Citat:
Ursprungligen postat av
Spersson
.
Hans avslöjande om utländska klaner som reser till Sverige för att leva på brottslighet blir nu en historisk milstolpe då detta var första gången en polischef trotsade tystnadskulturen inom polismyndigheten.
För detta ska han ha all heder.
Citat:
Ursprungligen postat av
scheele
Det ska bli intressant att veta om han fortsatt hade tjänstevapen trots den volatila situationen och utpekad skuld? Torde vara polisarbete 1a att fråntas tjänstevapen i den situationen. Om nu detta användes i självmordet...
Har hans chef missat att ta hans vapen och/eller erbjuda honom psykologsamtal under utredningen så kommer härvan att svälla i expressfart. .
Citat:
Ursprungligen postat av
DAEN
Avskedsbrev vore på sin plats kanske? Det skulle vara extremt intressant att få ta del av en helt orädd polischefs slutgiltiga beskrivning av både det han själv varit med om (och förmodligen till stora delar själv orsakat genom att bli kär i sin kollega och därefter ge henne fördelar på grund av det) och hans betraktelser om myndigheten i stort. Man får hoppas att han lämnat något sådant efter sig.
Hemskt med självmord - förmodligen har han använt sitt tjänstevapen?
I gårdagens Aktuellt så lästes det upp ett uttalande författat av honom efter det att utredaren live sammanfattade sin summariska dom. Han hade mao styrka nog att göra ett publikt uttalande mitt i en personlig livskris vilket får mig att tro att han även författat minst ett avskedsbrev, givetvis välformulerat och fyllt av sprängstoff.
Handlar det om fler brev så är dom med stor sannolikhet riktade till en stor skara inblandade i denna härva. Skulle jag varit i hans situation och beslutat mig för att ta mig själv av daga så skulle jag dra med mig ett helt gäng fiender i fallet.
Citat:
Ursprungligen postat av
trillian
Aftonbladet lyckades dreva ihjäl en till…
Dom måste chilla lite.
Ja inte är dom utan skuld men det är inte vissa av oss här på Flashback heller.
/Provokatör