2018-02-10, 19:38
Medlem
Oskar Duva är alltså en riktigt jävla äcklig djurplågare. Han ser ju helt jävla sjuk ut också, som någon trollvarelse med bajsbrun/mossgrön hud som krupit fram ur skogen.

Bör handla om det här äcklet:

https://www.ratsit.se/19900127-Oskar...HhHhlLfdPlMxmg
Senast redigerad av Pezten 2018-02-10 kl. 19:55.
Citera
2018-02-10, 20:30
Medlem
RadikalFails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FetLeffe
Ja..ok

Varför ville han såra tjejen?

Ja hur ska vi veta varför han ville såra tjejen? Men han verkar ha pucklat på henne, när dom separerade så gick han och sköt hundarna.
Har ljugit och sagt att han gett bort dom till någon gubbe. Men tjejen får inget info.

Nu har man hittat dessa hundar skjutna.

För mig låter det som en klassisk misshandlare enligt mig. Kan man inte skada tjejen så skadar man djuren utan samvete.

Hade du fler funderingar?
Citera
2018-02-10, 20:36
Medlem
https://m.facebook.com/photo.php?fbi...1297&source=49

Det där är troligen kräket ifråga, Oskar Duva.
Citera
2018-02-10, 20:50
Medlem
FetLeffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadikalFail
Ja hur ska vi veta varför han ville såra tjejen? Men han verkar ha pucklat på henne, när dom separerade så gick han och sköt hundarna.
Har ljugit och sagt att han gett bort dom till någon gubbe. Men tjejen får inget info.

Nu har man hittat dessa hundar skjutna.

För mig låter det som en klassisk misshandlare enligt mig. Kan man inte skada tjejen så skadar man djuren utan samvete.

Hade du fler funderingar?

Ok...är han dömd för misshandel?
Är han polisanmäld för misshandel?

För mig är det en klassisk dålig separation med lögner åt båda hållen...nu även offentlig med allt vad det innebär.
Citera
2018-02-10, 20:53
Medlem
MegaLomanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stupido86
Den var även i dåligt skick, vad det innebär vet hon inte ännu då den är på analys/obduktion. Men var tanken att avliva hunden så vet ju snubben hur man gör och då trasar man inte sönder bröstet på den. Sen lämnar man inte kvar hunden på plats.
Ett äckligt svin är vad han är och enda anledningen till att han sköt hundarna var för att såra tjejen.

"Söndertrasad" innebär väl att han använt en älgstudsare eller motsvarande på nära håll. Det är ett höghastightetsvapen och utgångssåret blir stort.

Hunden i fråga har i så fall dött knall och fall om uttrycket tillåts.
Citera
2018-02-10, 20:54
Medlem
FetLeffes avatar
Drevet går.

Skall vi hänga karln i närmsta gran vi hittar innan vi vet bakgrunden?

Hmm....vad kan ligga bakom..han kan ha vart otrogen...hon kan ha vart otrogen o.s.v.

Du får skjuta dina egna hundar.

Pöbeln kräver blod.
Citera
2018-02-10, 20:54
Medlem
RadikalFails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FetLeffe
Ok...är han dömd för misshandel?
Är han polisanmäld för misshandel?

För mig är det en klassisk dålig separation med lögner åt båda hållen...nu även offentlig med allt vad det innebär.

Jag är inte synsk så jag vet inte om han är dömd eller ej. Eller anmäld.

Jag sammanfattar bara fakta som är framtaget. Vad du sen väljer att själv tro får stå för dig.

Men det är enligt mig få friska personer som skulle göra som denna personen gjort. Trots vad du påstår är "dålig separation".
Citera
2018-02-10, 20:59
Medlem
FetLeffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaLomani
"Söndertrasad" innebär väl att han använt en älgstudsare eller motsvarande på nära håll. Det är ett höghastightetsvapen och utgångssåret blir stort.

Älgstudsare är ett vapen som ger en kulhastighet mellan 700 m/s upp till 1000m/s det kan anses vara en hög hastighet.
Hagelgevär på nära håll ger större skador och hastighet med en hastighet på kärven som ligger kring 340 m/s kan också anses vara en hög hastighet.

Jag avlivar hundar med 308w ett älgvapen med nedladdad ammunition och sätter skottet bakom örat så kulan diagonalar genom kraniet. Det ger en snabb död och hunden vet inget och känner inget.
Citera
2018-02-10, 22:28
Medlem
Stupido86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaLomani

Som jag fattade det som vet dom inte säkert att det bara är skador från skott. Därför har de kvar kroppen för vidare utredning.

Jag själv är inte vidare insatt i jakt och sånt, men om det nu bara är skador från ett gevär, borde inte den andra hunden också vara trasig? Eller kan de ta så olika?
Citera
2018-02-10, 22:49
Medlem
optivs avatar
Det är skrämmande att läsa hur den hjärndöda pöbeln sväljer allt med hull och hår.

Lite bakgrund på tjejen:

Hon är känd i Vadstena för att inte ta hand om sina hundar. Människor har påpekat att hennes hundar varit undernärda.

Vad som sägs om henne, är att hon inte är den skarpaste kniven i lådan.

Hon sätter sig själv DIREKT i en offer-position. Men ger absolut ingen bakgrundsinformation om händelsen.

Och den hjärndöda pöbeln ifrågasätter heller ingenting. Vem säger att hon inte har något med detta att göra?

Det pratades om att han ska ha misshandlat henne i kommentarsfälten på FB. Och sen är det också skrämmande att 95% av de människor som kommenterar och ”skänker” styrkekramar inte kan hantera det svenska språket.
Citera
2018-02-10, 23:34
Medlem
Stupido86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av optiv
Det är skrämmande att läsa hur den hjärndöda pöbeln sväljer allt med hull och hår.

Lite bakgrund på tjejen:

Hon är känd i Vadstena för att inte ta hand om sina hundar. Människor har påpekat att hennes hundar varit undernärda.

Vad som sägs om henne, är att hon inte är den skarpaste kniven i lådan.

Hon sätter sig själv DIREKT i en offer-position. Men ger absolut ingen bakgrundsinformation om händelsen.

Och den hjärndöda pöbeln ifrågasätter heller ingenting. Vem säger att hon inte har något med detta att göra?

Det pratades om att han ska ha misshandlat henne i kommentarsfälten på FB. Och sen är det också skrämmande att 95% av de människor som kommenterar och ”skänker” styrkekramar inte kan hantera det svenska språket.

Den enda som verkar vara hjärndöd där är du.
Märks på en gång att du inte vet vad du pratar om.
Hennes hundar är långt ifrån undernärda, men jag är inte förvånad att du anser det då du uppenbart saknar kunskap om hundens anatomi.

Du tillhör väl chipsfinger svenssons som göder dina hundar med frolic och anser att när man jobbar med hundar på det sättet de är avlade för så plågar man dom...
Citera
2018-02-10, 23:53
Medlem
0rganets avatar
Edit: Googlat lite och verkar som betalartikeln verkar stämma med vad TS säger..
Senast redigerad av 0rganet 2018-02-11 kl. 00:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in