nått med saken att göra. Ser ingen annan anledning att nån från G:ffs "sida" skulle göra nått sånt för hans skull annat än för o "gottgöra" något som förmodligen skulle komma att bli ett problem när han blir frisläppt.
Jag vet om dom flesta i den kretsen och har väldigt svårt att tänka mig att någon av de skulle göra så bara sådär för hans skull. De är inte den typen av "kriminella" om man ens ska kalla dom för kriminella.

Men sen tänkte jag inte att G:ff sysslade med kvinnoförnedring och våldtäkt som hobby heller .. Så mina tankar kan vara helt fel oxå.



Hoppas dock att det inte är allt för "taskigt" mord för dotterns skull.. bästa vore väl kanske om det bara var nån random snubbe o det hela gick överstyr än att det är nån i hennes närhet som planerat allt osv kanske tom träffat dottern flera gånger. Ush.

Okey kanske missuppfatta dig men kan säga så mkt att det varken är G:ff eller S:bbe, men många babblar om att det kan vara nå ex som var svartsjuk men va fan vet jag.
Citera
2018-02-20, 08:13
  #606
Medlem
Honan6s avatar
Finns det någon med kriminellt cv boende i det det lugna villaområdet hon hittades i? Någon vars steg behöver granskas?

Spekulationer, men jag funderar på varför hon inte hittades tidigare. Platsen med blommor och ljus som visas i Kuriren, ser ju verkligen ut att vara väldigt öppen och nära hus.
Har hon förvarats inomhus i närheten och sen dumpats?
Citera
2018-02-20, 08:34
  #607
Medlem
Kanske är känsligt för anhöriga att läsa i tidningen att hon tog livet av sig
Citera
2018-02-20, 08:48
  #608
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stubbrace
Om vi ska behöva spekulera om vad som hittats i J's närhet så gissar jag på, att det är någon tillhörighet från GM. Typ ett taxikort, leg...

Är man inne på taxichaffisspåret låter det som en trolig sak. Åker typ aldrig taxi, men har dessa chaufförer något typ av kort på sig, liknande sånt där man knäpper fast på kläderna?
Citera
2018-02-20, 08:58
  #609
Medlem
Etrades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Finns det någon med kriminellt cv boende i det det lugna villaområdet hon hittades i? Någon vars steg behöver granskas?

Spekulationer, men jag funderar på varför hon inte hittades tidigare. Platsen med blommor och ljus som visas i Kuriren, ser ju verkligen ut att vara väldigt öppen och nära hus.
Har hon förvarats inomhus i närheten och sen dumpats?
Troligtvis har hon dumpats där ganska tätt inpå upphittandet, skulle säga MAX natten till söndagen.
Men troligtvis ännu senare då det verkar orimligt att ingen boende i närheten, motionerande eller söndags-promenerare skulle hitta henne mellan 9.00 - EM.

Troligtvis har hon hållits tillfångatagen i ett par dagar eller (mest troligt) varit död på något annat ställe i ett par dagar.
Citera
2018-02-20, 09:01
  #610
Avstängd
Sherberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S4baton
Är man inne på taxichaffisspåret låter det som en trolig sak. Åker typ aldrig taxi, men har dessa chaufförer något typ av kort på sig, liknande sånt där man knäpper fast på kläderna?

Taxichaufforens legitimation sitter normalt i mitten ovanpa instrumentbradan val synlig. Har aldrig sett nagon taxichauffor med legitimation pa brostet eller i baltet.
Citera
2018-02-20, 09:17
  #611
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etrade
Troligtvis har hon dumpats där ganska tätt inpå upphittandet, skulle säga MAX natten till söndagen.
Men troligtvis ännu senare då det verkar orimligt att ingen boende i närheten, motionerande eller söndags-promenerare skulle hitta henne mellan 9.00 - EM.

Troligtvis har hon hållits tillfångatagen i ett par dagar eller (mest troligt) varit död på något annat ställe i ett par dagar.

Tycker du att det är är mest troligt att någon antingen håller en person fången i några dagar eller mördar någon och håller kroppen på något ställe i flera dagar för att sedan dumpa kroppen 30 meter från ett villaområde? Chansen att bli upptäckt vid dumpningen är ju riktigt hög då du knappt kan parkera bilen utom synhåll och om du inte har en bil så ska du alltså då släpa en kropp en jävligt lång bit..
Citera
2018-02-20, 09:19
  #612
Medlem
tigerwolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Helt fel, alla får inte obevakade permissioner. Det går efter en sk permisiomsstege som sätts efter flera kriterier. Bla en riskbedömning


Eftersom han släpps snart så lär han fått permissioner .. riskbedömningen vet vi inget om
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback