Citat:
Ursprungligen postat av
Dragonflash
Låt dig typ inte skrämmas för det är vad som händer oavsett vart du är. Polisen behöver bara kolla i sina register över personer de vet har varit inblandade i psykvården. Det finns inget modigt i vad grisarna gör utan de verkar till synes bara för att de inte har någonting särskilt för sig. Oavsett diagnos borde man söka annan hjälp vid egen misstanke om någonting. Det spelar ingen roll om det är psykolog eller präst. Jag har sett saker hända då även sådana har varit inblandade så det är egentligen inget konstigt med det fast det kan bli en saftig nota.
Får polisen verkligen registrera om man har eller har haft kontakt med psykvården? Jag har ju gjort en s.k. §7-undersökning (liten rättspsykiatrisk undersökning), men någon vidare utredning var inte aktuell enligt domaren. Men psykjournalen kvitterades ut av rättsläkaren, så huruvida den snurrar runt i rättsväsendet, eller om den destruerades, det vet jag inte.
Men visst, det har ju hänt att jag varit aggressiv o polisen kommit o hämtat mig o kört mig till psyket, så de lägger de väl in en notis i sitt register. De måste ju skriva rapport om varje händelse.
Nu blir jag aldrig aggressiv längre, men har hittat på lite annat som de varit intresserade av. Men de kommer o skojar om mina polisuniformer o mina handgranater, m.m. De är alltid sjysta, o jag förklarar ärligt om vad det nu är dom undrar över.
Men du nämner präst. Präster och advokater har däremot total tystnadsplikt, du kan erkänna vad som helst för dom, de får inte säga ett knyst! Om du har mördat någon, har vapen, tänker göra en masskjutning eller har en atombomb, det spelar ingen roll.