2018-02-08, 00:13
Medlem
Tittar ofta på nyhetsprogrammet Aktuellt klockan 21:00 på kanal 2, och börjar bli jävligt less på ämnen som tas upp som egentligen inte har så stort nyhetsvärde...
Ett bra exempel är onsdagen 7/2 den sändningen kl 21:00 handlade i 20 jävla minuter om att det föds mindre antal barn med downs syndrom.
Och då är det som vanligt några experter inbjudna och det ska debatteras och den där programledaren kan för fan aldrig sluta ställa frågor på frågor så det aldrig tar slut.

Ska dom inte förmedla nyheter? Varför har det istället blivit ett jävla debattprogram?
Citera
2018-02-08, 00:17
Avstängd
Det är hela upplägget. Rapport kör nyheter rakt av, Aktuellt fördjupar sig i något ämne för dagen.
Citera
2018-02-08, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Det är hela upplägget. Rapport kör nyheter rakt av, Aktuellt fördjupar sig i något ämne för dagen.
Är det så?
Dom tycker säkert Sverige går som tåget..
Citera
2018-02-08, 01:24
Medlem
rough-justices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knoxportion
Tittar ofta på nyhetsprogrammet Aktuellt klockan 21:00 på kanal 2, och börjar bli jävligt less på ämnen som tas upp som egentligen inte har så stort nyhetsvärde...
Ett bra exempel är onsdagen 7/2 den sändningen kl 21:00 handlade i 20 jävla minuter om att det föds mindre antal barn med downs syndrom.
Och då är det som vanligt några experter inbjudna och det ska debatteras och den där programledaren kan för fan aldrig sluta ställa frågor på frågor så det aldrig tar slut.

Ska dom inte förmedla nyheter? Varför har det istället blivit ett jävla debattprogram?

Som en flashbackare skriver så är SVTs upplägg att Rapport kör raka nyheter och Aktuellt lite mer debatt. Jag tycker Aktuellt är roligast att titta på. Jag skriver "roligast" då jag inte alltid tycker de är sakliga och tar upp rätt slags frågeställningar. Lite lyteskomik över det hela nuförtiden.
Citera
2018-02-08, 06:46
Bannlyst
Och jag förmodar att det är kärringen Anna Hedenmo som täcker upp all plats i rutan varenda djävla kväll. Rätta mig om jag har fel för hon är kanske ledig ibland.

Får mig dock att tänka tillbaka när sportspegelns personal var densamma i 20 års tid.

Slängde för övrigt ut TVn 2012 och slutade att betala för skiten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in