2018-02-12, 22:15
Medlem
fernebos avatar
En man har hittats skjuten i Helsingborg för en dryg kvart sen. Inte mycket detaljer då det är så färskt:

Citat:
En person larmade polisen om att flera skott har hörts på Elineberg i Helsingborg.

Larmet kom strax innan klockan 22 på måndagskvällen.

En skadad man hittades på platsen.

https://www.expressen.se/kvallsposten/just-nu-larm-om-skott-i-helsingborg/
Senast redigerad av fernebo 2018-02-12 kl. 22:18.
Citera
2018-02-12, 22:27
Medlem
fernebos avatar
Vid liv i varje fall:

Citat:
Strax innan klockan 22.00 på måndagskvällen påträffades en skottskadad man vid Domaregatan på Elineberg i Helsingborg.

Det var efter att flera boende larmat polisen om att de hade hört flera höga ”smällar” i området som polisen anlände till platsen.

Den skjutne mannen som hittades på platsen fördes omgående med ambulans till sjukhus. Han ska ha varit vid medvetande vid tidpunkten.

Brottsplatsen är avspärrad och polisen genomför just nu en teknisk undersökning av området samtidigt som man hör till vittnen till händelsen.

http://www.skd.se/2018/02/12/man-skjuten-pa-elineberg/
Citera
2018-02-12, 22:41
Medlem
LittleRoos avatar
Kan det ha något med skottlossningen som skedde för drygt en månad sen i det angränsande området Närlunda?

Även där unga killar, gängrelaterat?

(FB) Helsingborg: Skottlossning i området Närlunda, en skadad, en avliden 2018-01-12
Citera
2018-02-12, 22:55
Medlem
Mycket möjlig att denna skjutning har ett samband med skjutningen på närlunda,

Fortsätt skjut på varandra, parasiter...
Citera
2018-02-12, 22:56
Medlem
AndersM79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trax23
Mycket möjlig att denna skjutning har ett samband med skjutningen på närlunda,

Fortsätt skjut på varandra, parasiter...

Elineberg, Närlunda... ghetto som ghetto.
Citera
2018-02-12, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersM79
Elineberg, Närlunda... ghetto som ghetto.

Tycker att nästan hela denna staden har blivit ett ghetto.. små babbegäng överallt
Citera
2018-02-12, 23:19
Medlem
Jag bor visserligen i Helsingborg, men är ytterst sällan på Elineberg. Jag trodde Elineberg var okej jämfört med t.ex. Närlunda, Drottninghög, Dalhem och Högaborg/Söder, som ju blivit renodlade babbe-områden med därtill hörande kriminalitet. Är Elineberg lika förstört?

För övrigt undrar jag naturligtvis, precis som de flesta andra: Vem är BO? Finns någon misstänkt GM? Tänkbara motiv till dådet?
Citera
2018-02-12, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skanskman
Jag bor visserligen i Helsingborg, men är ytterst sällan på Elineberg. Jag trodde Elineberg var okej jämfört med t.ex. Närlunda, Drottninghög, Dalhem och Högaborg/Söder, som ju blivit renodlade babbe-områden med därtill hörande kriminalitet. Är Elineberg lika förstört?

För övrigt undrar jag naturligtvis, precis som de flesta andra: Vem är BO? Finns någon misstänkt GM? Tänkbara motiv till dådet?

Är själv väldigt sällan på Elineberg men nä de är inte riktigt lika förlorat som Dalhem, Drottninghög etc. däremot på väldigt god väg att också bli ett förstört område tyvärr..

Ja verkade ju som det fanns en del personer på platsen vid händelsen så hoppas vettig info droppas asap
Citera
2018-02-13, 01:12
Moderator
Chantres avatar
Efter skottlossningen spärrade polisen av akutmottagningen vid Helsingborgs lasarett.

Blatterelaterat...
Citera
2018-02-13, 06:03
Medlem
Citat:
Yngling nerskjuten vid Domaregatan i Helsingborg

Citat:
Även uppe vid sjukhuset spärrade polisen av vid Akuten då anhöriga försökt att tränga sig in på sjukhuset för att träffa den skjutne ynglingen innan polisen hunnit hålla förhör med honom. Vad som ligger bakom skjutningen vet man inte i nuläget. Enligt uppgift skall ynglingen ha träffats av flera kulor.

http://www.pppress.se/bilder/main.php?g2_itemId=563907
Citera
2018-02-13, 07:24
Medlem
På appen ”Jodel” har någon användare skrivit att det är brodern till den mördade mannen på Närlunda.

https://m.imgur.com/a/J54Na
Citera
2018-02-13, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skanskman

Elineberg har väl alltid varit ett socialgrupp 5 område. Alltid bott massa knarkare och patrask där.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in