Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-14, 15:14
Medlem
Samtidigt som muslimer vill ha böneutrop i Sverige för att hjälpa integrationen så vill SD göra om migrationsverket till ett "återvandringsverk"

Sverigedemokraterna skriver :
Citat:
Utanförskap handlar inte om trösklar till arbetsmarknaden. Många som lever här vill inte göra det, utan längtar till sina hemländer. Paula Bieler menar att för både deras och för vårt samhälles skull måste vi erbjuda reella möjligheter för personer att återvända.

- Vi vill att Migrationsverket ska bli ett återvandringsverk, säger Bieler.

Citat:
SD-toppen vill starta skolor i Syrien – med svenska lärare

Sverigedemokraterna vill öppna skolor i Syrien och Somalia – med svenska lärare – och ge återvandringsstöd under minst ett år.

– Vi måste bli bättre på att erbjuda reella möjligheter att återvända, säger partiets migrationspolitiska talesperson Paula Bieler, veckans huvudgäst i Expressens politikmagasin "Bara Politik".

Migrationsministern som vill ge vuxna flyktingbarn amnesti hävdar att – "SD:s förslag är oseriösa"

https://www.expressen.se/nyheter/sd-toppen-vill-starta-skolor-i-syrien-med-svenska-larare/
Citera
2018-02-14, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carolus--rex
Samtidigt som muslimer vill ha böneutrop i Sverige för att hjälpa integrationen så vill SD göra om migrationsverket till ett "återvandringsverk"

Sverigedemokraterna skriver :

Migrationsministern som vill ge vuxna flyktingbarn amnesti hävdar att – "SD:s förslag är oseriösa"

https://www.expressen.se/nyheter/sd-toppen-vill-starta-skolor-i-syrien-med-svenska-larare/

SD har en realistisk syn på verkligheten som helt saknas i övriga partier. Övriga partier verkar vara helt inställda på att ruinera och rasera Sverige för alltid med majoriteten av folket bakom sej. Argumentet att Sverige kräver en massinvandrig av formatet tsunami för att klara välfärden och överleva i framtiden är ju helt absurd men verkar ha satt sej i reptilhjärnan på majoriteten tyvärr. Det är alltid svårt att tänka om och inse att det man tänkt tidigare är helt uppåt väggarna och just hos svenskar verkar det vara extra svårt. Inte äns när det gäller landets överlevnad som nation och för kommande generationer klarar man det. Patetiskt är bara förnamnet.
Citera
2018-02-14, 16:05
Medlem
nidbilds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnold4king
SD har en realistisk syn på verkligheten som helt saknas i övriga partier. Övriga partier verkar vara helt inställda på att ruinera och rasera Sverige för alltid med majoriteten av folket bakom sej. Argumentet att Sverige kräver en massinvandrig av formatet tsunami för att klara välfärden och överleva i framtiden är ju helt absurd men verkar ha satt sej i reptilhjärnan på majoriteten tyvärr. Det är alltid svårt att tänka om och inse att det man tänkt tidigare är helt uppåt väggarna och just hos svenskar verkar det vara extra svårt. Inte äns när det gäller landets överlevnad som nation och för kommande generationer klarar man det. Patetiskt är bara förnamnet.

