Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-07-22, 13:20
Medlem
fruus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TattooViking
Låter som lite Old School-stuk, tänker direkt på Peter o Jhonny på Art by Fafnir.

Tackar så mycket, jag kollade in sajten och du har rätt, dit skulle jag gå om jag var ute efter detta motiv!
2007-07-22, 14:06
Medlem
00010000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fruu
Min polare är sugen på att skaffa sig en tatuering nu (själv ska jag få min första på onsdag!), så jag o han ska kolla in lite studios i sthlm i veckan. Jag flummade någon dag o ritade lite nautiska stjärnor och rosor på hans skuldra, som han är sugen på att få uppskissade lite bättre och sen tatuera.

Så frågan lyder, vilka tatuerare samt studios rekommenderar ni för detta projekt?
Peter och Johnny på Art by Fafnir är grymt duktiga men jag skulle vilja rekommendera Nille på Salvation Tattoo eller Pastorn på Swahili Bobs som jag personligen tycker är bättre.

Smaksak såklart, men kolla in dessa två studios också.
2007-07-22, 16:05
Medlem
fruus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 00010000
Peter och Johnny på Art by Fafnir är grymt duktiga men jag skulle vilja rekommendera Nille på Salvation Tattoo eller Pastorn på Swahili Bobs som jag personligen tycker är bättre.

Smaksak såklart, men kolla in dessa två studios också.

Nille på Salvation verkar jävligt bra, måste dit och kolla läget lite. Synd bara att det är stängt imorn och att min polare är rätt inställd på ett annat ställe.

Jag fick lite blandade intryck från Swahili Bobs, inte lika imponerad förutom det grymma studionamnet Vem är det som är pastorn förresten?
2007-07-22, 18:35
Bannlyst
Helsingborg?

Vad finns det för schyssta studios i helsingborg med omnejd?

Är sugen på att ha Totalt Jävla Mörker's album omslag till "Mänsklighetens ringa värde" Cd'n.

Jakob på Evil Twins?
Visst är det han som är så jävla bra på Black&grey?

Och finns det nån som är bra på Old-school?
Kan även tänka mig att hälsa på Uncle Allan i danmark,vet någon hur man kan få kontakt med honom?

Peace//Dreamer*

EDIT: Googlade UA,hittade direkt hemsida.
2007-07-22, 18:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fruu
Min polare är sugen på att skaffa sig en tatuering nu (själv ska jag få min första på onsdag!), så jag o han ska kolla in lite studios i sthlm i veckan. Jag flummade någon dag o ritade lite nautiska stjärnor och rosor på hans skuldra, som han är sugen på att få uppskissade lite bättre och sen tatuera.

Så frågan lyder, vilka tatuerare samt studios rekommenderar ni för detta projekt?

Jenny på Infamous är grym på oldschool.
2007-07-22, 18:54
Medlem
magers avatar
va heter de nya piercingstället på odengatan i sthlm?
2007-07-22, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dreamer*

Är sugen på att ha Totalt Jävla Mörker's album omslag till "Mänsklighetens ringa värde" Cd'n.

Jakob på Evil Twins?

Kan även tänka mig att hälsa på Uncle Allan i danmark,vet någon hur man kan få kontakt med honom?

Peace//Dreamer*

Jakob är lärling på Evil Twins vet inte alls hur duktig han är ännu men, Max och Johan är dom två du skall söka dig till där. Väntetiden är enorm men det är värt det för dom två är ruskigt duktiga.
2007-07-22, 20:10
Medlem
Enhörnings avatar
Citat:

Jakob på Evil Twins?

Peace//Dreamer*

Johan och Max är väll bra på allt. Johan vann "Best realistic" nyligen och båda har varit tattoist of the year om jag inte missminner mig.
Jag har länge tänkt boka tid hos Johan men efter att ha sett Goddess purgatorys sleeve så känns House of Pain lockande... Fan att man bara har två armar hehe.

Uncle allan finns på Conspiracy Inc.
E-mail och adress osv:

http://www.uncleallan.com/consultation.htm
2007-07-22, 21:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Durden
Jakob är lärling på Evil Twins vet inte alls hur duktig han är ännu men, Max och Johan är dom två du skall söka dig till där. Väntetiden är enorm men det är värt det för dom två är ruskigt duktiga.

Just fan,det var max/johan jag tänkte på!

Jag får väl boka tid imorgon,så kanske jag få typ augusti nästa år,haha!
2007-07-22, 21:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Enhörning
Johan och Max är väll bra på allt. Johan vann "Best realistic" nyligen och båda har varit tattoist of the year om jag inte missminner mig.
Jag har länge tänkt boka tid hos Johan men efter att ha sett Goddess purgatorys sleeve så känns House of Pain lockande... Fan att man bara har två armar hehe.

Uncle allan finns på Conspiracy Inc.
E-mail och adress osv:

http://www.uncleallan.com/consultation.htm

HoP i helsingborg?

mm,kommer bara ihåg att jag sett en skiss på hennes sleeve,är den färdig ännu?

Vilken tror du personligen är bäst?

För mig blir det en "standard" old-school sleeve,om jag nu inte tar den hos U allan,och så blir det en high-tech sleeve,med loads av detaljer.
2007-07-22, 21:56
Medlem
Enhörnings avatar
Citat:
HoP i helsingborg?

mm,kommer bara ihåg att jag sett en skiss på hennes sleeve,är den färdig ännu?

Vilken tror du personligen är bäst?

För mig blir det en "standard" old-school sleeve,om jag nu inte tar den hos U allan,och så blir det en high-tech sleeve,med loads av detaljer.

Väldigt vad folk måste ha nära till sin tatuerare då hehe. Ni ska ha det hela livet och betalar tusenlappar för det men att sätta sig på ett tåg är out of the question . HoP i sthlm. http://www.houseofpain-sthlm.com/artists.asp?show=gallery&id=1 grekiska statyerna som är hennes. Vackrare än så blir det inte.

Om jag vore du och skulle göra Old school skulle jag nog göra det på conspiracy inc i köpenhamn. Uncle allan har ju det som specialité vad jag förstått. Jag tror säkert att Johan och Max kan göra det också men de har ju inte så mycket "Sailor jerry" stuk i deras portfolio. Men som sagt. De kan nog allt. Annars har vi ju duktiga i övriga delar i sverige också. Du har väll gaddat dig på Infamous va?

Det finns så många duktiga tatuerare att jag längre inte har någon aning om vem som jag vill gå till. Personligen struntar jag i hur mycket det kostar bara det blir bra. Jag har också så jävla många idéer om vad jag vill tatuera att jag svär åt att man inte har fler armar och ben.

För egen del är det nog black and grey som gäller. Några färginslag kanske. Men i huvudsak black and grey. Tycker det ser bäst ut efter några år... Iofs kanske tatueringsfärg är bättre idag...
2007-07-22, 21:59
Medlem
Citat:
Just fan,det var max/johan jag tänkte på!

Jag får väl boka tid imorgon,så kanske jag få typ augusti nästa år,haha!

Ja gör det, och som sagt så är det värt väntan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in