2018-02-16, 01:14
Medlem
Vi har en samhällsklyfta och segregation i Sverige, detta är inte bra och genom att staten tar initiativ kan vi motverka detta och rasismen, vi ser att ungdomen röstar på SD och är väldigt främglingsfientliga trots att mångkulturen har gjort dagens ungdomar till rena påläggskalvar.

Jag föreslår att alla ungdomar på lov eller som är arbetslösa eller inte studerar heltid skall få tjänstgöra i orten för att bli mer tacksam, detta kommer inte kosta något mer än administration då detta kan räknas som värnplikt nästan, dvs ingen ersättning skall ges men det är tvingande.

Gör man inte detta föreslår jag administrationsavgifter på 10 000 per månad om man inte dyker upp.

Det jag vill är att ungdomarna ska städa i orten, hjälpa till i butiker, dagis, ålderdomshem och vara trygghetsvärdar där det behövs, genom att bemanna dygnet runt kommer invandrarområdena få fler svenskar där och nya umgängen kan skapas.

T.ex Sara från Saltsjöbaden får åka tuben ut till Tensta, hon har nattskift och skall vara trygghetsvärd och städa upp lite i området, hon hjälper folk och får många nya vänner, från att ha varit höger och främlingsfientlig ser hon att folk är trevligare där, det är tryggare och hon vill kanske flytta ut dit när hon blir vuxen, ungdomarna i tensta blir sedda och det blir renare på gatan och folk skräpar då mindre och det blir trevligare miljö.

Ronny från Hedemora är raggare och rasist, han har sydstatsflaggan på sin EPA. Han får åka in till Borlänge och hjälpa nykomna somalier lära sig Svenska, sen får han tjänstgöra på ålderdomshem och städa lite på tjärna ängar.

Ronny får många nya bekantskaper och blir väldigt glad till mångkulturen, han blir inbjuden av Aden och Fatima att fira Eid-Al-Fitr och han ser att hans trångsynta åsikter bara är trams.

Ungdomarna får även väldigt fina meriter att lägga på sina CVn för framtida jobb ansökningar.

Genom att hjälpa lär vi oss älska att njuta, vad tror ni om att införa detta inför valet? Kommer detta premiera integrationen? Hade kunnat diskutera det motsatta men nu kommer nysvenskar hit, och dom får anpassa sig inte ni svenskar.
Citera
2018-02-16, 01:20
Avslutad
Vem fan vill jobba i gettot och lära sig era jävla regler?
Citera
2018-02-16, 01:21
Medlem
kimilsungias avatar
Vilket jävla hån gentemot de svenska ungdomarna att påstå att de är otacksamma och föreslå att de dessutom skall betala böter för att de blir undanträngda och bestulna på sitt eget land, blir särbehandlade i sitt egna land och inte kan få bostad och arbete, etc. på grund av ett vansinnigt kommunistiskt samhällsexperiment?

Det finns många svenska ungdomar som arbetar i "orten" - förmodligen många fler än de utländska låtsasarbetarna som går en timma i någon arbetsmarknadsåtgärd som debiteras och finansieras på de inhemska ungdomarnas skatteintäkter? De arbetar således i "orten" redan, oavsett om det sker på plats fysiskt eller någon annanstans per proxy.
Senast redigerad av kimilsungia 2018-02-16 kl. 01:24.
Citera
2018-02-16, 01:22
Medlem
Du är dum i huvudet. Varför ta svenska undommar som inte har blivit förstörda och förstöra dem? Jag föreslår att vi kan skicka de som är PK ocj femminister dit så de blir normala och inser att mångkultur är skit.
Citera
2018-02-16, 01:36
Medlem
Det kommer inte heller att funka utan bara göra motsatsen. Jag var för mångkultur när jag var yngre. Sedan skildes min familj och jag flyttade ut till slummen. Där började jag inse att mångkultur och mångfald är skit och jag hatade det.
Citera
2018-02-16, 01:42
Medlem
Tungsmets avatar
Du fan helt borta i skallen, krims krams alltihop. Ta en sväng ut se hur det faktiskt ser ut i samhället.
Citera
2018-02-16, 02:46
Medlem
kimilsungias avatar
Och där var du tyst, TS, eller?

Intressant att du tar upp Saltsjöbaden i ditt inlägg, hur vore det om folket också fick reda på lite mer om något annat som också rör Saltsjöbaden - nämligen det s.k. "Lilla Saltsjöavtalet" - som personer i ledande befattning inom svensk media ingick år 1987 om att man på alla sätt och vis - för att motarbeta den s.k. "extremhögern" - inte på några sätt och vis fick rapportera objektivt om invandring och dess effekt på det svenska civilsamhället?

Det benämns ofta så som en "konspirationsteori" - och inom konspirationsteorier finns det som bekant både teorier och därmed måste det också finnas sanningar, håller du inte med om det?

Detta är ett av det största sveken inom historien emot den svenska befolkningen och en av de enskilt största faktorerna till hur det svenska samhället ser ut i dagens läge och i det här läget har du och dina kommunistiska och subversiva gelikar ett mycket stort ansvar och samvete - skäms du inte?
Citera
2018-02-16, 02:48
Medlem
Europes avatar
Hehehe... Ännu ett av dessa trolltrådar från mofasti med fantasifulla resonemang och förslag som är dödsdömda från första början och skulle ha motsatt effekt än den som anges.

Förutom att förslaget så klart inte är genomförbart, så skulle den närmast ha motsatt effekt, då vi vet från statistik att kontakt med mångkulturen inte gör svenskar positivare till den, utan tvärtom. SD har inte varit minst populära i Västerbotten för att västerbottningarna skulle ha ovanligt mycket kontakt med mångkulturen, samt SD har inte tidigt blivit enormt stora i Skåne och i städer som Landskrona, kring Malmö m.m. för att de skulle ha brist på kontakt med mångkulturen. Vi vet även att de mest mångkultursvurmande svenskarna kännetecknas av att de aldrig ha kontakt med de invandrartäta platserna. Föga förvånande visade en enkät att de fanatiskt mångkultursvurmande miljöpartisterna har minst kontakt med människor från andra kulturer, t.ex. avsevärt mindre än sverigedemokrater. Ja, det räcker ju redan att dra slutsatsen från att Sverige har blivit extremt mångkulturellare det senaste årtiondet, medan stödet för folkmordspolitiken mot svenskarna har samtidigt minskat och stödet för SD har dramatiskt ökat.

Det år så klart helt uppåt väggarna fel att svenskar skulle bli mer positiva till den s.k. "mångkulturen" om de tvingades ta del av den, något som en omfattande erfarenheten visar. Ja, utan 'white flight' från områden med många icke-vita, så hade vi ju inte haft samma slags segregation. Men det hela blir så klart även bisarrt för att många ungdomar redan lever i dessa invandrartäta områden. Vad skulle ett påtvingad tjänstgöring ha för betydelse? Ska alla ungdomar tjänstgöra, oberoende av var de bor? Dessutom är en väldigt stor del av dagens svenska ungdomar sannolikt den "mångkultur" mofasti refererar till, d.v.s. har invandrarbakgrund i Afrika, Asien och vad mofasti nu väljer att definiera som "mångkultur". De utgör snart hälften av alla ungdomar, samt utgör sannolikt mer än hälften av de ungdomar som är arbetslösa under lov och efter att ha slutat skolan. Ska dessa invandrarungdomar tvingas tjänstgöra i sina bostadsområden för att läras uppskatta "mångkulturen"? Hur bisarrt vore inte det? Eller ska det finnas några rasmässiga, etniska eller andra kriterier för att man ska tvingas tjänstgöra? Samt ska ungdomarna med den påtvingade tjänstgöringen få lön? Blir det inte märkligt om offentliga medel går till att tvinga och ge lön till vita, svenska Täby-ungdomar för att de ska utföra arbete i fattiga förorter, medan de ungdomar som faktiskt bor i bostadsområdet är av rasmässiga/etniska skäl utestängda från att få exakt samma tjänst, trots att det är deras eget bostadsområde?

Det går givetvis att fortsätta hur länge som helst kring mofastis absurda förslag. Jag brukar inte vanligtvis besvara trolltrådar seriöst, men mofasti verkar lägga lite mer energi och humor i sina trolltrådar. Eller ja, jag hoppas i alla fall att det är trolltrådar, för det som brukar framföras är trots allt inte bara efterblivet, utan närmast psykotiskt. Men jag väljer att anta att han är lite som Goran Grejdovic på Twitter, även om skämtet inte är lika tydligt.
Citera
2018-02-16, 07:57
Medlem
Linnaeusss avatar
I sin vanliga ordning skyller ni på vita, heterosexuella män för att er marxistiska teori vägrar att fungera i praktiken. Jag kan säga att det finns väldigt många svenskar som stödjer #MeToo, är medlemmar i revolutionära vänsterorganisationer, läser Aftonbladet och röstar på de rödgröna men som ändå inte accepteras hos kolonisterna/lyxflyktingarna som en av dem. Du har inte funderat på att denna etnocentrism inte enbart är enkelriktad till "främlingsfientliga" svenskar?
Citera
2018-02-16, 08:11
Medlem
EbolaTillAllas avatar
Utmärkt. Precis som i gamla tider när folket fick utföra dagsverken åt adeln.

Citat:
Dagsverke är det arbete som en arbetare utför på en dag. Dagsverksskyldighet var den ursprungliga formen av feodal jordpålaga: bönderna på godsen livnärde sig genom att bruka egna jordlotter, men presterade också ett bestämt antal dagsverken på godsherrens domänjord, vars avkastning denne tillgodogjorde sig.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Dagsverke
Citera
2018-02-16, 11:44
Medlem
Klownfaces avatar
Dagens skämt Jag tycker däremot att Ung Vänster och liknande organisationer som säger sig vurma för packet kan åka ut dit och slava ihop lite solidaritetspoäng, men jag antar att mångkulturen blir lite för verklig för dom då
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in