2020-01-29, 06:16
Medlem
Ryggradsluss avatar
Suttit vid datorn för jäkla mycket. Laddat hem massa warez som jag knappt använt hälften av. Helt sjukt vad borta man var. blev som ett beroende.
So generic. Filmer. Musik. Spel.

Glad att jag pretty much tagit mig ur det där och funnit att världen inte är så dum alls. Och dess befolkning och Scenerier.

Visst har man faser, och nåt som kändes bra igår kanske inte känns bra idag. Så är det. Vill inte ändra nåt dock. Står för det.
Det måste vara det märkligaste för mig nu i efterhand. Mina datororjenterade hobbies. Försummelse.

Hoppas fler kan börja "hitta tillbaka" eller komma på bättre vägar. Fan vilken håla man suttit i utan att inse det. Eller bry sig.
Senast redigerad av Ryggradslus 2020-01-29 kl. 06:26.
Citera
2020-01-29, 06:40
Medlem
TorePunks avatar
Under 70-talet så samlade jag på snusdoslock, de i plåt. Mest mina egna förbrukade men också från polare. Har dem fortfarande kvar i en kartong, hundratals.. Använder dem också, ett lock håller i ett par år sedan blir de för nötta. Brukar lägga en på spisplattan också, de blir bruna och fina..
Några gamla finns också med prislappar kvar, se bild.

https://imgur.com/a/iXEtpF0
Citera
2020-01-30, 22:02
Medlem
LeifD2s avatar
Samlade tidiare på skivpåsar, speciellt för singlar. Har slängt rubbet eftersom det inte dök någon marknad och jag inte orkade ha kvar dom.

Samlar nu på "campingkök", dvs typ trangia-brännare, bensinbrännare etc för camping och frilufsbruk och sånt. Bygger även egna.
Citera
2020-01-30, 22:08
Medlem
hippilis avatar
Vi hade besök av två amrikaner och dom kunde inte begripa hur vi kan ha en sån hobby som amrikanska gamla bilar. Trodde dom skulle svimma när dom såg alla bilarna på gården. Men dom blev åxå tysta när dom fick veta vad dessa "gammalt skrot" kostar här
Citera
2020-01-31, 23:52
Medlem
Bum1s avatar
Att plocka med sig konstiga saker på fyllan. Hittills har jag någon sten, några kottar, en mindre pinne och kapsyl.

Det blir ganska kul när man vaknar dagen efter med minnen i fickan.
Citera
2020-02-05, 20:17
Medlem
PaulPaljetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bum1
Att plocka med sig konstiga saker på fyllan. Hittills har jag någon sten, några kottar, en mindre pinne och kapsyl.

Det blir ganska kul när man vaknar dagen efter med minnen i fickan.
Ändå små saker. Jag hade dille på att plocka med mig vägskyltar, vägavspärrningar och annat hem på fyllan. En period såg det ut som gatukontorets förråd hade förflyttats till min lägenhet.
Citera
2020-02-05, 22:00
Medlem
Bum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaulPaljett
Ändå små saker. Jag hade dille på att plocka med mig vägskyltar, vägavspärrningar och annat hem på fyllan. En period såg det ut som gatukontorets förråd hade förflyttats till min lägenhet.
Haha klassiker. Undrar varför man tycker att det är så kul att sno med sig skräp när man är full.
Citera
2020-02-12, 13:40
Medlem
kostar inte varje skylt typ 10000 för trafikverket att sätta upp igen?
Citera
2020-02-12, 15:08
Mitt mest slösaktiga samlade/hobby nu när man ser i efterhand var dvd filmer. Hade nog som mest 500 st. Visst köpte många på marknader ( typ 8-10 för 100 kr) men ändå blivit några 1000 lappar . Numera köper jag nästintill aldrig dvd filmer . Kollar typ på Max 10 st av de jag har per år.

Nu samlar jag mycket på böcker. Samt gillar antikvitet men har inte gått överstyr än :P
Citera
2020-02-12, 16:03
Medlem
jag sparade på mineraltillskott från olika länder. det är rätt olika vad man gillar i olika länder. och så olika märken, förstås
Citera
2020-02-12, 16:25
Medlem
När jag va liten samlade jag på päls från olika djur och de fick sina egna sida i en bok där jag klistrade in det och skrev om djuret. har kvar boken idag. massa hår från hundar katter hästar marsvin kanin

Började knacka på hos folk jag visste hade hund i min stad och fråga om jag fick klippa av lite päls, det fick jag inte! en tant hade dock påsar med päls från sina hundar i källaren jag fick lite från, hon gjorde eget garn av det..

första sidan i boken är mitt eget hår fastklistrat, där står det denna är en människa mm
Citera
2020-03-15, 09:31
Medlem
Faukess avatar
Jag samlar på avskjutna hockeyklubbor. Jag har ett 60-tal i garaget nu som jag ska bygga både ett bord och några tavelramar av som jag kan hänga upp mina matchtröjor i (som jag också samlar på).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in