2018-02-01, 04:54
Medlem
Du tror massa saker. Är det som kallas borderliner kanske ?
Senast redigerad av troligengud 2018-02-01 kl. 04:56.
Citera
2018-02-01, 04:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av troligengud
Du tror massa saker. Är det som kallas borderliner kanske ?

Nej jag har inte borderline.
Citera
2018-02-01, 05:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WantedNr1
Nej jag har inte borderline.
Ok vad bra
Citera
2018-02-01, 05:09
Bannlyst
Citat:
Nej inte för tillfället. Varför undrar du det?

Folk blir ju sjuka i huvet av att inte jobba. Dom flesta mår ju dåligt av det.
Och speciellt eftersom du redan är känslig så är det förmodligen det sämsta du
kan göra för att ta hand om dig själv rent själsligt. Du behöver ett mer ordnat liv.

Kan du se till att skaffa ett jobb? Tror du att du skulle må bättre av det?
Citera
2018-02-01, 05:12
Medlem
Du får kolla på resident evil eller något . Så du härdas mot vane bildning.

Annars får du ty dig till dom kristna . Det har hjälpt många. Men inget jag rekomenderar men det får tydliget bort szetsofreni å sånt man ersätter men körer å psalmer .nä vad jobbigt att det finns såna som hamnat så snett

Nä kolla på filmen wonder women 2017. Den är bra .
Senast redigerad av troligengud 2018-02-01 kl. 05:28.
Citera
2018-02-01, 05:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fruciante
Folk blir ju sjuka i huvet av att inte jobba. Dom flesta mår ju dåligt av det.
Och speciellt eftersom du redan är känslig så är det förmodligen det sämsta du
kan göra för att ta hand om dig själv rent själsligt. Du behöver ett mer ordnat liv.

Kan du se till att skaffa ett jobb? Tror du att du skulle må bättre av det?

Jag är sjukskriven just nu. Mitt liv är rätt ordnat faktiskt. Men visst, saker skulle kunna vara bättre. Har jobbat tidigare och haft samma problem ändå
Citera
2018-02-01, 05:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av troligengud
Du får kolla på resident evil eller något . Så du härdas mot vane bildning.

Annars får du ty dig till dom kristna . Det har hjälpt många. Men inget jag rekomenderar men det får tydliget bort szetsofreni å sånt man ersätter men körer å psalmer .nä vad jobbigt att det finns såna som hamnat så snett

Nä kolla på filmen wonder women 2017. Den är bra .

Ja, det gör nog susen.
Citera
2018-02-01, 05:53
Medlem
Dopaminas avatar
Känner igen mig i det här som nämns om att föra konversationer i sitt inre om allt eller inget. Som ett plågsamt grubbel utan slut. Och jag betraktas som ADHD med lite annan problematik adderat. Ångest- och depressionstillstånd som återkommer i skov.

Så hur reagerar du på en lågdos amfetamin tro? För mig håller hjärnan käften. Kan tilläggas att jag kan känna mig nojig av mitt utskrivna och dosgränsen är verkligen på milligramet. Har du testat? Du verkar dock lite psykotisk så tjack kanske är en dålig idé men det kan föreligga en dubbeldiagnos. Den ena behöver inte utesluta den andra.
Citera
2018-02-01, 06:14
Bannlyst
Citat:
Jag är sjukskriven just nu. Mitt liv är rätt ordnat faktiskt. Men visst, saker skulle kunna vara bättre. Har jobbat tidigare och haft samma problem ändå

Hur äter du,vad äter du, äter du bra?
Sover du bra?
Citera
2018-02-01, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopamina
Känner igen mig i det här som nämns om att föra konversationer i sitt inre om allt eller inget. Som ett plågsamt grubbel utan slut. Och jag betraktas som ADHD med lite annan problematik adderat. Ångest- och depressionstillstånd som återkommer i skov.

Så hur reagerar du på en lågdos amfetamin tro? För mig håller hjärnan käften. Kan tilläggas att jag kan känna mig nojig av mitt utskrivna och dosgränsen är verkligen på milligramet. Har du testat? Du verkar dock lite psykotisk så tjack kanske är en dålig idé men det kan föreligga en dubbeldiagnos. Den ena behöver inte utesluta den andra.

Nu är jag inte psykotisk. Det blir jag bara i perioder. Men du tänker helt rätt. Jag har även adhd och väntar på cs medicin.
Citera
2018-02-01, 09:12
Medlem
TuckerandDales avatar
Bipolär typ 2 här.
Jag hör röster pratar med mig själv och får pre psykoser mellan varven.
Jag har varit öppen med dessa vanföreställningar osv till min psykolog och läkare,men tydligen så räknas inte det som äkta psykoser, utan är nån form av förstadium till det eftersom jag själv fattar att detta är ju helt sjukt och kan inte vara verkligt😵😂.
Mitt råd blir att prata med vårdpersonalen och försöka få till en ordentligt utredning.
Du kan ju ha en dubbel diagnostik villket jag tycker låter mest troligt.
Hoppas allt löser sig för dig kram😘
Citera
2018-02-01, 09:21
Medlem
TuckerandDales avatar
Citat:
Det är såpass alltså. Jag har aldrig pratat med andra som har bipolär sjukdom, så tack för ditt svar!

Jag diskuterar otroligt mycket i mitt huvud. Och ibland är det som att jag pratar och berättar historier eller andra saker för någon annan. Konstant. Fast i huvudet.
Men jag hör även röster som låter som att dem kommer från andra sidan rummet. Som inte är min egen röst. Utifrån det du skrivit om röster i huvudet tycker jag inte du låter så ovanlig. Men vad vet jag.
Har samma läge med sexet där. Ingen lust för 5 öre och har inte haft på 1,5 år . Förutom en blandepisod på 2 veckor.
Japp jag hör röster och ljud som inte är i mitt huvud när det är på gång att bli riktigt maniskt.
Får även syn hallucinationer då men som jag märkt själv så uppkommer detta när jag går in på tredjedygnet utan sömn.
Har lyckats med konststycket att vara mer eller mindre vacken i tre veckor och det var totalt kaos.
Åkte till psyk och bara bad om att bli nedsövd mer eller mindre
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in