Citat:
Ursprungligen postat av
Tingstade
Nu håller vi oss till sanningen, hannes.muller. På söndag tar vi upp vad som hitintills "hänt" i ärendet. Då tittar vi också litet närmare på den s k tilläggsanmälan av den 2 maj 2019 som du nu tjatat om i åtskilliga inlägg. Själv ska jag nu njuta av solen ytterligare ett par dagar - och av det faktum att den så kallade insändaren verkligen tog skruv.
Det var genom inspektionsbesöken som det beslutades om 3 maj som något hände i ärendena.
Det var varken du eller jag som fattade det beslutet och det var faktiskt en tjänsteman på byggnadsnämnden som öppnade det första tillsynsärendet 2018 (tror 15 maj 2018) när Nujens hade anmält Attefallsåtgärd som endast är tillämplig på bostadsfastigheter.
Jag är ganska ouintresserad av att diskutera vad olika signaturer, även min, gör här på flashback i något fånigt ***mätade men är mer intresserad av att något sker hos myndigheterna. Beskedet i dag gjorde mig mycket glad men allra mest glad blir jag om skattemyndigheterna utreder dessas ekonomi och transaktioner. De 85.000 till Akilov gissar jag bara var toppen på ett isberg.