2018-01-31, 19:45
Medlem
Lisa Holm-tråden har nu över 138 000 inlägg, eller 11500 sidor om man inte har förändrat inställningarna för hur många inlägg per sida som visas (antar jag, då jag inte har ändrat det på den här datorn eller kontot). (FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad

Det måste vara den absolut längsta tråden förutom möjligtvis i evighetsdiskussionsforumet, men jag ser ingen där heller.

För att jämföra så har tråden om Drottninggatan-dådets tråd ( (FB) Terrordådet på Drottninggatan i Stockholm (2017-04-07)) en tiondel så många svar.

Hittar inte heller någon Breiviktråd som är i närheten.

Ja, Lisa Holm-tråden har funnits längre än Drottninggatan-tråden, men den långt ifrån tio gånger så lång tid. Breiviktrådarna har funnits längre.

Är det för att det var en ensam tjej/flicka som var offer, som gör tråden intressantare och längre? Flashback är fullt av män (garanterat en stor majoritet är män) och män bryr sig mer om kvinnor än om andra män. Är detta anledningen?

Vad tror ni?
Citera
2018-01-31, 19:55
Medlem
kalkryggars avatar
Det beror på att Lisa Holm ser ut att vara jävligt snygg på den bild som spridits mest frekvent på henne.
Citera
2018-01-31, 20:12
Medlem
sp1rits avatar
https://en.wikipedia.org/wiki/Missing_white_woman_syndrome
Citera
2018-01-31, 20:46
Medlem
Självklart för att jag startade den...

Skämt åsido, tror att det var en händelse som på något sätt berörde de flesta att en ung tjej försvann på ett konstigt sätt och att polisen inte gick ut med så mycket information i början.
Sen när man hittade henne så var det dagens/veckans tragiska händelse och man ville på något sätt hjälpa till.

Tror till och med att tråden fick Flashback att sluta fungera ett par gånger också på grund av överbelastning.
Citera
2018-01-31, 22:29
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Självklart för att jag startade den...

Skämt åsido, tror att det var en händelse som på något sätt berörde de flesta att en ung tjej försvann på ett konstigt sätt och att polisen inte gick ut med så mycket information i början.
Sen när man hittade henne så var det dagens/veckans tragiska händelse och man ville på något sätt hjälpa till.

Tror till och med att tråden fick Flashback att sluta fungera ett par gånger också på grund av överbelastning.
Redan när hon var försvunnen följde folk fallet, det var något särskilt som gjorde att man blev så berörd.
Jag köper inte att det enbart berodde på att hon var både ung och vacker, jag tror att det var att man inte kunde ana sig till att någon i hennes närhet gjort något då hon inte umgicks i någon riskgrupp samt att hennes ex snabbt kunde uteslutas.

Natten då hon hittades formligen exploderade det, jag vill minnas att det var 37 000 samtida besökande i tråden då Flashback blev ostadigt.
Under perioder postades 5-6 inlägg/sekund, det var svettigt att vara moderator då.
Citera
2018-01-31, 23:36
Medlem
Atmosfaers avatar
Följde det själv så mycket jag kunde, mest för att det skedde under de omständigheter det gjorde. Det var nästan som taget ur en film. Minns kvällen när hon hittades. Det hela satt kvar i mina tankar flera dagar efter.
Citera
2018-01-31, 23:58
Medlem
Väldigt enkelt svar, men som alla vill undvika att erkänna:

Det rör sig om en mycket vacker ung svensk tjej, säkerligen ren och orörd, har aldrig haft med svartingar att göra, kommer från en svensk mindre ort som symboliserar "svenskhet" och "nationalism".

En sådan ung, vacker, ren och orörd kvinna, är en stark stolthet för hela nationen. En symbol för i detta fallet svensk kvalitet och svensk genetik. Sådana kvinnor betyder mer för nationen och folket än vad importerat skit som kungafamiljen och annat trams gör. För sådana kvinnor är vad en nation kan stoltsera med och känna att de kan producera kvalitetsmänniskor och vackra friska kvinnor de också.