Helt korrekt mångkulturen är misslyckad iom att svensken tom kan bli mördad av illegala invandrare.
Citera
2018-02-14, 16:18
Medlem
Hahaha verkar som SD har lyssnat på mig. Det är en bra början men SD och Paula måste notera att de som vill inte bo här och vill flytta tillbaks är de som är de bra och har flytt hit. SD måste inse att det inte kommer att gå att assimilera de här som kommer ifrån mellanöstern och Afrika för att de är så annorlunda från oss. Och därför så får de inte bli för många. Ungefär 30000 med mena bakgrund och max 30000 med afrikansk bakgrund borde man sikta på. Sen så borde man göra något liknande som Schweiz att alla med invandrarbakgrund som inte jobbar utan bara lever/levt på bidrag eller bara tagit ett sånt här låtsas jobb som regeringen har givit ut och om man bara har jobbat typ en eller några gånger ska skickas ut. I brotts frågorna kan man bli bättre genom att säga att alla invandrare inklusiv andra generations som har gjort brott ska utvisas och sen så kan man göra som man gör i Kanada att även brottslingens familj utvisas. Jimmie har blivit stel så ett partiledar byte skulle vara bra. Jag skulle helst vilja ha Kasselstrand men han är utesluten så då skulle jag ta Björn Söder eller Matias Karlsson i den ordningen. Man borde också satsa på att bli de etniska svenskarnas parti som på samma sätt M och S har försökat blivit invandrarnas. De borde ta upp minoritets frågan och bevisa att etniska Svenskar kommer bli en minoritet det kan väcka många. Sen så borde SD ta upp att alla som kommit som flyktingar sedan 2010 ska återvända hem när kriget är över. SD skulle också behöva ta upp att man ska ompöva medborgarskapet på alla som kommit får icke EU länder sedan 1970.
Senast redigerad av J39 2018-02-14 kl. 16:29.
Citera
2018-02-14, 16:19
Medlem
MrSkargards avatar
Det är inte en nyhet att Sverigedemokraterna vill hjälpa människor att återvända hem. Så här står det i en artikel från april 2016:

Citat:
Sverigedemokraterna vill också stärka möjligheterna för frivillig återvandring för flyktingar som befinner sig i Sverige. Bland annat med ekonomiska stimulanser och även vidareutbildningsmöjligheter för den som flyttar tillbaka.

Det känns rätt löjligt att det ska startas en ny tråd varje gång SD upprepar sig eller framställer gammal skåpmat som färska nyheter.
Citera
2018-02-14, 16:20
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Bra att man nu är tydlig med detta. Detta kan dra på sig den storm av kritik & indignation som SD behöver för att lyftas fram i valrörelsen. Jag är mycket positiv.

Själv presenterar jag härmed min kandidatur till att bli den första Repatrieringsmannen.
Citera
2018-02-14, 16:23
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Bra att man nu är tydlig med detta. Detta kan dra på sig den storm av kritik & indignation som SD behöver för att lyftas fram i valrörelsen. Jag är mycket positiv.

Själv presenterar jag härmed min kandidatur till att bli den första Repatrieringsmannen.

Det kommer dra på sig lika lite eller mycket storm och indignation som citatet i inlägget ovanför ditt.
Citera
2018-02-14, 16:25
Bannlyst
SD är medvetna om att de måste höja tonen och bli hårdare för att vinna tillbaka röster från de som anser att SD blivit för mjäkiga och som konsekvens drar sig till NMR och liknande.
Citera
2018-02-14, 16:26
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dekallasman
SD är medvetna om att de måste höja tonen och bli hårdare för att vinna tillbaka röster från de som anser att SD blivit för mjäkiga och som konsekvens drar sig till NMR och liknande.
Nästa steg är att kopiera de danska sossarnas invandringspolitik.
Citera
2018-02-14, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Nästa steg är att kopiera de danska sossarnas invandringspolitik.
Nja ännu hårdare än så det kan inte bli ett sosseparti Titta på mina förslag.
Citera
2018-02-14, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Det är inte en nyhet att Sverigedemokraterna vill hjälpa människor att återvända hem. Så här står det i en artikel från april 2016:

Det känns rätt löjligt att det ska startas en ny tråd varje gång SD upprepar sig eller framställer gammal skåpmat som färska nyheter.
Första gången jag läser att dem vill göra migrationsverket till ett återvandringsverk alltså raka motsatsen till vad det är nu.
Citera
2018-02-14, 16:37
Medlem
Denna "återvandring" verkar dock enbart ske på frivilliga grunder. Så det kommer nog inte resultera i att så himla många åker hem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in