2018-02-11, 23:54
Bannlyst
Problemet (som jag dock också har haft tidigare) är om jag läser något om ett tillstånd psykiskt som fysiskt på någon hemsida eller forum tror jag på det till 100 % fullt ut. Google har verkligen fuckat min hjärna. Från början handlade det bara om sjukdomar (hypokondri), men nu har det gått över till hur jag ser på relationer (har läst lite för mycket på flashback tror jag).
Alltså bästa sättet att förklara det på är "empathetic sickness", om jag hör någon ha problem med relationer och ha ångest över det börjar jag själv (tidigare inte brytt mig ett dugg om det) och också att överanalysera och börja känna liknande symtom (t ex). Eller om någon har cancer, kan jag själv börjar bli orolig och få dödsångest efter att ha hört personer som har drabbade berätta om det. Samt dennes fysiska symtom.
Senast redigerad av Marcop0lo 2018-02-12 kl. 00:07.
Citera
2018-02-12, 00:21
Medlem
Womenundermyheels avatar
Ge fan i att googla symptom då? Fan till och med huvudvärk kan vara tecken på tumörer i hjärnan.

Skaffa dig en hobby.
Citera
2018-02-12, 00:31
Medlem
Trolltestets avatar
Du har grav hypokondri och är i omedelbart behov av psykologhjälp.
Citera
2018-02-12, 03:45
Medlem
Googla aldrig dina symptom.
Citera
2018-02-12, 08:09
Medlem
Andrea600s avatar
Nummer 1 Var oroligt försiktig med att googla sjukdomar och symptom. Det är mer eller mindre omöjligt att veta vad som är fakta och vad som är ren skit.

Nummer 2 Det finns sjukvårdssodor som är korrekta. Exempelvis Socialstyrelsen.

Nummer 3 Du behöver hjälp på riktigt. Gå till en läkare och lita på de besked du får. Om du känner att du inte är nöjd med svaren fråga igen.

Nummer 4 Du kanske är hypokondriker och då behöver du ju psykisk hjälp.

Tag hand om dig!
Citera
2018-02-12, 08:41
Medlem
Dopaminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Computeme
Googla aldrig dina symptom.

Vilket geni

Glöm inte att klicka på länken TS. Lyssna och lär. Livet kommer att ordna sig. Kram
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in