2018-02-06, 04:14
Medlem
bralesss avatar
Jag söker fullkomligt desperat efter svar nu. Det är något i min bröstkorg som alldeles som vibrerat i över en vecka. Till en början gick det i intervaller och skedde oftast nattetid, då det även väckte mig till klarvaken. Nu har det hållt i sig längre stunder och har sista dygnet varit mer statiskt. Viktigt att poäntera är att jag har varit på akuten där de tog EKG, så det är ej förmaksflimmer vilket man initialt skulle kunna tro.. Fast nu vettefan, det är så påtagligt att jag börjar nästan tro att de förväxlat mitt EKG med någon annans..

Kan tillägga att jag sedan tidigare lider av ångest (men aldrig läst om någon som drabbats av vibrerande bröstkorg som symptom) samt att jag för 1 vecka sedan slutade dricka alkohol efter att ha druckit 4-5 ggr i veckan i 1 års tid. Kan sistnämnde spela in? Men det är heller inte några typiska alkoholist-skakningar, utan som sagt vibrationer. Hjärtat rusar inte heller, utan jag känner att det slår i normaltakt.

Snälla hjälp mig med förslag på vad detta kan vara, jag orkar inte vakna av detta besvär mer, blir tokig snart..
Citera
2018-02-06, 04:39
Bannlyst
Jag upplever samma sak.

Du kan läsa min tråd.

Om du får reda på svaret på vad det är så pm:a mig.
Citera
2018-02-06, 04:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ekonomista
Jag upplever samma sak.

Du kan läsa min tråd.

Om du får reda på svaret på vad det är så pm:a mig.

Jag käkar medicin mot högt blodtryck, logimax forte och enalapril stada 10 mg både.
Citera
2018-02-06, 04:42
Bannlyst
Låter som ångest.

(FB) Andfådd på natten, vibration i kroppen och ångest.

https://www.netdoktor.se/psykiatri/stress-utmattningssyndrom/forum/vilka-symptom-pa-stressutmattning-har-ni-upplevt/
Citera
2018-02-06, 09:31
Medlem
udons avatar
du har precis slutat dricka 4-5 gånger i veckan? Hur mycket drack du då?

låter som du håller på att tända av --> ångest.
Citera
2018-02-06, 15:39
Medlem
bralesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av udon
du har precis slutat dricka 4-5 gånger i veckan? Hur mycket drack du då?

låter som du håller på att tända av --> ångest.

Iof "bara" 2-3 eller ca 2 glas vin vid varje tillfälle, men kanske ändå påverkar?
Citera
2024-05-16, 06:02
Medlem
Hej
Blev du klokare på vad som låg bakom dina vibrationer i bröstkorgen? Försvann det av sig själv?
Har exakt samma symptom men blir inte klokare
Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in