Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-02-03, 13:27
  #1
Medlem
Jag tittar inte jättemycket på serier även om det kan vara trevligt då och då, men ser hellre film.
Vilken är bäst om man vill ha mycket film att välja på?
Inte viktigt med de senaste filmerna men att det finns kvalitet, och att det finns många olika genres, gärna många klassiker fast ändå så pass många så man inte sett alla förr.
Citera
2018-02-03, 13:33
  #2
Medlem
Jag tycker att Netflix är bäst, har testat både Viaplay och HBO innan men Netflix tar priset.
Citera
2018-02-04, 11:11
  #3
Medlem
patrik-wids avatar
Jag skulle helt klart valt Viaplay om du bara skall välja efter filmerna och inte serierna.

När det gäller nya "storfilmer" är Viaplay helt överlägset Netflix. De få storfilmer Netflix köper in har man dessutom oftast kunnat se sedan länge på Viaplay. Det som talar till Netflix fördel är att de har en del klassiker ifrån 40-70-talet och det har väl Viaplay knappt någonting av (de har däremot en del ifrån 80-talet och framåt).

HBO har bra kvalitet på sina filmer, men utbudet är inte speciellt stort och är man någorlunda filmintresserad så har man förmodligen redan sett 90% av filmerna.
Citera
2018-02-05, 21:00
  #4
Medlem
Tack för svaren. Jättesvårt
Citera
2018-02-06, 17:51
  #5
Medlem
Någon som har erfarenhet av Google Play?
Citera
2018-02-06, 17:53
  #6
Medlem
C More använder jag och dom har en otroligt bra streamingtjänst tycker jag.
Citera
2018-02-06, 19:28
  #7
Medlem
Undrar samma sak!

Har både netfix och viaplay men tycker att bägge suger!! Jag vill se äldre filmer (läs 20 år eller äldre) men det går inte att hitta. Netflix har inte en enda Harrison Ford film och viaplay har inte en enda Tom Cruise som inte kostar extra (utöver måndadspriset). WTF!! Vart kan man se dessa gamla godingar?
Går ju att fulstreama men om man inte vill det?
Citera
2018-02-07, 20:08
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bradpaisley94
Undrar samma sak!

Har både netfix och viaplay men tycker att bägge suger!! Jag vill se äldre filmer (läs 20 år eller äldre) men det går inte att hitta. Netflix har inte en enda Harrison Ford film och viaplay har inte en enda Tom Cruise som inte kostar extra (utöver måndadspriset). WTF!! Vart kan man se dessa gamla godingar?
Går ju att fulstreama men om man inte vill det?

Google Play verkar ha vad du söker, men det är ju inget abonnemang där man kan se hur många filmer som helst för en fast summa. De filmer du söker kostar 29 kr/styck att se.
Citera
2018-02-08, 08:35
  #9
Medlem
patrik-wids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Besserschmitt
Google Play verkar ha vad du söker, men det är ju inget abonnemang där man kan se hur många filmer som helst för en fast summa. De filmer du söker kostar 29 kr/styck att se.
Det finns massor av ställen där man kan hyra streamad film. För att nämna några: SF Anytime, Plejmo, Blockbuster, Google Play, itunes och Microsoft Store. Sedan kan man också hyra film direkt ifrån en del bredbandsleverantörer, till exempel Com Hem och Telia.

Priserna kan variera en del, även på äldre filmer. Jag kollade upp vad Top Gun skulle kosta att hyra, och den kostade mellan 19kr (Blockbuster) och 39kr (itunes & Microsoft Store).
Citera
2018-02-08, 10:11
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Besserschmitt
Google Play verkar ha vad du söker, men det är ju inget abonnemang där man kan se hur många filmer som helst för en fast summa. De filmer du söker kostar 29 kr/styck att se.

Vet att dem går att hyra per styck men tänkte någonstans med månadspris? Behöver inte vara vara en Svensk hemsida.

Citat:
Ursprungligen postat av patrik-wid
Det finns massor av ställen där man kan hyra streamad film. För att nämna några: SF Anytime, Plejmo, Blockbuster, Google Play, itunes och Microsoft Store. Sedan kan man också hyra film direkt ifrån en del bredbandsleverantörer, till exempel Com Hem och Telia.

Priserna kan variera en del, även på äldre filmer. Jag kollade upp vad Top Gun skulle kosta att hyra, och den kostade mellan 19kr (Blockbuster) och 39kr (itunes & Microsoft Store).

Samma som ovan.
Citera
2018-02-09, 01:32
  #11
Medlem
Well, jag har Viaplay, Netflix, Cmore, HBO nordic.

Kan säga att Netflix är något man kommer utnyttja mest sedan Viaplay, HBO Nordic och sist Cmore.

HBO Nordic har en usel mediaspelare.
Citera
2018-02-26, 07:30
  #12
Medlem
Madagascars avatar
Hur står sig utbudet på iTunes i jämförelse?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback