Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-02, 11:07
Medlem
Turphiees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madsolar
Va e problemet, han har ju svarat att han inte har något med det å göra vad mer ska han svara på?

I Sverige har man skyldighet att känna till vissa saker, bl.a. vilka räkningar man förväntas få eller vem som renoverar ett hus som man är delägare i.
Med fastighetsförvärv kommer ansvar, och därför håller det inte att säga "jag vet inte" när oegentligheter dyker upp.
Citera
2018-05-02, 11:10
Medlem
Özz verkar inte trovärdig på något vis, han gör bort sig genom hela intervjun.
Citera
2018-05-02, 11:11
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Brukar du göra en säkerhetskontroll av hantverkare som du anlitar? Brukar du ringa SÄPO, eller vad?
Som fastighetsägare så kontrollerar du företagets skattsedel.
Citera
2018-05-02, 11:12
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Va e problemet, han har ju svarat att han inte har något med det å göra vad mer ska han svara på?

Svara?

Det har inte med svar att göra:
1) Han skall dömas i domstol för grovt skattebrott och bokföringsbrott.

2) Hans hycklande och dubbelmoral skall exponeras för folket så att vi slipper se hans dåliga framträdanden och slipper läsa hans politiska propaganda i media.

3) Det offentliga skall sluta betala honom med skattemedel för propagandaföreläsningar på myndigheter, skolor, kommuner och landsting. Skattekranen skall stängas.

4) Systern skall förlora advokatbehörigheten så hon kan sluta leva på skattemedel som asyladvokat

Det är ingen djävla frågesport, du har inte fattat någonting? Det är upprättelse och vedergällning.
Citera
2018-05-02, 11:14
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Som fastighetsägare så kontrollerar du företagets skattsedel.
Samt att, efter att man kontrollerat F-skatt & momsnummer osv, alltid betalar fakturor via bankgiro, aldrig via banköverföring till en privatpersons bankkonto.

Då ser man direkt i sin internetbank vem bankgironumret tillhör & kan kolla att det stämmer med firmanamnet på fakturan, innan man trycker på betala-knappen. Att betala en faktura på korrekt vis är inte direkt någon raketvetenskap.
Senast redigerad av Enoch.Thulin 2018-05-02 kl. 11:18.
Citera
2018-05-02, 11:14
Medlem
carambolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eva88
Nej, varför skulle jag behöva göra en säkerhetskontroll, kolla med SÄPO, jag skulle bara anställa svenskar.
Sannolikheten att en etnisk svensk begår terrorbrott är lika med 0.
Sannolikheten att en özzbek, arab, mena, begår terrorbrott närmar sig däremot stadigt 1,
dvs det kommer att hända. Ju fler såna jag anställer, ju större blir sannolikheten för att jag sponsrar terrorbrott.
Men svenskar, det kan jag anställa hur många som helst och sannolikheten blir ändå noll.

--Sådär kan du inte säga, dittan dattan mena-modellen skulle aldrig göra nåt sånt, dom har ju själva flytt från terrorn!
Men jag kan visst säga så, och för allas vårt bästa krävs det att jag agerar så.
För, för mig ser dom likadana ut.
Dom kan ljuga sig blå om sitt ursprung utan att jag upptäcker det.

Det faktiska skälet till att jag aldrig skulle anställa icke-nordiska hantverkare är att det inte skulle falla mig in att gynna kulturer som är kvinnofientligare än vår.

Häromåret var jag i Polen, bedrövades av alla vackra byggnader och hus som stod och förföll, om inte redan, så snart bortom räddning.
Elen där jag bodde var livsfarligt dragen.
--Alla våra duktiga hantverkare har dragit till Sverige, sa hon som hade hand om det.

Och skulle jag vara frestad att anställa svart är det på sin plats att jag minns en december-eftermiddag för 30 år sen.
Tre män står tysta på asfalten.
Fallet var från första våningen, det blev ett garage eller ett centrum.
Han ligger på mage, man ser det för att benen sticker ut under presenningen dom har lagt över honom.
Vi kör tysta vidare.

Och har man inget personligt minne som leder en rätt, om man inte kan tänka själv, så bör man vända sig till facket, såg ett tv-program om det häromåret.
En ung man från Norrland dog när nån slags trappor skulle på plats här i Stockholm, fallet var från 5:an, 6:an, trapp-modulerna fick han över sig.
Han offrades på girighetens altare.
Och det hänger ihop, svart arbete dödar indirekt andra arbetare.

Nog kan etniska svenskar begå terrorbrott, finns ju till och med helsvennesvenskar som gått med i IS. Och se på Breivik - osv. Men oddsen är definitivt mycket högre (nu fick jag nog till det rätt med oddsmetaforen som jag brukar felvända på ) att en normalsvensk blir terrorist.

