Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-15, 03:59
  #1
Medlem
Vi är veganätare.
Mest ska vi äta frukt. Det är väldigt simpel logik, vår kropp är designad för att äta det. Plant based diet med andra ord, med frukt som huvudmat.

Häftigt ju.
Citera
2018-02-15, 04:04
  #2
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungadolf
Vi är veganätare.
Mest ska vi äta frukt. Det är väldigt simpel logik, vår kropp är designad för att äta det. Plant based diet med andra ord, med frukt som huvudmat.

Häftigt ju.

Frukt kan jag inte komma ihåg när jag åt sist, äter hellre en korv eller en näve köttbullar
Citera
2018-02-15, 05:08
  #3
Medlem
Fråga en Inuit vad denne baserar sin kost på...
Vi drar nog mer åt hållet allätare.
Citera
2018-02-15, 07:00
  #4
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Jag kommer ihåg när annanasen växte vilt. Speciellt när vi plockade dem i snödrivor på vintern.....
Nä vi är nog allätare...
Citera
2018-02-15, 07:43
  #5
Medlem
GoatPunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hakan66
Fråga en Inuit vad denne baserar sin kost på...
Vi drar nog mer åt hållet allätare.

Varför dra det till nästa extrem? Ska vi fråga tjackpundare om tandhygientips sen?
Citera
2018-02-15, 07:46
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungadolf
Vi är veganätare.
Mest ska vi äta frukt. Det är väldigt simpel logik, vår kropp är designad för att äta det. Plant based diet med andra ord, med frukt som huvudmat.

Häftigt ju.

För att äta "domestiserad" framavlat socker?

Tror inte det bubben
Citera
2018-02-15, 07:48
  #7
Medlem
Bunsofsteels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungadolf
Vi är veganätare.
Mest ska vi äta frukt. Det är väldigt simpel logik, vår kropp är designad för att äta det. Plant based diet med andra ord, med frukt som huvudmat.

Häftigt ju.

Rovdjur har ögonen framåtriktade för att kunna göra precisa avståndsbedömningar till bytet.

Tror inte någon har behövt jaga frukt.

Våra tänder skvallrar om blandkost.
__________________
Senast redigerad av Bunsofsteel 2018-02-15 kl. 07:53.
Citera
2018-02-15, 07:49
  #8
Medlem
mmais avatar
Vi ska väl äta det vi vill. Vill nån äta frukt så gör det.
Citera
2018-02-15, 15:11
  #9
Medlem
Ni verkar inte kunna förstå detta. Vår kropps design är utrustad för att bryta ner frukt. Det spelar ingen roll vad någon säger, beviset finns rakt framför våra ögon.
Sedan att sockret skulle vara boven? Ja, om man går på propaganda forskning.

Med sunt förnuft så fattar man att sockret inte är nån fara överhuvudtaget, även om du åter 50frukt varje dag.

Det finns massa empiriska bevis för detta till och med. Vill ni ha källor, varsågod men har fått för mig att man heltst inte ska posta länks här.


KÖTT och mjölk är dåligt för oss. Det är propaganda vi har blviit matade med hela våra liv.
Googla frugivore och hitta en bild där dom jämför köttätare med andra djur och du kommer få se utan tvivel att vi är fruktätare.

Sedan finns "china study" som säger att plant based diet är mycket bra. Den studien säger att KÖTT är dåligt.
Sedan finns 80/10/10 som stöder detta.

Som sagt, det finns inte skit mycket forskning på detta för ni måste inse att pengarna sitter i mjölken och köttet för industrierna som sitter i "mat makten" just nu.


Så nej vi är inte allätare. Vi är fruktätare och grönsaksätare med lite blad och sånt. Vi är vegan ätare utan tvivel med fokus på frukt, nej sockret i frukt är absolut ingen fara överhuvudtaget. Du tror säkert att socker orsakar diabetes.. Det är en fet myt också.
__________________
Senast redigerad av Kungadolf 2018-02-15 kl. 15:13.
Citera
2018-02-15, 15:14
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Frukt kan jag inte komma ihåg när jag åt sist, äter hellre en korv eller en näve köttbullar
Och alkoholister prioriterar alkohol över allt annat.
Betyder inte att det är bra för dig. Kan betyda att din kropp är i obalans och just därför har svårt att bryta ner näringen från frukten just nu.

Läk magen. Sedan kommer du vilöja ha frukt utan tvekan, dock så måste man vara positivt inställd till det också annars kan det bli svårt.
Citera
2018-02-15, 16:10
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungadolf
Vi är veganätare.
Mest ska vi äta frukt. Det är väldigt simpel logik, vår kropp är designad för att äta det. Plant based diet med andra ord, med frukt som huvudmat.

Häftigt ju.


Detta är inte fakta. Verkligen inte baserat på vetenskap.

Det är väldigt simpel logik om man har kunskap om området, att vår kropp inte är designad för att ha frukt som "huvudmat" som du kallar det. I alla fall inte om du rör mycket på dig (VILKET VI ÄR DESIGNADE FÖR! HÄFTIGT JU!) och bryter ner dina muskler. Då behövs det en hel del protein.
Protein behöver alla människor även de som inte rör på sig mycket.

För att inte tala om fett. Det är omöjligt att få tillräckligt med fett från frukt.

Om man inte äter kött, ägg eller fisk fungerar ju olika bönor, nötter och fröer bra för att täcka det behovet.

Dessutom så innebär ju inte en växtbaserad kost (plant-based diet på engelska! Häftigt ju!) nödvändigtvis att man äter mest frukt. Det finns bra mycket nyttig mat som inte är frukt.
__________________
Senast redigerad av 5gramusik 2018-02-15 kl. 16:47.
Citera
2018-02-15, 16:53
  #12
Medlem
Ergolins avatar
Jag är vegan men jag käkar varken grönsaker eller frukt...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback