2018-02-14, 19:45
Medlem
Starobrnos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TraXzman
Ett bra tydligt exempel att dessa flyktingar har inte flytt från nåt problem alls från hemländerna som krig, svält eller fattigdom för dom är ju inte tacksam alls att slippa allt sånt skit när dom drygar sig så genom att agera så utåt. Jag skulle vara helnöjd som flykting att bara få 3 mål om dagen och tak över huvudet inkl stora möjligheter att utbilda sig och få ett eget försörjt jobb. Dom saknar helt eget initiativ tåga i kroppen

Åk hem med er på stuts!
Måste säga till deras försvar att dom har tagit initiativ att invadera Sverige/Täby ...

M-styrda Täby och Reinfeldt borde öppna sina hjärtan och ta emot fler nybyggare från tredje världen. Samhällsvinsten och kompetensregnet är enormt även om vi ibland kan se vissa smärre integrationsproblem. Och om många svenska Täby-bor bor i en villa värderad till +5 mille är det ju rimligt att även våra nysvenskar får den standarden.
Citera
2018-02-14, 22:25
Medlem
BetoBeto-Sans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordBanister
Det är mer än bara förskola. Vi är hela världens förskola, socialkontor, försäkringskassa och äldreboende.

Och vi ska absolut inte ha några åsikter om efterblivna sandländer enligt Margot Wallström. Men sandländernas avkommor ska tydligen få ha väldigt många åsikter om vårt samhälle.

Om du har en åsikt om deras pissländer och pissreligion, så är du rasist.
Citera
2018-02-14, 22:32
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers
Lyxflyktingarna demonstratera på Täby torg. Täby har inga hyresrätter att ge dem , därav anser lyxflyktingarna är att Täby kommun är rasister.

Är Täby Rasister?
Skall verkligen Svenska ungdomar få lägenheter , när lyxflyktingar behöver dem?
Kan man inte skära ner mer i välfärden och höja skatterna så man kan köpa bostadsrätter åt lyxflyktingar?
Skall vi återföra ättestupan, så man kan frigör pengar till dessa lyxflyktingar får allt dom pekar på?
Skall man gasa ihjäl alla Svenskar, så det finns bostäder åt lyxflyktingarna som ockupera vårt land?

I fredags demonstrerade nyanlända utanför Täby kommunhus. I samband med det skrev Leif Gripestam (M), kommunstyrelsens ordförande, ett inlägg om demonstrationen.

http://www.stockholmdirekt.se/nyheter/m-toppen-valkomnar-debatt-efter-fb-inlagg/reprbl!MIkkxxGvnQYZqmwIbL5nuQ/

Han anser att han drabbats av hat på ”flashbacknivå”
Så han gör skillnad på formuleringar, eftersom han, läs själva.
Han föraktar flashbackare.
Undrar om han är pedofil. Något fel är det.
Citera
2018-02-14, 23:49
Medlem
Gammaray68s avatar
Ni som tror att dessa parasiter får ställa sig i bostadskö kommer nog upptäcka hur fel man kan ha, jag kommer bli mäkta förvånad om jag har fel. Självklart hoppas och önskar jag att jag har fel, men tyvärr har ja fått rätt i 25 år i alla mina farhågor kring avskrädet från MENA
Mitt stalltips är tyvärr att inom 5-7 år kommer staten att med tvång inackordera alla lyximmigranter som äntligen har kommit hem hos dom som har hus, större lägenhet än vad man behöver.
Ungefär i samma stil som när tvångssparande infördes i början på 90talet
Citera
2018-02-15, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BetoBeto-San
Sanningen är att dessa "flyktingar" inte är flyktingar, utan ekonomiska migranter som är för att att utnyttja Sverige och svenskarnas pengar. Dom tagit vara på chansen att få komma hit utan några som helst krav på motprestation och få allting serverat. Sedan är det snyfthistorier och rasistanklagelser, som givetvis får genomslag eftersom man absolut inte får bli kallad för rasist i Sverige, vilket är det värsta som finns. Vi borde inte haft lägenheter åt alla, vi borde haft en vettig invandringspolitik och då hade 90% av alla invandrare som kommit hit senaste 10-15 åren inte varit där. Dom hör inte hemma här och ska inte befinna sig här, dom har ett eget land att bo i. Sverige kan inte agera förskola åt hela världens befolkning även om ni oftast tror att det är en möjlighet.

Du har inte en susning om varje individs historia. Vi säger så.
Citera
2018-02-15, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gammaray68
Ni som tror att dessa parasiter får ställa sig i bostadskö kommer nog upptäcka hur fel man kan ha, jag kommer bli mäkta förvånad om jag har fel. Självklart hoppas och önskar jag att jag har fel, men tyvärr har ja fått rätt i 25 år i alla mina farhågor kring avskrädet från MENA
Mitt stalltips är tyvärr att inom 5-7 år kommer staten att med tvång inackordera alla lyximmigranter som äntligen har kommit hem hos dom som har hus, större lägenhet än vad man behöver.
Ungefär i samma stil som när tvångssparande infördes i början på 90talet

Okunnigt. Ingen får egen hyresrätt utan fast och tillräcklig inkomst för det sökta boendet. Rubriken på tråden är så sjuk så det är inte klokt. De som inget har får prefixet "lyx". Bra jobbat Leif i Täby!
Citera
2018-02-15, 00:39
Medlem
BetoBeto-Sans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Du har inte en susning om varje individs historia. Vi säger så.

Nej, har jag påstått det? Majoriteten är, oavsett individens historia, inte flyktingar utan ekonomiska migranter.
Men du är ju godhetsknarkare och köper alla historier som säljs. Hur många flyktingar har du tagit in i ditt hem?
Citera
2018-02-15, 01:11
Medlem
Citat:
Okunnigt. Ingen får egen hyresrätt utan fast och tillräcklig inkomst för det sökta boendet. Rubriken på tråden är så sjuk så det är inte klokt. De som inget har får prefixet "lyx". Bra jobbat Leif i Täby!
En annan dimension av "inget har" innefattar även "behov". Mao. Dessa personer har inget behov av asyl eller ens att "fly". Det man har "flytt" är taskiga löner och hårt arbete, inte krig och tortyr. Visst, det finns väl säkert en och annan som faktiskt har flytt på riktigt, men den gruppen av människor brukar i allmänhet vara så tacksamma över att de ens klarat livhanken och står knappast på gatan och bölar om att de inte fått stora lägenheter helt gratis. Dessa personer har drömt om det förlovade landet och det ska de få till skänks, inte genom hårt arbete, tycker de.

Bevis på detta? Tja, man väljer att helt sonika åka hem från det man "flytt för liv och lem" när man man är missnöjd med byråkratin i Sverige:

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/orkar-inte-vanta-pa-asyl-aker-hem-igen
Senast redigerad av scrollock 2018-02-15 kl. 01:13.
Citera
2018-02-15, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BetoBeto-San
Nej, har jag påstått det? Majoriteten är, oavsett individens historia, inte flyktingar utan ekonomiska migranter.
Men du är ju godhetsknarkare och köper alla historier som säljs. Hur många flyktingar har du tagit in i ditt hem?

Du vet inget om mig. Och du vet inget om andra. Det kallas populism att eka slött om saker man inte vet något om. Den främsta företrädaren för populism är just nu Leif i Täby som med sitt huvudlösa uttalande, som maktens företrädare bör man ha betydligt mer förstånd än så.
Citera
2018-02-15, 01:40
Avslutad
Citat:
Du har inte en susning om varje individs historia.

Inte du heller verkar det som.
Citera
2018-02-15, 06:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FruStormufti
Han anser att han drabbats av hat på ”flashbacknivå”
Så han gör skillnad på formuleringar, eftersom han, läs själva.
Han föraktar flashbackare.
Undrar om han är pedofil. Något fel är det.

Det var en korrupt MP politiker som tyckte att man skulle ha censur i kommentarfältet, att en fri debatt inte är bra eftersom då kunde folk ha egna åsikter. Någon i kommentarsfältet att tycka att dom skulle åka hem, det var inte godkänt åsikt ifrån MP.
Citera
2018-02-15, 08:30
Medlem
Tsarevitjs avatar
Det riktigt intressanta kommer att inträffa i år. Då börjar nämligen de som fått PUT efter massinvandringen 2015 att nå den tvåårsgräns där de ska skaffa eget boende. Kommunen är skyldig att ge dem något slags boende under de två år som statsbidraget finns. När detta upphör förväntas migranterna skaffa sig egna bostäder och betala för dem. Ett lysande exempel är "tjuren" i Nacka, muslimen med tre fruar och dussintals barn, som får disponera tre hus.
Tror någon på allvar att migranterna frivilligt kommer att flytta? Hur ska man hantera denna situation? Ska man lyfta ut dem med våld? Troligen inte i detta kravlösa och mjäkiga land. De får säkert bo kvar med hyra och sociala avgifter betalda på livstid. Vad kommer detta att kosta oss skattebetalare?
Sverigedemokraterna vill göra om Migrationsverket till ett återvändandeverk. Rösta rätt i valet i höst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in