Citat:
Ursprungligen postat av
TakeYouOnACruise
Ja, vad ska man säga? Sent skall syndarna vakna. Kriminologen Per-Olof Wikström är inte förvånad över utvecklingen i Sverige och ställer sig kritisk till att Brå slutat föra statistik över invandring och brottslighet.
Utdrag ur artikeln;
https://fof.se/tidning/2018/2/artikel/laget-ar-javligt-allvarligt
Vidare säger, enligt min mening, en av Sveriges vettigaste kriminologer Per-Olof-Wikström (professor vid Cambridge) att han inte är förvånad över den svenska utvecklingen:
Och apropå den känsliga frågan om brott/etnicitet säger han:
Är det inte hög tid att BRÅ återupptar forskningen kring invandring/brottslighet? Om läget nu är så allvarlig som experter på området vill göra gällande.
Även om man nu återupptar forskningen kring invandring/brottslighet så kommer den sanna bilden aldrig presenters. Det är politiska skäl att det gått så långt. Det är politiska skäl man ljugit, mörklagt spridit propaganda och stigmatiserat de som varit kritiska.
PK-giftet finns överallt i hela myndighetssverige. Så sent som i veckan satte MSB det tredje största riksdagspartiet SD tillsammans med NMR och kletade fake news på dem. MSB!
Jag gör mig inga illusioner. BRÅ kommer leverera ett beställningsjobb så mer resurser kan läggas på dem som förstör Sverige.
Citat:
Ursprungligen postat av
elmheden
Bägaren har börjat att tippa över, och ironin är att just de som sjöng högst och starkast i änglakören är desamma som nu kommer att gå främst i ledet och leda jakten på en syndabock för hur det kunde bli så här illa.
Tidningarna kommer skriva spaltmeter efter spaltmeter om varför man inte kunde förutse och motarbeta den här utvecklingen, väl medvetna om att de själva spelat en stor roll i den förnekelseprocess som satt resulterat i eländet.
Alla människor som på riktigt är förvånade över den utveckling vi nu ser förtjänar inget mindre än en rejäl örfil. Det är pinsamt att man inte dragit sig att spela bort sin egen, sina barns och sina barnsbarns framtid i jakten att dämpa den egna ångesten och känslan av otillräcklighet.
Sverige är nu ett land det där det mördas, kidnappas, våldtas och skjuts var och varannan dag. Vänj er, och hoppas att ni tycker det var värt det ni lågintelligenta kreatur som vägrat vägrat vägrat ta till er fakta och kallat oss rasister vi som försökt påtala att denna problematik bör vi, utan underliggande värderingar, ta till oss och försöka tackla. Skäms på er!
Jag tror att vanliga människor kan agera så, dvs de som hållit i PK flaggan eftersom det varit riskfritt längre fram kommer vara de som är mest aggressiva och hatiska när det med tiden ska städas.
Däremot tror jag inte MSM och PK kommer göra det. De kommer fortsätta mörka, ljuga och skylla på dem som varit kritiska.
Vore MSM och 7K bara korkade kunde man förväntat sig att de vänder men de är köpta/korrupta/ideologiskt övertygade/hotade till sitt agerande av utländska intressen.