2006-01-24, 01:00
Medlem
LadyTieras avatar
kan man ge ett bran som har ont pga detta alvedon? eller är det bara att tvätta och hålla rent?

min snart 5åriga son vaknade nyss med det
Citera
2006-01-24, 01:04
Medlem
mollydotts avatar
Ögoninfektion brukar väl inte göra ont? Tvätta bort klägget med två mjuka blöta tvättlappar, en för vardera ögat.
Klart du kan ge honom Alvedon ifall han har feber men om han verkligen har ONT i ögonen tycker jag att du ska ringa sjukvårdsupplysningen och höra vad de säger.
Citera
2006-01-24, 01:04
Medlem
Haecceitys avatar
Som smärtlindring är det väl bra, bara du inte överdoserar. Och tvätta ordentligt, och se till att han inte kan vara där och pillra om det kliar. Min lillgubbe brukar få kli, mest för att han pillrar för mkt. Men det har jag löst genom att alltid ha piratlappar hemma. *pirates are cool*.

Det kan ju faktiskt vara så att det bara kliar, inte att han har ont. Och då är ju alvedon värdelöst.
Citera
2006-01-24, 01:05
Medlem
LadyTieras avatar
tror det är svidet han upplever som ont, han har lätt förhöjd temp men ingen feber, så alvedon kanske är onödig.

han första ögoninfektion så har ingen aning om vad jag ska göra, astma, magsjuka, sår , andninguppehåll, han har haft detmesta förutom detta

edit: det är bara höger öga
Citera
2006-01-24, 01:09
Medlem
mollydotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyTiera
edit: det är bara höger öga
Tvättar man ögonen separat och i alla fall försöker hejda honom att gnussa runt klägget kanske det inte sprider sig till andra ögat. Eller till föräldrarna, smittsamt som f-n är det.
Citera
2006-01-24, 01:14
Medlem
LadyTieras avatar
har kliat i mitt ena öga hela dagen....så är lite orolig.

men har använt seprata tvättlappar och min son förstår varför..men han skrek som en stucken gris när jag skulle tvätta, fick muta med att han får komma upp och titta på en cellsam historia om ögat
Citera
2006-01-24, 01:17
Medlem
mollydotts avatar
Citat:
har kliat i mitt ena öga hela dagen....så är lite orolig.

men har använt seprata tvättlappar och min son förstår varför..men han skrek som en stucken gris när jag skulle tvätta, fick muta med att han får komma upp och titta på en cellsam historia om ögat
Finns ett gammalt trick att skölja ögat med hjälp av en äggkopp och saltvatten. Värt ett försök?
Citera
2006-01-24, 01:17
Medlem
LadyTieras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mollydott
Finns ett gammalt trick att skölja ögat med hjälp av en äggkopp och saltvatten. Värt ett försök?
ska fixa det, kokade saltvatten nyss det står på svalning.
Citera
2006-01-24, 01:22
Medlem
mollydotts avatar
Citat:
ska fixa det, kokade saltvatten nyss det står på svalning.
Lycka till!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in