När en sådan tjej blir bestialiskt mördad, av någon utlänning dessutom, så är det en kniv i hjärtat på alla. Att förlora ett sådant mästerverk är faktiskt hemskt. För en sådan kvinna har bra genetik och kan producera fler vackra barn med bra gener. Det är en förlust helt enkelt. Sådana kvinnor är guld värda för varje nation.

Hade offret varit Kakan Hermansson, Mona Sahlin, eller något krogluder från Paradise hotel, hade få brytt sig lika mycket.
Senast redigerad av goyimcuck 2018-02-01 kl. 00:02.
Citera
2018-02-01, 09:15
Moderator
blomvattnares avatar
Det framgick ganska snabbt att ingenting indikerade på frivilligt försvinnande. Hon försvann från sin arbetsplats och inte från någon fest. Vid det sistnämnda hade det ju varit lättare att misstänka rejäl fylla med drullande i något vattendrag eller att ha hängt med någon snubbe hem och struntat i att höra av sig.

Hon gick liksom upp i rök. Kollegorna och hon tog adjö, hon gick runt hörnet till sin moped, och sedan var hon bara borta.

Och detta skedde på landsbygden. Inget som kunde tänkas ha lockat henne att dröja sig kvar. Ingen trevlig kille eller kompis som hon kunde ha stött på av en slump och följt med. Ingenting.

Hon framstod direkt som en skötsam person där teorin att hon skulle ha rymt framstod som orimlig. Inga indikationer på mental förvirring.

Ett mycket märkligt försvinnande. Klart att det väcker intresse.
Citera
2018-02-01, 12:05
Medlem
Ändå har den tråden varit låst flera gånger (tror jag, åtminstone två gånger vill jag minnas) och sen öppnats igen. Att den inte har varit öppen hela tiden, och dessutom bara är knappt 3 år, indikerar ju på stort intresse att skriva i den tråden.
Citera
2018-02-12, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Redan när hon var försvunnen följde folk fallet, det var något särskilt som gjorde att man blev så berörd.
Jag köper inte att det enbart berodde på att hon var både ung och vacker, jag tror att det var att man inte kunde ana sig till att någon i hennes närhet gjort något då hon inte umgicks i någon riskgrupp samt att hennes ex snabbt kunde uteslutas.

Natten då hon hittades formligen exploderade det, jag vill minnas att det var 37 000 samtida besökande i tråden då Flashback blev ostadigt.
Under perioder postades 5-6 inlägg/sekund, det var svettigt att vara moderator då.
Vet du (eller någon annan) om det är den absolut längsta tråden eller inte?
Citera
2018-02-13, 12:33
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goyimcuck
Väldigt enkelt svar, men som alla vill undvika att erkänna:

Det rör sig om en mycket vacker ung svensk tjej, säkerligen ren och orörd, har aldrig haft med svartingar att göra, kommer från en svensk mindre ort som symboliserar "svenskhet" och "nationalism".

En sådan ung, vacker, ren och orörd kvinna, är en stark stolthet för hela nationen. En symbol för i detta fallet svensk kvalitet och svensk genetik. Sådana kvinnor betyder mer för nationen och folket än vad importerat skit som kungafamiljen och annat trams gör. För sådana kvinnor är vad en nation kan stoltsera med och känna att de kan producera kvalitetsmänniskor och vackra friska kvinnor de också.

När en sådan tjej blir bestialiskt mördad, av någon utlänning dessutom, så är det en kniv i hjärtat på alla. Att förlora ett sådant mästerverk är faktiskt hemskt. För en sådan kvinna har bra genetik och kan producera fler vackra barn med bra gener. Det är en förlust helt enkelt. Sådana kvinnor är guld värda för varje nation.

Hade offret varit Kakan Hermansson, Mona Sahlin, eller något krogluder från Paradise hotel, hade få brytt sig lika mycket.

Även om ditt inlägg kanske inte ger en komplett bild så skulle jag säga att du har rätt till mycket stora delar. Mer rätt än vad många är villiga att erkänna som du så riktigt skriver.
Citera
2018-02-14, 13:11
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Varför Lisa Holm-tråden en av de längsta (den längsta?) trådarna på Flashback?

För att GM är utlänning. Hade GM varit Svensk så hade tråden förmodligen inte varit längre än 7 sidor såsom alla andra trådar där GM visar sig vara Svensk.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in