2018-02-14, 12:21
Medlem
cosmic_dancers avatar
Sålde lite fonder i fredags tror jag det var då jag av olika anledningar är i behov av lite extra slantar. Pengarna har fortfarande inte kommit in på mitt konto men på min fond har pengarna försvunnit så att säga. Kan fortfarande se det totala värdet och tillgängligheten men när jag klickar på sälj fond så har jag inga pengar på den valda fonden. Blir nojig som fan att de försvunnit och att någon annan fått dem. Har noll koll på fonder och liknande som ni märker.
Citera
2018-02-14, 12:25
Medlem
UtlandsPosts avatar
Att ha pengar i fonder är ju annorlunda än att ha dom i ett vanligt bankkonto som du förstår. Det fungerar annorlunda att sälja fonder än att ta ut pengar från ett konto. När jag sålt fonder eller delar av fonder så har det tagit någon dag/dagar tills jag har fått mina pengar.

Ring din bank om du är verkligt orolig.
Citera
2018-02-14, 12:28
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UtlandsPost
Att ha pengar i fonder är ju annorlunda än att ha dom i ett vanligt bankkonto som du förstår. Det fungerar annorlunda att sälja fonder än att ta ut pengar från ett konto. När jag sålt fonder eller delar av fonder så har det tagit någon dag/dagar tills jag har fått mina pengar.

Ring din bank om du är verkligt orolig.

Tack för svar. Ja så är det ju, har sparat i en isk fond via länsförsäkringar så jag har ju kunnat tagit pengar därifrån men de jag nu sålde är alltså sådana jag inte kunnat röra på så sätt utan det så som fonden vuxit. På själva isk sparandet har jag ingenting så dessa "fondpengar" behövs. Förklarar säkert skitdåligt.

Får ge mig till tåls och vänta lite, annars ringer jag. Är väl mest att jag inte ser dem någonstans vare sig då jag ska sälja just den fonden eller som inkommande pengar.
Citera
2018-02-14, 12:29
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
Blir nojig som fan att de försvunnit och att någon annan fått dem.

Hornper, är ingen mening relatera till. Hornhen, bjuder ingen hjälp.

Fredags-sälj, har för bankerna likvid-dag tisdag. Om ännu inte synligt idag onsdag, kontakta då banken.
Citera
2018-02-14, 12:30
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OstermalmWeeknd

Fredags-sälj, har för bankerna likvid-dag tisdag. Om ännu inte synligt idag onsdag, kontakta då banken.

Tack, får som sagt ge mig till tåls lite
Citera
2018-02-14, 12:43
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
Tack, får som sagt ge mig till tåls lite
Hos Avanza måste du föranmäla ditt konto, annars tar det lite längre tid. Kanske du valt ett konto på annan bank än Länsförsäkringar?

Edit: Såg nu att du verkar flyttat pengar tidigare.
Citera
2018-02-14, 13:34
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Hos Avanza måste du föranmäla ditt konto, annars tar det lite längre tid. Kanske du valt ett konto på annan bank än Länsförsäkringar?

Edit: Såg nu att du verkar flyttat pengar tidigare.

Nä ska förtydliga lite. Öppnade upp ett isk sparande då jag och sambon gick över till lf. Har sen dess sparat lite av och till i isk fonden men nu senaste tiden inte gjort det så själva kontot är på noll men fondens värde har ju stigit och var på några tusenlappar och det är ju dessa jag nu sålt
Citera
2018-02-14, 14:22
Medlem
rolemodels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OstermalmWeeknd

Och hur kan du veta exakt vilken fond personen har? Olika fonder har olika likviddagar.
Citera
2018-02-15, 08:20
Medlem
cosmic_dancers avatar
Pengarna har kommit in nu, såg dem troligtvis inte du de givetvis kommit in på mitt isk konto så jag var tvungen att klicka runt lite.

Tack för era svar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in