2018-02-20, 11:38
Medlem
submariners avatar
Hej,

Nästan lite rättshaverist över EW’s beteende att delta i riksdagsgruppens veckomöte trots att Vänsterns verkställande utskott bett henne att hålla sig undan.

Undrar vad reaktionen i partiet och media blivit om EW varit man och anmälaren en kvinna...
Citera
2018-02-20, 19:38
Medlem
Mikojans avatar
Wallrup-krisen eskalerar. Nu börjar det hetta till till på allvar. I kväll avgick Uppsalakommunisternas ordförande Lars Thor och i går gick vice ordföranden Yekbun Alp samma väg. Båda i protest mot att Emma Wallrup valts till förstanamn från Uppsala

https://sverigesradio.se/sida/artike...rtikel=6890772
Citera
2018-02-20, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av submariner
Hej,

Nästan lite rättshaverist över EW’s beteende att delta i riksdagsgruppens veckomöte trots att Vänsterns verkställande utskott bett henne att hålla sig undan.

Undrar vad reaktionen i partiet och media blivit om EW varit man och anmälaren en kvinna...

Du menar som i fallet Ohly?
Senast redigerad av GrodanStropp 2018-02-20 kl. 21:18.
Citera
2018-02-20, 22:37
Medlem
Korders avatar
Oklart varför Wallrup inte utesluts ur partiet eller, åtminstone, flyttas ner ett antal hack. Bevisbördan är både omfattande och tydlig, och partiet har ju tydligen dessutom redan sedan tidigare kommit fram till att det är rena trakasserier det är tal om.

Som andra sagt; hade Wallrup varit man och Holm en kvinna hade detta fått helt andra och betydligt snabbare konsekvenser...
Citera
2018-02-20, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Wallrup-krisen eskalerar. Nu börjar det hetta till till på allvar. I kväll avgick Uppsalakommunisternas ordförande Lars Thor och i går gick vice ordföranden Yekbun Alp samma väg. Båda i protest mot att Emma Wallrup valts till förstanamn från Uppsala

https://sverigesradio.se/sida/artike...rtikel=6890772

Handlar inte det här mer om klassisk falangstrid inom ett parti? Lokalavdelningen har fastnat i ett EW och JH läger och nu vann EW lägret och då finns inte förtroendet kvar för JH lägret och dessa skulle petas om man inte valde att avgå? Tyvärr vet vi utomstående inte så mycket mera än om att EW skulle vara väldigt ivrig i sina sms och mailutskick till JH. Även om EW har kontaktat JH mycket vet vi utomstående inte sammanhanget och alla vet väl hur man lätt kan skicka iväg rätt så mycket meddelanden om man jobbar eller för en diskussion kring något. Det verkar också finnas en hel del motstridiga uppgifter kring hur ett kontaktförbud skulle ha sett ut och det blir ju lite märkligt att två av Vs riksdagsledamöter med miljöfrågor inte kan ha kontakt. Återigen är ju EW anklagad för att vara "gränslös" och det kan ju lika gärna betyda att hon är överengagerad...

Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Oklart varför Wallrup inte utesluts ur partiet eller, åtminstone, flyttas ner ett antal hack. Bevisbördan är både omfattande och tydlig, och partiet har ju tydligen dessutom redan sedan tidigare kommit fram till att det är rena trakasserier det är tal om.

Som andra sagt; hade Wallrup varit man och Holm en kvinna hade detta fått helt andra och betydligt snabbare konsekvenser...

Tyvärr får vi utomstående nog aldrig veta hela orsaken bakom skandalen. Jag är tveksam till att JH kommer att fortsätta med detta ärende i valtider och EW tjänar nog inget på att gå till motattack. Du får dock inte glömma bort att det varit mycket konflikter i V på senare tid och bl a Aminah Kakabaveh från "Varken kuvad eller hora" petades ju ner rejält i Stockholms vallista till Riksdagen.
Citera
2018-02-20, 23:08
Medlem
antoneriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder

Det förekommer ingen könsneutralitet i kontakten man/kvinna. Har aldrig gjort, kommer aldrig att göra. Tro mig, jag är ganska gammal, jag vet att det är så.
Citera
2018-02-20, 23:25
Medlem
Han vill inte ha kontakt med henne och då skickar hon 28 (?) sms, uppdelade så att det bildar budskapet "låt oss ses och reda upp allt". Han vill ju inte ses! Han vill inte veta av henne.

Hon bör ligga lågt...

Sen mår hon dåligt också, men det kan inte han ta ansvar för. Hon har verkligen hakat upp sig på honom. Det han säger är då troligen sant. Hon bevisade det själv nu, onödigt. Inte behöver de ses, eller?
Citera
2018-02-20, 23:52
Medlem
909bds avatar
Tycker detta är en tråkig historia, och jag känner med Emma W här. Alla som har levt livet åtminstone lite vet detta.
Varför i helvete ska journalister och press hänga ut folk på detta sätt? Och vad har vi med detta att göra?
Vad ska hända här?
Citera
2018-02-20, 23:55
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Är det inte lite skumt med allt som händer i V för tillfället? Lars Ohly stängs ute och hoppar av, Ulla Andersson är sjukskriven, Rossana Dinamarca hoppar av med kommentaren "väldigt mycket vita män i toppen" och nu ska V i Uppsala återigen omrösta om deras riksdagskandidat ska sitta i toppen. Rätt så uppenbart att Jens Holm nu valt att lägga fram sina anklagelser för att försöka stoppa Emma Wallrup.

Skumt vet jag inte. Titta bara på hur mycket motsättningar PK och feminism har skapat i samhället i stort. Hur illa bör det då inte vara inom V, det parti som kanske driver dessa koncept längst. Spänningarna och sprickorna i partiet måste vara enorma under ytan. De som drillats i den feministiska doktrinen är bevisat omedgörliga även när alla fakta pekar emot dem. Då är fakta fel enligt deras resonemang. Det säger sig självt att det i längden inte går att driva ett levande parti med en sådan filosofi.

Jag tror du gissar rätt i att många av de avhopp och sjukskrivningar vi ser i V, för att inte tala om EW bottnar i att feminismen prioriterar doktrin över att tänka själv. Feminismen behöver ha en kristallnatt, en utrensning i de egna leden, om den någonsin ska komma tillrätta med sin kamp. Frågan är om feministerna är villiga att ta den.

EW:s beteende verkar snudd på psykopatiskt och man måste gissa att hon är en djupt olämplig människa att vara politiker. Det bästa man hoppas på är väl att det går riktigt riktig uselt för V i Uppsala som en följd av detta.
Citera
2018-02-21, 00:04
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 909bd
Tycker detta är en tråkig historia, och jag känner med Emma W här. Alla som har levt livet åtminstone lite vet detta.
Varför i helvete ska journalister och press hänga ut folk på detta sätt? Och vad har vi med detta att göra?
Vad ska hända här?

Det är av allmänintresse och Wallrup är polisanmäld. Högst relevant information för väljarna om det visar sig att en viss politiker är en stalker.
Citera
2018-02-21, 00:22
Medlem
Zoom008s avatar
Citat:
Vad ska hända här?
Det vore ett regelbrott om journalister inte tog upp fallet. VPK är ett demokratiskt riksdagsparti och då ska all smuts fram. Som du resonerar gjorde väl Stalin när det begav sig. SD får rubriker oavsett hur smått eller stort det är, hur sant eller osant det är. Nu vill jag bara att detta bråk fortsätter och att det avslöjas vilka gycklare som sitter på sina poster.
Citera
2018-02-21, 00:57
Medlem
Citat:
Vad ska hända här?

Hon har väl fått många chanser att sluta höra av sig? Han har sagt till henne, hon har inte lyssnat. Till slut orkade han inte mer... varför man tror mer på honom nu är när hon trots det allvarligt läget med polisanmälan ändå ber om mer kontakt med en massa sms. Time out bör hon ta, i alla fall från kontakt med honom. Att hon förefaller ha varit olyckligt kär, eller bara ensam, hjälps inte. Man slutar när någon säger till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in