2018-02-06, 17:02
Medlem
Fagerhults avatar
Finns väl en del trådar om detta, bland annat en gigantisk sådan.

Men ja det stämmer. Dopaminet som frigörs vid porrtittande och runkning gör så att vi känner oss tillfredsställda och inte söker andra kickar i vardagen.
Citera
2018-02-06, 17:12
Medlem
Har man klinisk depression så är porr och runka det sista man tänker på.
Svårt att sluta med nåt man inte håller på med.
Sen är ju inte allt svart eller vitt heller.
Senast redigerad av bul-11-33 2018-02-06 kl. 17:16.
Citera
2018-02-06, 17:35
Medlem
TorbjornNilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagerhult
Finns väl en del trådar om detta, bland annat en gigantisk sådan.

Men ja det stämmer. Dopaminet som frigörs vid porrtittande och runkning gör så att vi känner oss tillfredsställda och inte söker andra kickar i vardagen.

Nä, det handlar inte om nått dopamin hit eller dit. Det handlar om kåthet. Gå och göm dig.
Stora tråden om att sluta runka är nått annat. Det är bögar som sitter där och diskuterar med varandra. Av andra orsaker. De har fått för sig att de kan sluta runka m.m. Bara trams.

En gång skypade jag från Pattaya och frågade mig kompis om lite råd. Jag kände mig så grymt deppad. Jag sa att jag inte hade nått att göra. Han sa då, räcker det inte med kvinnorna eller vad är det med dig?
Det stämde. Anledningen till att jag var deprimerad var at jag lät första hora som jag träffade tömma mig. Sen var allt över såklart, så jag drog ut på det istället och började bli alltmer pervers och syssla med konstiga saker. Det hjälpte.
Citera
2018-02-06, 17:38
Medlem
TorbjornNilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bul-11-33
Har man klinisk depression så är porr och runka det sista man tänker på.
Svårt att sluta med nåt man inte håller på med.
Sen är ju inte allt svart eller vitt heller.
Vadå klinisk depression..? Vad är det.. Ger jag en sån person lite tjack så är han ju inte deprimerad längre. Signalsubstanser bara.
Citera
2018-02-06, 20:00
Medlem
I en djup depression finns ingen vilja att delta i omvärlden. Man känner inget för någonting. Jag kan säga att när jag var i mitt djupaste mörker var det enda som konsumerade mig konstant tankarna på att avsluta livet men jag orkade inte ens göra handling av tankarna förrän hämningen släppte men jag fortfarande var djupt deprimerad.

Att ha sex då fanns inte ens på världskartan. Kåthet helt bortblåst.
Citera
2018-02-06, 20:40
Medlem
FETochFULs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tradgardsflum
I en djup depression finns ingen vilja att delta i omvärlden. Man känner inget för någonting. Jag kan säga att när jag var i mitt djupaste mörker var det enda som konsumerade mig konstant tankarna på att avsluta livet men jag orkade inte ens göra handling av tankarna förrän hämningen släppte men jag fortfarande var djupt deprimerad.

Att ha sex då fanns inte ens på världskartan. Kåthet helt bortblåst.

Presic o känner igen mig i det gabrielle skriver.
Du är det ej nu ? Hur kommer man ur det här ?
Det mesta är väldigt motigt och ingenting är kul.
Citera
2018-02-07, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FETochFUL
Presic o känner igen mig i det gabrielle skriver.
Du är det ej nu ? Hur kommer man ur det här ?
Det mesta är väldigt motigt och ingenting är kul.

Lite OT men jag är inte djupt deprimerad längre "bara" måttligt... Allt är fortfarande en jävla kamp och jag får oftast tvinga mig att göra saker trots att inget är kul. Vissa dagar mår jag helt okej och då brukar jag passa på att göra sånt jag inte orkar annars. Tex laga mycket, näringsrik mat så att jag alltid har mat i frysen, städa undan så att det blir lite mindre kaos på utsidan.

Jag äter medicin och har kbt-samtal varvat med enbart samtalsstöd beroende på hur jag mår just den dagen. Jag har kontakt med AF och FK för framtida arbetsträning. Jag försöker helt enkelt bygga upp mig på nytt. Jag har haft depressioner (iallafall en) innan men denna gången är det absolut värst. Och ju fler depressioner desto längre återhämtning så jag försöker att inte stressa fram något utan det får ta sin tid då jag är ung och är privilegierad nog att kunna ta min tid. Hoppas du kommer framåt snart!
Citera
2018-02-07, 14:11
Medlem
nonameds avatar
Testosteron brist har koppling till depression så varför inte. Klart det kan ha en koppling.
Citera
2018-02-07, 14:56
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nonamed
Testosteron brist har koppling till depression så varför inte. Klart det kan ha en koppling.

Ja det sägs så men vi kvinnor har ju inget testoteron.
Vad beror vår depression på då i sådana fall.
Östrogenbrist?
Citera
2018-02-07, 15:24
Medlem
nonameds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Ja det sägs så men vi kvinnor har ju inget testoteron.
Vad beror vår depression på då i sådana fall.
Östrogenbrist?
Det stämmer inte. Kvinnor har testosteron och män har östrogen. Balansen är bara olika. Studien jag läste om var för män så lite ligger det i vad du säger. Har för mig att det är testosteronet hos kvinnor som gör kåtheten om man nu ska uttrycka sig så. Kan ha fel. Så rätta mig gärna med fakta.
Citera
2018-02-07, 17:44
Bannlyst
depression är en djupare form av total hopplöshet , man har förlorat hoppet om allt
sex botar inte detta tillstånd , då känslor och lustar inte existerar i detta tillstånd
en djupt deprimerad balanserar endast mellan liv och död i tankarna
och orkar / vill inte annat än att avsluta eller försöka överleva situationen
avsaknaden av sex och sexuella känslor förvärrar depression ,
vissa sex missbrukar i tron att depression ska försvinna , men ofta blir det värre i stället
då avsaknaden av känslor vid sex upplevs som utnyttjande och förnedrande av den med depression

kravlös närhet och att ha någon som lyssnar på riktigt
samt kan ge stöd över lång tid kan hjälpa mycket för vissa .
men många har inte sådant att ta till
då många av de deprimerade försvinner in
i sin egen ensamhet
Citera
2018-02-07, 18:00
Medlem
TorbjornNilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adrenalinlife
då känslor och lustar inte existerar i detta tillstånd

Du verkar tala utifrån dig själv. Finns det någon studie som visar att män slaknar vid depression?
Jag tror inte att det är så och det kan man utnyttja genom att snöa in på perversa grejor, så länge man håller trycket uppe så att säga
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in