2018-02-02, 10:50
Bannlyst
Jag har märkt att mitt hår blivit sämre och sämre. Får inte längre den där fina frisyren längre som jag fick för 1.5 år sedan. Min teori är att det har att göra med att jag i stor sett duschar håret med schampoo varje dag eftersom jag gymmar regelbundet och bastar efteråt och sen duschar med schampoo.

Har även använt mycket head and shoulders och aldrig använt balsam. Vad göra för att få tillbaka volymen?

Jag är kille och har medellångt hår.
Citera
2018-02-02, 10:52
Medlem
hakro807s avatar
Använd balsam? Eller skippa schampo de flesta duschar?
Citera
2018-02-02, 11:24
Medlem
Hanna.Viktorias avatar
Vilket schampo använder du? Många av de billigare sorterna torkar ut håret
Citera
2018-02-02, 17:08
Medlem
Använd endast schampo 1 eller 2 gånger i veckan, det behövs inte varje gång du duschar och skadar håret enormt. Ruffsa inte så hårt med handduken eftersom håret är som svagast när det är blött. Använd kokosolja i håret, när du gör det måste du använda schampo dock för det är olja. Eller låt det sitta i ett tag medans du e hemma. Använd ett schampoo som är skonsamt mot ditt hår. Undvik för mycket produkter i håret. Hårmousse ska nog vara bra för att öka volymen. Hår återhämtar sig inte per se när det är skadat så förvänta dig att det får växa ut nytt hår innan det blir perfekt.

EDIT: Balsam kan du alltid använda. Det skadar inte håret.
Citera
2018-02-02, 20:27
Medlem
15minFames avatar
Jag tvättar alltid håret efter träning så jag förstår inte dem som föreslår att du inte gör det. Usch.
Mina längder är också torra så jag använder 2-i-1 schampoobalsam först, sen balsam efter. Jag märker skillnad och håret är mindre torrt.
Citera
2018-02-05, 22:57
Medlem
Jag använder sällan shampoo, men tycker ändå att mitt hår blir väldigt torrt och stripigt. Ibland kör jag med kokosolja och då blir det bra, men man kan ju inte gå runt och lukta som en kokosnöt.
Finns det någon speciellt man ska leta efter i innehållsförteckningen om man vill ha ett shampoo som inte torkar ut?
Citera
2018-02-06, 00:16
Medlem
Inte undra på att du har torrt hår om du tvättar håret varje dag med skräpschampot head and shoulders och aldrig använder balsam.
Citera
2018-02-11, 13:32
Medlem
MissValeries avatar
Prova balsammetoden annars! Då tvättar man bara med balsam, mer skonsamt för håret och jag tycker att mitt hår har sett mycket bättre ut sedan jag började med det
Citera
2018-02-27, 19:32
Medlem
26cms avatar
shampoo utan sulfater. Eller testa balsammetoden, riktigt bra för de som tvättar håret ofta
Citera
2018-02-27, 20:47
Medlem
Håller med om att använda kokosolja i håret, enten efter eller före du tvättar håret. Kan också rekommendera att tvätta håret enbart med eplecider-vinäger, ungefär två gånger om veckan. Shampoo torkar ut mitt hår också, och fjärnar mycket av det skyddande fettet som naturligt finns i det. Men vinäger funkar jättebra. Gör ditt hår genomblött i duschen, sen masserar du in en blandning av ungefär 25% vinäger och 75% vatten och låt det sitta i håret ett par minuter, sen skyller du det helt ut. Att inte använde så allt för varmt vatten kan också hjälpa, och avslutta med kallt vatten.
Senast redigerad av N0rrb4gg 2018-02-27 kl. 20:54.
Citera
2018-02-28, 00:47
Bannlyst
Du kan testa något som heter volymbalsam. Köp det av en frisör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in