2023-02-11, 23:29
Medlem
Haha, en av de nominerade i kategorin Årets hetero - läkaren Finn Filén.
Citera
2023-02-11, 23:57
Medlem
picapicans avatar
Snickar-Björn fick kvällen till ära dela ut pris, nyutkommen som Lee. Hur fan klär sig Molly Hammar? Stay ups och kort nattlinne till den kroppen, mage som på en höggravid och ingen behå.

Givetvis sitter Annie Lööf och Murre bland hela Sveriges bög, flat och- transsällskap.

Herrejösses...
Citera
2023-02-12, 01:21
Avstängd
LuiLuis avatar
Är denna galas syfte endast för inbördes beundran eller har jag missat något? Det är väl inte förbjudet att vara en hen, bi, homo, hetero, trans, icke binär mm mm mm mm mm mm mm mm…i detta landet?

Samlar galan in pengar eller bidrar den till något samhällsnyttigt?
Eller är galans syfte att man ska stå där utklädd som en stackars skadeskjuten gatflicka och flaxa med fjädrarna så paljetter å glitter flyger all världens väg å kraxa fram ”meeeen shit asså, va top notch ja e, asså för jag veeeerrrkliiiigen elssskaaar er alla sååå mycke asså”

Va?
Citera
2023-02-13, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Determinister
Stör mig lite på att man aldrig sänder den live, varför?

Galan är över 3h lång. Det skulle nog bli för långt att sända direkt på TV.
Citera
2023-02-13, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuiLui
Är denna galas syfte endast för inbördes beundran eller har jag missat något? Det är väl inte förbjudet att vara en hen, bi, homo, hetero, trans, icke binär mm mm mm mm mm mm mm mm…i detta landet?

Eller är galans syfte att man ska stå där utklädd som en stackars skadeskjuten gatflicka och flaxa med fjädrarna så paljetter å glitter flyger all världens väg å kraxa fram ”meeeen shit asså, va top notch ja e, asså för jag veeeerrrkliiiigen elssskaaar er alla sååå mycke asså”

Va?

Film är inte heller förbjudet men ändå finns Guldbaggen.

Gissar att den finns för att hylla och uppmärksamma personer som bidragit till bra saker inom HBTQ+.
Citera
2023-02-13, 21:18
Avstängd
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gula-Gardiner
Film är inte heller förbjudet men ändå finns Guldbaggen.

Gissar att den finns för att hylla och uppmärksamma personer som bidragit till bra saker inom HBTQ+.

Intressant. Bra saker inom HBTQ+, skriver du.
Vad för bra saker?
Citera
2023-02-14, 11:02
Medlem
Citat:
Intressant. Bra saker inom HBTQ+, skriver du.
Vad för bra saker?

Två exempel: En film med HBTQ+ representation, eller någon som stått upp för HBTQ+ på sociala medier.
Citera
2023-02-14, 13:43
Medlem
Citat:

Va?

Avsikten är att visa ett föredöme, så att personer som du äntligen skall våga dig ut ur garderoben
Citera
2023-02-14, 13:43
Citat:
Två exempel: En film med HBTQ+ representation, eller någon som stått upp för HBTQ+ på sociala medier.
Vad är målet?
Citera
2023-02-14, 14:35
Avstängd
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av komocka
Avsikten är att visa ett föredöme, så att personer som du äntligen skall våga dig ut ur garderoben

Ja jisses… då är jag bedrövad att jag måste meddela att de har misslyckats om det skulle vara syftet för hemligheten med mig serru, är att jag skulle aldrig i livet ens tänka tanken att vara så skamsen att behöva gömma mig i en garderob.
Jag står stolt för den jag är född till.
De du!
Citera
2023-02-14, 14:43
Avstängd
LuiLuis avatar
Citat:

Okej. En film. Vad för film? Vad har filmen för budskap och betydelse för dessa KNTQ+ personers fortsatta liv?
Sedan nämner du:
”Någon som stått upp för HBTQ+ på sociala medier”
Okej. Vem var denna ”någon” och vad har denna ”någon” gjort som är så bra för dessa personer? Hur kommer det sig att ”någon” måste stå upp för HBTQ+ personer, har de inga egna ben att stå på? Eller är de oxå bortopererade?
Citera
2023-02-14, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Vad är målet?

Att människor ska kunna få vara dem dom är.

Vad är målet med att hylla på fotbollsgalan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in