2018-02-05, 10:40
Medlem
Nosebleedsections avatar
Tycker de siffrorna sjunkit chockerande mycket de senaste veckorna och nuförtiden när jag går in på aktuella ämnen är det alltid bara ett par hundra som läser de "samhällsaktuella trådarna", även om det är happy hour under kvällstimmarna.

Stämmer min iakttagning eller har flashbacks läsare flytt forumet i någon slags masspsykos för att inte hamna på listor inför valet (). Eller kanske det kanske är en massa nyårsbeslut att sluta med flashbackandet?!

Inbillar mig säkert men undrar ifall andra noterat samma sak, tycker det ser ytterst märkligt ut.
Citera
2018-02-05, 10:47
Avslutad
Håller med, men är ganska förtegen om att flashback håller på att dö ut, som jag nämnt i andra inlägg så tror jag att vi är försenade typ, 10 år till detta forum.
Citera
2018-02-05, 12:15
Medlem
BigFatCones avatar
Alltså. Det finns ju rätt många andra trådar att välja på förutom dom som finns på AÄ.
Citera
2018-02-05, 15:20
Medlem
Som-Gjutens avatar
En bidragande faktor, i alla fall för mig.. är alla dessa jävla tramstrådar som dyker upp som ogräs, det gör mig ganska avtänd på att sitta och läsa igenom alla trådar som publiceras :/

Då spenderar jag tiden med något annat nöje istället
Citera
2018-02-05, 15:29
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-Gjuten
En bidragande faktor, i alla fall för mig.. är alla dessa jävla tramstrådar som dyker upp som ogräs, det gör mig ganska avtänd på att sitta och läsa igenom alla trådar som publiceras :/

Då spenderar jag tiden med något annat nöje istället
Som sagt så behöver man ju inte nödvändigtvis läsa i bara Nya eller Aktuella Ämnen. Det finns liksom säkert över en miljon trådar som man kan läsa och skriva i.
Citera
2018-02-05, 15:32
Medlem
Som-Gjutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Som sagt så behöver man ju inte nödvändigtvis läsa i bara Nya eller Aktuella Ämnen. Det finns liksom säkert över en miljon trådar som man kan läsa och skriva i.

Ah jo det är sant!
Många guldkorn kan hittas när man gräver runt lite

Kom och tänka på en annan anledning, men det kanske är lite långsökt...
Ju mer media nämner Flashback, desto flera ljusskygga håller sig undan pga nojjigheten kanske? haha!
Citera
2018-02-05, 15:34
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ju mer media nämner Flashback, desto flera ljusskygga håller sig undan pga nojjigheten kanske? haha!
Nä, det är nog bara för att det inte händer så mycket i världen just nu. Under #metoo-karusellen var det ju fullt drag och rimligen en rekordperiod vad gäller besökare.
Citera
2018-02-05, 15:41
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ah jo det är sant!
Många guldkorn kan hittas när man gräver runt lite

Nej, det tror jag inte. Visst outade Researchgruppen några användare men det var ju uppenbarligen allt dom hade att komma med så jag vågar säga att säkerheten fortfarande är god på forumet.

Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Nä, det är nog bara för att det inte händer så mycket i världen just nu. Under #metoo-karusellen var det ju fullt drag och rimligen en rekordperiod vad gäller besökare.
Ja, det ligger en del i det. Det var faktiskt inte så jättelänge sen nästan 30K besökare hade varit ett rekord.
Citera
2018-02-05, 16:34
Medlem
KiaWs avatar
I skrivande stund har tex Aktuella brott och kriminalfall 2748 besökare vilka naturligtvis fördelas över flera trådar i forumsdelen. Även om det ligger några trådar under AÄ är det alltså ingen tråd som är extra intressant.

Sen kan påtalas att en forumsdel vars trådar sällan hamnar under AÄ är Medicin och hälsa och har i skrivande stund 1475 besökare, så det går inte att mäta utifrån antalet läsare i enstaka trådar som ligger under AÄ.
Citera
2018-03-10, 17:24
Medlem
hostvinds avatar
Jag har också noterat att antalet läsare i de populäraste trådarna har varit onormalt lågt i åtminstone en månads tid.

Har det skett en ändring i vad som krävs för att man ska räknas som en läsare i en tråd? Vore intressant att höra från admin!
Citera
2018-03-10, 17:24
Bannlyst
Ja, vore underligt annars sett ur ett procentuellt perspektiv!
Citera
2018-03-10, 17:55
Medlem
Gabriel2017s avatar
Jag tror det går i vågor. Händer det inga stora nyheter så minskar aktiviteten. Man måste nog jämnfördelat det med liknande forum, och det finns väl knappt. Här kan man hitta allt mellan himmel och jord. Forumet kommer leva länge till, jag kommer återkomma till och från. Flashback är yttrandefrihet, här har alla en röst.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in