Citat:
Ursprungligen postat av
admin
kan numera endast skicka PM till administratörer och moderatorer.
Jag har indikatorer på att detta missbrukas, dvs att användare utnyttjar detta för att kunna PMa mods om saker som inte har med moderatorämbetet att göra. (exempelvis frågor ang trådar som moderatorn startat då denne inte varit mod exempelvis)
Föreslår därför att funktionen begränsas ytterligare - Man ska bara kunna skicka PM till en administratör eller moderator, om man är under gränsen, om något av följande är uppfyllt:
- Man har fått ett PM av aktuell moderator (skall gälla i 2 veckor)
- Man har fått en varning av aktuell moderator (skall även gälla i 2 veckor enligt mig)
När något av ovanstående två är aktuellt kan man också ha att man kan PMa valfri administratör.
Jag ser inget behov av att en användare ska kunna PMa moderator i andra fall - eftersom det finns en rapportfunktion för att komma i kontakt med mods gällande regelbrott i PM eller trådar/inlägg.
Därför finns det bara behov av att kunna tala med moderator/administratör i det fallet man har fått ett PM eller varning av moderator som man vill diskutera.
I övriga moderatorärenden kan och skall RP funktionen användas.
I de fall tillstånd av moderator krävs för att starta viss tråd (där forumet INTE är förhandsmodererat) så är det rimligt att ha principen att är du under PM-gränsen kan du heller inte få tillstånd att starta dessa trådar.