2023-02-23, 05:47
Medlem
flesh-flutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av expat2021
Det står: "Polisen i region Öst fick det till sig som ett hjärtstoppslarm."
Låter inte som ett självmord då såvida inte hjärtat har stoppat pga en kula.

Vem som larmat är intressant här.

Han har en ny kvinna.
Citera
2023-02-23, 05:48
Medlem
Citat:

Obs! Att få till sig ett hjärtstoppslarm innebär inte att det är det.
Citera
2023-02-23, 05:48
Medlem
Så tragiskt både för alla inblandade men även för Sverige som helhet. Det här var det sista vi behövde i kampen mot främst gängkriminaliteten. Nu blir det väl omplaceringar och resurser som borde gått till annat vilket kan medföra att saker hamnar mellan stolarna. Kanske dags att ta hjälp av och låta militären/MP avlasta för att låta polismyndigheten läka och slicka sina sår?
Citera
2023-02-23, 05:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MinStad
Obs! Att få till sig ett hjärtstoppslarm innebär inte att det är det.

Precis, tiden får utvisa varför han dog.
Citera
2023-02-23, 05:51
Medlem
Citat:
Precis, tiden får utvisa varför han dog.

Ja. Kan vara många olika anledningar: kan vara hjärtstopp, kan vara en kula.., kan vara precis vad som.

Oavsett är det tragiskt. Drevet, även om det finns en anledning, kan bli oerhört tufft.
Citera
2023-02-23, 05:51
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
.
Hans avslöjande om utländska klaner som reser till Sverige för att leva på brottslighet blir nu en historisk milstolpe då detta var första gången en polischef trotsade tystnadskulturen inom polismyndigheten.

För detta ska han ha all heder.

Citat:
Ursprungligen postat av scheele
Det ska bli intressant att veta om han fortsatt hade tjänstevapen trots den volatila situationen och utpekad skuld? Torde vara polisarbete 1a att fråntas tjänstevapen i den situationen. Om nu detta användes i självmordet...

Har hans chef missat att ta hans vapen och/eller erbjuda honom psykologsamtal under utredningen så kommer härvan att svälla i expressfart. .

Citat:
Ursprungligen postat av DAEN
Avskedsbrev vore på sin plats kanske? Det skulle vara extremt intressant att få ta del av en helt orädd polischefs slutgiltiga beskrivning av både det han själv varit med om (och förmodligen till stora delar själv orsakat genom att bli kär i sin kollega och därefter ge henne fördelar på grund av det) och hans betraktelser om myndigheten i stort. Man får hoppas att han lämnat något sådant efter sig.

Hemskt med självmord - förmodligen har han använt sitt tjänstevapen?

I gårdagens Aktuellt så lästes det upp ett uttalande författat av honom efter det att utredaren live sammanfattade sin summariska dom. Han hade mao styrka nog att göra ett publikt uttalande mitt i en personlig livskris vilket får mig att tro att han även författat minst ett avskedsbrev, givetvis välformulerat och fyllt av sprängstoff.

Handlar det om fler brev så är dom med stor sannolikhet riktade till en stor skara inblandade i denna härva. Skulle jag varit i hans situation och beslutat mig för att ta mig själv av daga så skulle jag dra med mig ett helt gäng fiender i fallet.

Citat:
Ursprungligen postat av trillian
Aftonbladet lyckades dreva ihjäl en till…
Dom måste chilla lite.

Ja inte är dom utan skuld men det är inte vissa av oss här på Flashback heller.

/Provokatör
Citera
2023-02-23, 05:52
Medlem
DeValeras avatar
Drev mot enskilda personer kan utlösa självmordshandlingar, tänker också på teaterchefen Benny Fredriksson som också fick utstå drev.

Han kanske kände sig väldigt pressad, felaktigt behandlad, kanske också skamsen/besviken över att han dragit in poliskåren i en sådan skandal, sviken av vänner etc.

Men det känns ändå som en överdriven handling i fall det var ett självmord. Han var snart pensionär och säkert fått en god pension. Han kunde ha flyttat utomlands och bara njutit av de år som han haft kvar av livet.

Även om många tycker att Löfving agerande minst sagt varit olämpligt, han gjorde fel, han lät sig förledas, så är det ingenting som någon vill att han ska ta sitt liv för.

Nu är vet vi inte dödsorsaken om det var självmord eller en naturlig död. Det kan också ha varit en hjärt-kärlsjukdom. Pressen som varit kan självklart ha utläst en hjärtinfarkt.
Senast redigerad av DeValera 2023-02-23 kl. 05:55.
Citera
2023-02-23, 05:53
Medlem
Mr1931s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nattedogg
Så tragiskt både för alla inblandade men även för Sverige som helhet. Det här var det sista vi behövde i kampen mot främst gängkriminaliteten. Nu blir det väl omplaceringar och resurser som borde gått till annat vilket kan medföra att saker hamnar mellan stolarna. Kanske dags att ta hjälp av och låta militären/MP avlasta för att låta polismyndigheten läka och slicka sina sår?

Absolut. In med svensk militär mot de beväpnade och kriminella utlänningarna för att skydda Sverige och svenskarna. Är ju det enda rimliga när polisen misslyckats.
Citera
2023-02-23, 05:59
Medlem
Hjärtstillestånd…… eller någon som hört en misstänkt skottlossning och larmat
Citat:

Citera
2023-02-23, 06:01
Medlem
Majasmokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bbb100
Vem är den andra?
Han teaterchefen Benny Fredriksson i meetoohärvan för några år sen.....som en några inlägg ovan mig säger...

Otroligt spännande! Tar han livet av sig för det här lilla när han kunde ha avgått med en bra pension eller fått nåt annat välbetalt jobb & hitta en annan kåt ung kvinna. Eller är han mördad? Njaa, det kan ju faktiskt vara så enkelt som en hjärtattack under den press som varit men jag lutar åt självmord.

Tråkigt för anhöriga, antagligen jävligt skönt för honom själv. Jag är riktigt avundsjuk.
Citera
2023-02-23, 06:02
Medlem
Polis2010s avatar
En läxa i detta fallet är att inte doppa kuken i facket eller sina underordnade på väg upp. Så har det isof alltid varit. Lycka till St**f och Byd*n i er kärlek. Känns nog gott på strandkanten. För rikets bästa.
Citera
2023-02-23, 06:06
Medlem
Mullrets avatar
Han blev inte av med jobbet iaf. Vilket kunde skett idag om Thornberg fått råda

Så, i stället för sitta på hittegodset och sortera cyklar blev det en exit.

Undrar om dödsorsaken blir offentlig? Och om Staaf närvarar på begravningen?

Sicken soppa. Men förståeligt med all press från media, och risken för offentlig pajkastning och skam.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in