2006-01-23, 00:40
  #13
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gshumway
Hehehe, yra telefonsamtal av typen "Kom och hämta mig för fan! Jag är rädd och vet inte var jag är!" kan förekomma...

Den som har tendens att bli väldigt nojjig ska nog hålla sig borta från kristallerna.

haha.. jaaa.. exakt så.. hohoho..

eller den som inte gillar att slira runt..
Citera
2006-01-23, 00:50
  #14
Medlem
melodins avatar
det finns i sverige

det finns isverige... men oftar är det utblandat...du märker om det är
meta.. man är vaken mycket länger, sen kan man se lite mer roliga saker
Citera
2006-01-23, 00:53
  #15
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av melodin
det finns isverige... men oftar är det utblandat...du märker om det är
meta.. man är vaken mycket länger, sen kan man se lite mer roliga saker

meta är inte mer hallucinoget än vanligt sulfat.. hallisarna dyker upp när hjärnan blir trött, det händer även om man är vaken utan tjack..
Citera
2006-01-23, 01:33
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av melodin
det finns isverige... men oftar är det utblandat...du märker om det är
meta.. man är vaken mycket länger, sen kan man se lite mer roliga saker

Märka att det är metamfetamin lär man ju göra, men oftast så bör man ha en aning om det redan före intaget. Dels så ser det ofta inte ut som vanligt tjack, dels så brukar det kosta mer, och din kran talar väl om vad det är han säljer? Jag skulle då aldrig handla av någon som inte vet/talar om vad han har för grejor i sina påsar.
Citera
2006-01-23, 01:38
  #17
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gshumway
Märka att det är metamfetamin lär man ju göra, men oftast så bör man ha en aning om det redan före intaget. Dels så ser det ofta inte ut som vanligt tjack, dels så brukar det kosta mer, och din kran talar väl om vad det är han säljer? Jag skulle då aldrig handla av någon som inte vet/talar om vad han har för grejor i sina påsar.

fast det är skillnad på att veta och säga.. jag har varit med om att snubben kommer och säger att det är meta när det i själva verket är vanligt jävla kletitg sulfat..
Citera
2006-01-23, 01:48
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
fast det är skillnad på att veta och säga.. jag har varit med om att snubben kommer och säger att det är meta när det i själva verket är vanligt jävla kletitg sulfat..

Dålig stil. Samhället är på väg utför. Vem fan skall man lita på om inte ens knarkhandlarna är ärliga?

Du borde skriva till Plus, så kanske Sverker kan ta upp det här problemet i TV! (Om inte annat så vore det kul att se om du får något svar från redaktionen...)
Citera
2006-01-23, 02:12
  #19
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gshumway
Dålig stil. Samhället är på väg utför. Vem fan skall man lita på om inte ens knarkhandlarna är ärliga?

Du borde skriva till Plus, så kanske Sverker kan ta upp det här problemet i TV! (Om inte annat så vore det kul att se om du får något svar från redaktionen...)


Citat:
Vi fick ett mail här från BFC i Västerås. Han skriver att hans langare ibland påstår att hans varor är nåt annat än vad det visade sig vara. Vi har en av hans kontakter i studion här idag. Du Thomas har alltså påstått att du har har haft meta-ameftamin till försäljning men det visade sig vara polskt fultjack. Ska det vara på det här viset, ska det verkligen det?!


nåt åt det hållet..
Citera
2006-01-23, 16:31
  #20
Medlem
slaeshs avatar
ok.. vill helt klart testa detta någon gång!

är det någon av er som har någon aning om varför inte meta existerar mer i sverige eller?? efedrin är väl inte så dyrt i de länderna där vanligt tjack görs eller???
Citera
2006-01-23, 17:02
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slaesh
ok.. vill helt klart testa detta någon gång!

är det någon av er som har någon aning om varför inte meta existerar mer i sverige eller?? efedrin är väl inte så dyrt i de länderna där vanligt tjack görs eller???

Det lär vara en fråga om tillgång på råvaror. Har man fenylpropanolamin eller fenylaceton till hands så gör man amfetamin; har man efedrin eller pseudoefedrin så gör man metamfetamin. Jag är ingen kemist, men så lyder den vanliga förklaringen.

Metamfetaminet i Sverige har oftast sitt ursprung i Litauen eller Estland; amfetamin kommer vanligtvis från Belgien, Nederländerna eller Polen. Åtminstone Litauen är dock ett land där båda sorterna framställs.
Citera
2006-01-23, 17:06
  #22
Medlem
WLXs avatar
Är det inte så att i USA kan man köpa efedrintabletter på var och varannan mack/snabbköp? Hade vi haft enkel tillgång till billigt efedrin i Sverige hade nog metamfetamin varit dominerande även här.
Citera
2006-01-23, 17:39
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WLX
Är det inte så att i USA kan man köpa efedrintabletter på var och varannan mack/snabbköp? Hade vi haft enkel tillgång till billigt efedrin i Sverige hade nog metamfetamin varit dominerande även här.

Det var väldigt enkelt att komma över efedrin i USA, vilket är anledningen till att metamfetamin dominerar där. Numera så är försäljningen kontrollerad, men det är fortfarande inte olagligt att inneha efedrin.

Metamfetaminet har fått så starkt fotfäste i USA att det alltid kommer att finnas där. Den mest sannolika effekten av inskränkningar i möjligheten att få tag på råvaror är att priset på metamfetaminet stiger.
Citera
2006-01-23, 17:56
  #24
Bannlyst
Jo det finns.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in