Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-02-22, 21:41
  #13
Medlem
Vad jag gillar inte så mycket med dem är deras förmånsnivå: https://danskebank.se/privat/bli-kun.../formansniva-1

Till exampel jag har en lån av 3,4M idag, men om 5 år har jag återbetalat 900k. Jag kommer nu att bytas till "förmånsnivå 2" där mitt ränta blir högre än ...
Citera
2018-03-03, 22:34
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soderguy
Vad jag gillar inte så mycket med dem är deras förmånsnivå: https://danskebank.se/privat/bli-kun.../formansniva-1

Till exampel jag har en lån av 3,4M idag, men om 5 år har jag återbetalat 900k. Jag kommer nu att bytas till "förmånsnivå 2" där mitt ränta blir högre än ...

Jag pratade med SBAB, de har inte samma inställning. Tvärtom blir priserna lägre när du har ett lägre lån. Så det kan vara klok att vara med Danske Bank när man har ett lån från 2,5 till 3,4 Mkr och flytt sedan till SBAB när lånet är under 2,5 Mkr
Citera
2019-01-14, 12:14
  #15
Medlem
Har Danskebank, jättenöjd med bolånet!
Hade 85% belåning fick 1.44 först..är även med i facket så fick bättre ska tilläggas, sen låste 2 år och har nu 1.19!

Ska dock börja spara i investmentbolag men vet inte om man ska göra det genom Danskebank eller nån av Avanza/Nordnet som många rekommenderar.
Smidigt att ha allt under samma tak men blir det betydande skillnad i courtage kostnader m, m så kanske man får ha delat.
Några som har erfarenhet eller koll på detta?
Inte hittat något på Danskebank sida om belåning av portfölj heller om man vill göra det i framtiden, men får höra av mig till dom annars.
Citera
2019-01-14, 12:24
  #16
Medlem
JohnJensens avatar
Flyttade till Sverige igen, fick bolån på 70% ifrån danske bank, alla andra sa nej. Har dock haft db i Danmark sedan 2009 så viss kundkännedom fanns. Har ränta någonstans vid 1.5-55%

Mycket nöjd, med internetbanken och tjänster likaså.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback