2018-02-10, 15:48
Medlem
Proras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Duterte har vänt utvecklingen på Filippinerna på två år. En obildad skrävlare som Duterte förstår de spelteoretiska förutsättningarna för ett samhälle bättre än hela yrkeskårer av kriminologer.

Det handlar om att hävda våldsmonopolet för att skydda de goda och svaga, och att ge de onda lättbegripliga alternativ att välja mellan.

Duterte är ett intressant exempel. Det skulle naturligtvis inte gå att genomföra något sådant i västvärlden. Den trista baksidan är att det lär stryka med en betydande andel oskyldiga, sådana som befinner sig på fel plats, sådana man passar på att bli av med o.s.v.

Det talas ofta om rättssäkerhet, att man ska vara överbevisad om sin skuld, men frågan är om inte samhället, statistiskt, alltså på det stora hela taget, vore betjänt av att en viss andel felaktigt dömda åkte i finkan. Nio extra bovar i finkan på bekostnad av en oskyldig istället för att alla frias i brist på vattentäta bevis.

Jag kommer att tänka på Kongos diktator Mbutu som inför "The rumble in the jungle", alltså den märkliga boxningsmatchen mellan Ali och Forman i Kinshasa under tidigt 70-tal, iscensatte en klassisk romersk decimering: han lät samla in stadens kriminella slödder och därefter slumpmässigt skjuta ihjäl var tionde. Sedan var det lugnt.
Citera
2018-02-10, 15:48
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MusslaCrusher
Lite sent att komma på det nu va? Vad tjänar Snickisnacki? Borde man inte kunna ersätta honom med random hamburgerätande ung arg vit man som bara gått ur gymnasiet? Ni vet en sån där som visste bättre än Snickisnacki.

Snarare farligt men okej.

onT: Jag skulle ha blånekat om jag var Sarnecki.
Senast redigerad av Ducadream 2018-02-10 kl. 15:53.
Citera
2018-02-10, 15:50
Medlem
Studsbolls avatar
Professor Snickisnacki har helt rätt; läget är allvarligt. Efter att han ljugit sig blå och förnekat utvecklingen i Sverige i trettio har verkligheten hunnit ifatt honom. Nu är det ingen som vill lyssna på lögnerna och läget har blivit allvarligt för ljugprofessor Snickisnacki. Nu kommer han vända kappan efter vinden och hoppas att alla glömmer hans tid som quisling. Lycka till med det, gamla kroknäsa.
Citera
2018-02-10, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kobold
Jaså, nu passar det att tro på vad "den lögnaktiga juden" säger.

Nu när den stora massan har förstått hur det ligger till i Sverige...så väljer Eliten att göra pudlar....då de vet att fortsätta reta upp befolkningen med fortsatt kraft och propaganda kan tända gnistan till att allt fler vänder sig emot DEM. Därför börjar alla hålla med....och så kommer det att fortsätta allt för att hålla Massan lugn och ha kontroll över situationen och så att man planenligt kan fortsätta sin i förväg utstakade agenda i det FÖRDOLDA.
Citera
2018-02-10, 15:56
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TakeYouOnACruise
Ja, vad ska man säga? Sent skall syndarna vakna. Kriminologen Per-Olof Wikström är inte förvånad över utvecklingen i Sverige och ställer sig kritisk till att Brå slutat föra statistik över invandring och brottslighet.

Utdrag ur artikeln; https://fof.se/tidning/2018/2/artikel/laget-ar-javligt-allvarligt

Vidare säger, enligt min mening, en av Sveriges vettigaste kriminologer Per-Olof-Wikström (professor vid Cambridge) att han inte är förvånad över den svenska utvecklingen:

Och apropå den känsliga frågan om brott/etnicitet säger han:

Är det inte hög tid att BRÅ återupptar forskningen kring invandring/brottslighet? Om läget nu är så allvarlig som experter på området vill göra gällande.

Både brå och msb myndigheter så det är själva S som både beställt propagandafilmen om nazi-jimmi https://www.expressen.se/nyheter/akesson-jamstalls-med-nazister-i-myndighetsfilm/ och stoppat kontroll av samband ursprungsland och brottslighet.
Citera
2018-02-10, 16:00
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Professor Snickisnacki har helt rätt; läget är allvarligt. Efter att han ljugit sig blå och förnekat utvecklingen i Sverige i trettio har verkligheten hunnit ifatt honom. Nu är det ingen som vill lyssna på lögnerna och läget har blivit allvarligt för ljugprofessor Snickisnacki. Nu kommer han vända kappan efter vinden och hoppas att alla glömmer hans tid som quisling. Lycka till med det, gamla kroknäsa.

