Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-10, 16:15
  #1
Medlem
burtllls avatar
Jag får inte dvdspelaren att fungera, den spottar ut skivorna när jag klickar på enheten i datorn, enligt enhetshanteraren funkar dvd,n korrekt, har provat uppdaterat drivisar oxå, har win10 i burken(hatar skiten tar mej inte in i biosinställningarna ens,tur det kanske) är säkert nåt simpelt jag gjort eller inte gjort vore mycket tacksam för tips hur jag fixar detta,, PS hur kommer jag in o kolla i bios,brukar ju komma på skärmen när man startar burken typ f8 ellerf12 eller nåt?
Citera
2018-02-10, 16:23
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av burtlll
Jag får inte dvdspelaren att fungera, den spottar ut skivorna när jag klickar på enheten i datorn, enligt enhetshanteraren funkar dvd,n korrekt, har provat uppdaterat drivisar oxå, har win10 i burken(hatar skiten tar mej inte in i biosinställningarna ens,tur det kanske) är säkert nåt simpelt jag gjort eller inte gjort vore mycket tacksam för tips hur jag fixar detta,, PS hur kommer jag in o kolla i bios,brukar ju komma på skärmen när man startar burken typ f8 ellerf12 eller nåt?
Bara ett supersnabbt svar ta bort plåten chassit ryck ut kontakten till dvd spelaren som är kopplad till kortet inuti datorn. Sätt tillbaka kontakten igen . Starta upp och datorn finner dvd spelaren och sedan funkar allt igen. Möjligt att det är ett långskott eller så är det en genialisk ide. Lycka till!
Citera
2018-02-10, 16:57
  #3
Medlem
man kan även prova att avinstallera dvd i enhetshanteraren och sen starta om datorn och låta windows hitta den igen

Med vänlig hälsning
t
Citera
2018-02-10, 17:49
  #4
Medlem
burtllls avatar
Tack för tipsen ska prova sen,nu ut o dricka bira:-D
Citera
2018-02-10, 23:43
  #5
Medlem
burtllls avatar
Fan krånglat med burken i flera timmar, bytt dvdspelare o ominstallera allt o nya drivisar o allt, och som vanligt efter några timmar fixade det sej, men har provat Fan allt o när det började fungera har jag inte en susning hur jag gjorde,Fan nära hjärnblödning nu, tack iaf för tipsen:-)
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback