2018-02-04, 11:52
Bannlyst
Kort och gott. Är det ett outtalat krav att man måste ha vänner för att överhuvudtaget kunna ha möjlighet att skaffa flickvän?

Kan kvinnor inte vara med män som är ensamma? Vad beror det på?
Citera
2018-02-04, 11:55
Medlem
Kvinnor söker män efter status, har du inga vänner så har du låg status och är därför inget pojkvänsmaterial.
Har du inga vänner, håll det för dig själv. Är du bara hemma hela veckorna, håll det för dig själv, dra ett par meningslösa vita lögner för att inte verka vara en kuf.
Citera
2018-02-04, 11:58
Bannlyst
Krav är det inte men det underlättar. Bilder på facebook där du är glad med vänner etc tyder på att du har aktiv livsstil och värdesätter relationer.

Dessutom vill kvinnor vara i utvecklande relationer med mycket äventyr. Ju mer vänner desto lättare tillgång till action i vardagen.
Citera
2018-02-04, 12:00
Medlem
Dawlishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goldcashier
Kort och gott. Är det ett outtalat krav att man måste ha vänner för att överhuvudtaget kunna ha möjlighet att skaffa flickvän?

Man blir väl inte supervässad socialt om man inte umgås med andra människor, varpå kvinnor naturligt tar ett kliv tillbaka.

Jag hade nog lyft på ögonbrynen åt någon som inte har några sociala kontakter.
Citera
2018-02-04, 12:02
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:

Nej, det är väl inget outtalat krav. Däremot heter det ju flickvän. Tanken är ju alltså att du ska kunna umgås med henne som om hon vore din kompis. Inte bara ha sex alltså.

Saknar man vänner så kan ju det innebära att man inte är så bra på att umgås, eller inte vill ha vänner. Det är ju inga bra förutsättningar för att en kvinna ska vilja bli din flickvän. Men det handlar nog inte om att hon räknar hur många vänner du har, snarare handlar det om din respons till andra människor. Och till henne.
Citera
2018-02-04, 12:04
Medlem
Det normala är att ha ett socialt nätverk eftersom majoriteten av människor är sociala. Samtidigt så har vi aldrig varit så ensamma som nu.

Man måste hitta någon som passar. Jag hade riktigt jobbigt som yngre när killarna ifrågasatte mig hela tiden med varför jag inte rest, föreslog en massa stora tillställningar med fullt av folk, fester och annat om man skulle ses. När man blir äldre lugnar det ner sig även om jag tror att majoriteten inte tycker att man är mycket att ha om man gillar att lära känna i lugn och ro, inte bryr sig om status gällande vare sig själv eller killen, skjuta på aktiviteter och först bara vara tillsammans. Jag hittar inte sådana killar så ofta men ja självklart många fler som över 30 än 20.

Hur gammal är du?
Citera
2018-02-04, 12:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dawlish
Man blir väl inte supervässad socialt om man inte umgås med andra människor, varpå kvinnor naturligt tar ett kliv tillbaka.

Varför? Hade du gjort det även om personen var etablerad i övrigt?

Män har ju knappast samma krav om kvinnan. Jag skiter fullständigt i om kvinnan är ensam. Eller snarare så ser jag det som en fördel om hon är ensam men när en man är ensam så är det tvärrökt.
Citat:
Ursprungligen postat av Schablonbild
Det normala är att ha ett socialt nätverk eftersom majoriteten av människor är sociala. Samtidigt så har vi aldrig varit så ensamma som nu.

Man måste hitta någon som passar. Jag hade riktigt jobbigt som yngre när killarna ifrågasatte mig hela tiden med varför jag inte rest, föreslog en massa stora tillställningar med fullt av folk, fester och annat om man skulle ses. När man blir äldre lugnar det ner sig även om jag tror att majoriteten inte tycker att man är mycket att ha om man gillar att lära känna i lugn och ro, inte bryr sig om status gällande vare sig själv eller killen, skjuta på aktiviteter och först bara vara tillsammans. Jag hittar inte sådana killar så ofta men ja självklart många fler som över 30 än 20.

Hur gammal är du?
30, har det väldigt bra ställt i övrigt. Bra jobb och så vidare. Ser bra ut om än alldeles för ung för min ålder. Helt ensam och det är rätt segt. Vet inte hur jag ska ta mig ur det här. Jag är aktiv och tränar osv.
Citera
2018-02-04, 12:17
Medlem
Dawlishs avatar
Citat:
Varför? Hade du gjort det även om personen var etablerad i övrigt?

Män har ju knappast samma krav om kvinnan. Jag skiter fullständigt i om kvinnan är ensam. Eller snarare så ser jag det som en fördel om hon är ensam men när en man är ensam så är det tvärrökt.

30, har det väldigt bra ställt i övrigt. Bra jobb och så vidare. Ser bra ut om än alldeles för ung för min ålder. Helt ensam och det är rätt segt. Vet inte hur jag ska ta mig ur det här. Jag är aktiv och tränar osv.

Vad menar du med "varför"? Om du inte utsätts för sociala sammanhang så utvecklas inte din förmåga att interagera med nya och olika människor. Det är väl rätt givet?

Att du sedan inte har vänner innebär att du inte utsätter dig för nytt socialt interagerande, vilket i princip innebär att dina intressen är begränsade till det som sker i ditt hem, eller inga alls. Det är väl sisådär?

Nej, det förstås. Mäns krav är i princip "ligger med mig och har det gött ihop". Kvinnor har milslånga listor på vad de vill ha.

Du är inte körd, men ett tips är ju att utsätta dig för nya människor och miljöer, annars lär du ju inte träffa några kvinnor direkt heller?
Citera
2018-02-04, 12:17
Medlem
Dawlishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nospheratu
Nej, det är väl inget outtalat krav. Däremot heter det ju flickvän. Tanken är ju alltså att du ska kunna umgås med henne som om hon vore din kompis. Inte bara ha sex alltså.

Saknar man vänner så kan ju det innebära att man inte är så bra på att umgås, eller inte vill ha vänner. Det är ju inga bra förutsättningar för att en kvinna ska vilja bli din flickvän. Men det handlar nog inte om att hon räknar hur många vänner du har, snarare handlar det om din respons till andra människor. Och till henne.

Detta är vad jag försökte förmedla TS.
Citera
2018-02-04, 12:28
Medlem
Det är lättare för dig att träffa en tjej om du har vänner. Umgås du inte med någon är det ju svårt att träffa just en tjej som kan bli din flickvän. Så umgås med människor av båda könen. Gå på fester, prata och dansa så ökar dina chanser ordentligt.
Citera
2018-02-04, 12:32
Bannlyst
Citat:
Vad menar du med "varför"? Om du inte utsätts för sociala sammanhang så utvecklas inte din förmåga att interagera med nya och olika människor. Det är väl rätt givet?

Att du sedan inte har vänner innebär att du inte utsätter dig för nytt socialt interagerande, vilket i princip innebär att dina intressen är begränsade till det som sker i ditt hem, eller inga alls. Det är väl sisådär?

Nej, det förstås. Mäns krav är i princip "ligger med mig och har det gött ihop". Kvinnor har milslånga listor på vad de vill ha.

Du är inte körd, men ett tips är ju att utsätta dig för nya människor och miljöer, annars lär du ju inte träffa några kvinnor direkt heller?
Ja visst, men jag vet inte vad jag ska göra mer än vad jag har gjort. Ut på krogen? Kört. Jag är med i en klubb, segling och vindsurfing. Där är det lika kört. Bor ensam, känner ingen. Träffar jag nån via nätet så suger det. Kvinnan velar och sakta rinner det ut. Dejting öht är skit osv.
Citera
2018-02-04, 12:35
Bannlyst
Citat:

Varför tänker ni kvinnor hela tiden så in i helvete svartvitt?

Det finns ett stort jävla mörkertal på män som är riktigt vassa socialt men som av någon anledning inte har någon etablerad vänkrets sedan gymnasiet och som inte har möjlighet att hänga med kvinnor.

Det är just detta som är problemet, ni försätter dessa män i en spiraltrappa nedåt. Moment 22, du måste ha jobb för att ha erfarenhet men erfarenhet för att få jobb.

Erkänn bara att er sjuka natur gör att ni bara dras till män med hög social status. Det har egentligen inte mycket att göra med hur duktig du är på att prata.

Jag var ute och dansade i fredags när högskolans kår anordnade en fest. Gissa vilka tjejerna gick till på dansgolvet? Jo de männen som har högst status i kåren, som varit faddrar i nollning, ordförande osv.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in