Skrala meriter innan han kom till BRÅ, han är sociolog inte kriminolog men skillnaden handlar väl mest om inriktning.

Från Wicki
Citat:
Han kom till Sverige som judisk flykting 1969. Under tiden i Polen och sedan efter ankomsten till Sverige arbetade han, parallellt med studierna, som ungdomsledare.

Efter fil.kand-examen i sociologi vid Stockholms Universitet antogs han till forskarutbildningen. Under forskarutbildningen arbetade han som utredare för Stockholms Stad. År 1978 disputerade Sarnecki i sociologi med en avhandling om kommunala fritidsgårdar i Stockholm.
Citera
2018-02-10, 16:02
Medlem
MustavGandelmanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
År 1978 disputerade Sarnecki i sociologi med en avhandling om kommunala fritidsgårdar i Stockholm.

Är det Jerzy som har svaret på hur 1970-talets fritidsgårdar ska kunna fånga upp dagens ungdom?

På min tid var stökiga killar i klass med "Jocke med kniven" - de hade ETT problem

Hur sjutton ska Benke och Ulla nå de här grabbarna?

(FB) På min tid var stökiga killar i klass med "Jocke med kniven" - de hade ETT problem
Senast redigerad av MustavGandelmann 2018-02-10 kl. 16:06.
Citera
2018-02-10, 16:09
Medlem
storraps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Duterte har vänt utvecklingen på Filippinerna på två år. En obildad skrävlare som Duterte förstår de spelteoretiska förutsättningarna för ett samhälle bättre än hela yrkeskårer av kriminologer.
Det handlar om att hävda våldsmonopolet för att skydda de goda och svaga, och att ge de onda lättbegripliga alternativ att välja mellan.
Vilken utveckling - knark eller vanlig våldskriminalitet? Han har ju i princip infört ståndsrätt, dvs avrättning direkt vid gripandet.
Citera
2018-02-10, 16:11
Medlem
Mr.Swedens avatar
Nu ska ni inte vara så bekymrade över Jerzy Sarneckis personliga situation. Han har av statsmakten belönats synnerligen rikligt (med dina och mina skattepengar, naturligtvis) för sina insatser med att vilseleda det svenska folket och därmed möjliggöra kollapsen.

Minns jag inte fel återfinns han i en generöst tilltagen villa helt nära Lidingö golfbana.

Vad man fundera över är varför den fega vändningen kommer just nu. Går förordnandet som professor ut och han måste vistas bland vanligt folk? Kommer någon stor undersökning publiceras inom kort som visar hur grovt han ljugit?
Senast redigerad av Mr.Sweden 2018-02-10 kl. 16:23.
Citera
2018-02-10, 16:16
Medlem
Nu får poliserna snacka med buspojkarna så vi slipper alla pojkstreck.
Citera
2018-02-10, 16:18
Medlem
Ovensteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sweden
Nu ska ni inte vara så bekymrade över Jerzy Sarneckis personliga situation i denna turbulenta tid. Han har av statsmakten belönats synnerligen rikligt (med dina och mina skattepengar) för sina insatser med att vilseleda det svenska folket och därmed möjliggöra kollapsen.

Minns jag inte fel återfinns han i en generöst tilltagen villa helt nära Lidingö golfbana.
Har du någon adress utifall man man är ute och golfar i närheten?
Citera
2018-02-10, 16:22
Medlem
angstfishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kobold
Jaså, nu passar det att tro på vad "den lögnaktiga juden" säger.
Hur tänker du nu?
Det är ju inte Sarnecki som person folk tror på, utan den utveckling som folk sett, påpekat och varnat för i decennier som nu Sarnecki plötsligt instämmer i.
Enligt din logik så bör alla som varnat för utvecklingen nu plötsligt byta sida då Sarnecki nu plötsligt delvis delar den uppfattningen. Och detta för att han är jude?
Jag förstår faktiskt inte logiken. Förklara gärna ditt resonemang.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in