Intressant rapport från Polen. Sverige suger alltså ut fattigare länder på viktig arbetskraft. OT - det tål att tänkas på när PK jublar över läkare, vårdpersonal mfl från Mellanöstern som stannar här istället för att åka tillbaka och hjälpa sitt eget folk.

Du målar upp en stark bild - det där där som skedde för 30 år sen och som du såg. Det var alltså någon som arbetade svart troligen utan vare sig skydd eller utbildning?

EDIT: förtydligande
Citera
2018-05-02, 11:19
Medlem
madsolars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turphiee
I Sverige har man skyldighet att känna till vissa saker, bl.a. vilka räkningar man förväntas få eller vem som renoverar ett hus som man är delägare i.
Med fastighetsförvärv kommer ansvar, och därför håller det inte att säga "jag vet inte" när oegentligheter dyker upp.

Vadå det finns ju flera ägare till huset, de e orimligt att en ägare som inte kände till transaktionerna ska dömas för vad den andre delägaren gör.

Ex om din pappa hyr svartjobb så ska väl inte din mamma som var ovetande om det, få ett straff. Eller är det så de funkar i Sverige?
Citera
2018-05-02, 11:21
Medlem
Citat:

Hoppsan...
https://www.gotland.net/sv/se-gora/arkiv/ozz-nujen-bygger-teaterscen-i-tingstade
Citera
2018-05-02, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hensson
Jäkla sjuk slump oavsett vad som har hänt!

Att en av Sveriges mest anlitade komiker som också av en slump är muslim på något sätt betalat ut pengar, nära 90 lax till Sveriges första IS-sprängare...

Även om inte Özz har något med terrorbrottet stt göra så var det ju ett sjukt sammanträffande! Kusligt!

Jag under om det är en slump, trots att det verkar vara det för somliga. Varför vill olika krafter att det ska vara en slump? Vem har nytta av rädda klanens skinn?

Vilken vanlig medborgare har dessa kontakter med asylsökare, Uzbekier, skäggiga karlar och folk som hittas i zigenarläger?

Vilken medborgare skulle ens komma på tanken att anlita folk som Akilov, ha honom boende på sin fastighet, låta honom och hans kamrater utföra jobb?

Skulle någon komikerkollega eller annan journalist på Expressen ta hem arbetskraft de inget vet om och avlöna dem svart? Är det så normalt...?
Citera
2018-05-02, 11:24
Medlem
carambolls avatar
Citat:
Vadå det finns ju flera ägare till huset, de e orimligt att en ägare som inte kände till transaktionerna ska dömas för vad den andre delägaren gör.

Ex om din pappa hyr svartjobb så ska väl inte din mamma som var ovetande om det, få ett straff. Eller är det så de funkar i Sverige?

Özz äger största delen. Jo så funkar lagen. Ingen tvingar en att gå och köpa fastigheter. Om man köper fastigheter går man in i ett kontrakt också med myndigheterna om att följa gällande lagar och regler - oavsett vad man tycker om reglerna. Annars kan man låta bli att köpa fastigheter här. Passar reglerna en bättre i tex Turkiet kan man köpa hus där i stället. Men jag tvivlar MYCKET på att Erdogan med vänner skulle vara så mjuka (som man är i Sverige) mot någon som anlitar statsfientliga terrorister.
Citera
2018-05-02, 11:33
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:

Om din pappa hyr svartarbetare till din mammas hus och till hennes företag så ja, då kommer skatteverket debitera henne. De har dessutom omvänd bevisbörda: Din mamma måste visa papper på att hon betalat erforderliga arbetsgivaravgifter, skatt på lönen till den anställde etc. Annars skulle olika delägare alltid kunna skylla på varandra och ingen skulle behöva ta ansvar.

Och hur som helst behöver ju inte din mamma lägga upp dryga videos på Youtube och anklaga folk för att vara pedofiler. Din mamma kan ju istället såga åt din pappa att ta på sig det istället för att de skall skylla på varandra som typiska gruppvåldtäktsmän från MENA-länder.
Citera
2018-05-02, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Externalist
I FUP står att läsa att Akilov fått in kontanter den sista tiden när han inte längre disponerade något bankkonto. "Akilov menar själv att han levt på pengar han fått kontant för utförda ströjobb". "Omkring månadsskiftet november/december 2016 slutade Akilov att använda sitt bankkonto hos Nordea".
Ströjobb... Jag har tidigare anklagat polisen för att lägga locket på och vägra utreda Nujens misstänkta terrorfinansiering av Akilov, men det kan ju faktiskt vara så att dom bara inväntar (sedan drygt ett år) exakt rätt tillfälle att ställa frågan till svågern, Debbie, Özz & Mamoste om det händelsevis är så att dessa vet något om de kontanter som Akilov erhållit månaderna innan Drottninggatan...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in